Heda fanclub!

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Vera har premiäråkt i platåhopp, sandstrand, sandstrand mm å gjort det med bravur :bow

Jag blev nästan oroliga att ni hade åkt vilse eller nåt, mörkt ute & ingen rapport... :p
Vill ha en mer detaljerad rapport om hur det gick. :fakta
Man måste ju få höra hur asfaltsfantomen gillade underlaget. :D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag tror följande var OK :tummenupp

Endurospår (med våta rötter å vassa stenar)
Lite guppig skogsväg
Stor grusväg
Skoterled (igenvuxen)
Kraftledningsgata eller en (kraftledingsgata wannabe)


Åka på sladd
Bli förvånad över "grusdäckfästet"
Stå upp å köra (?)
Stå upp å köra OCH koppla å bromsa fast det var gropigt


Det som sög tror jag var
Lössand, Lösgrus, komma iväg på sandstrand
Lite mutter oxå att elstart skulle vara finfint.....

Men vem e INTE lite harig första gången man åker på någe superlöst underlag som däcken inget heller vill sjunka igenom på.


Ghost skrev:
Jag blev nästan oroliga att ni hade åkt vilse eller nåt, mörkt ute & ingen rapport... :p
Vill ha en mer detaljerad rapport om hur det gick. :fakta
Man måste ju få höra hur asfaltsfantomen gillade underlaget. :D
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Å imorrn går vi på't igen Heda!!! :D Ring mig när du kollat på vädret! Anders å jag pratade om avfärd strax efter 10 från stan. Blir bra va!? Behövs lite mer tid om vi ska leka hela vägen till marma OCH beachen igen...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
BEACH :rock :bow :rock :fakta :tummenupp

Ebbe skrev:
Å imorrn går vi på't igen Heda!!! :D Ring mig när du kollat på vädret! Anders å jag pratade om avfärd strax efter 10 från stan. Blir bra va!? Behövs lite mer tid om vi ska leka hela vägen till marma OCH beachen igen...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Om jag bangar, blir det problem för dig eller kan du åka Jumpy då??

Måste du åka släp?

TÄnkte mest så du inte räknar phet med släpåka så vill jag lata mig i sängen å porrsurfa :notme :whip istället så blir du putt på mig :rodnar :rodnar

Ebbe skrev:
Å imorrn går vi på't igen Heda!!! :D Ring mig när du kollat på vädret! Anders å jag pratade om avfärd strax efter 10 från stan. Blir bra va!? Behövs lite mer tid om vi ska leka hela vägen till marma OCH beachen igen...
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Tom Byron skrev:
Om jag bangar, blir det problem för dig eller kan du åka Jumpy då??

Måste du åka släp?

TÄnkte mest så du inte räknar phet med släpåka så vill jag lata mig i sängen å porrsurfa :notme :whip istället så blir du putt på mig :rodnar :rodnar

Jag kunde åka jumpy om det behövdes. Bestämmer du dig imorrn? Ring senast 9 isf!
Klart du ska med! Tänk va trevligt det blir. Å pausfika hos Jossa efter Marma-svängen, sen går vi på beachen efter det! Klockrent! :fakta Skurar sa dom på vädret, men det kan lika gärna bli upphåll hela dan om man har tur.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mmmmmm, jag hör av mig i morgon *osäker*

Förra veckan sade "någon" att det snabba skulle åka på Fredag å de lite långsammare på Torsdag, vet inte riktigt om jag platsar eftersom jag åkte idag :D :D

PUZZ :skrämd

Ebbe skrev:
Jag kunde åka jumpy om det behövdes. Bestämmer du dig imorrn? Ring senast 9 isf!
Klart du ska med! Tänk va trevligt det blir. Å pausfika hos Jossa efter Marma-svängen, sen går vi på beachen efter det! Klockrent! :fakta Skurar sa dom på vädret, men det kan lika gärna bli upphåll hela dan om man har tur.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Jag tror följande var OK :tummenupp

Endurospår (med våta rötter å vassa stenar)
Lite guppig skogsväg
Stor grusväg
Skoterled (igenvuxen)
Kraftledningsgata eller en (kraftledingsgata wannabe)


Åka på sladd
Bli förvånad över "grusdäckfästet"
Stå upp å köra (?)
Stå upp å köra OCH koppla å bromsa fast det var gropigt


Det som sög tror jag var
Lössand, Lösgrus, komma iväg på sandstrand
Lite mutter oxå att elstart skulle vara finfint.....

Men vem e INTE lite harig första gången man åker på någe superlöst underlag som däcken inget heller vill sjunka igenom på.

Ah... Det låter som en riktig nybörjar vända.
Känner igen mig själv i princip allt.
Vaaa det finns ju faktiskt fäste fast det svänger & är löst...
Sen att jag fortfarande inte har fått upp farten på sandbana det kan vi väl tala tyst om...? :rodnar

Ni verkar i alla fall ha haft en kul körning & det är det som räknas. :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tack Heda-gurun och Ebbe för guidning i djungeln! :bow Bara en riktig krasch och en omkullvickning, båda i SAND :finger och resten i lagom tempo för att få skitslag och ändå hinna tänka lite... :skrämd

Det där med att stå upp och köra och samtidigt ha koll på både styrning, broms och koppling... det var en pärs till att börja med. Speciellt eftersom jag inte hade koll på hur mycket jag gasade, så jag for ju bakåt med följd att jag gasade mer av misstag och så... :eek:

Efter ett tag fick jag koll på hur det skulle funka när man stod på hojen och då kändes det som om hon dansade under mig och jag behövde knappt jobba alls. :rolleyes: Ebbe tvingade ner mig för en JÄTTElång backe, med sand förstås... :mad: Jag hasade mer än gasade ner, men UPPFÖR var skitkul! Och så skulle jag ju ner igen... Men det var inte där jag kraschade. Den nerförsbacken var MYCKET mindre... :rodnar

Heda har annars helt rätt! Skogsstigar och grusvägar var helt OK! :tummenupp Sand var rena rama pesten... :rodnar

En vacker dag ska jag också våga leka och busa som mina kungliga guider gjorde både i skogen och på sanden (j-a sandh-e)!!! :Bugar

Men jag måste göra er besvikna, för ASFALT RÅKKAR!!! :rock Och jag kan nog tänka mig att en motardbana är rätt kul att köra, eftersom grus är ett knäppt roligt underlag! (hur det nu är med motarddäck?!?) Ebbe hade rätt om det där med kontrollerade sladdar, även om mina vare sig var speciellt breda eller långa... Skam den som ger sig!

Elstarten hade varit bra att ha mest för att jag är för kort för att kicka hojen när jag inte har något att stå på/luta emot eller står nersjunken i mjukt underlag... (sand!!!). Annars var hon ju exemplariskt lättstartad just denna dag, eller hur Ebbe?!? :D

:hej
 
Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Vi kan göra samma resa med motardhjul, då hade det blivit kämpigt!

Nä, rätt däck till rätt underlag.

å både jag å Ebbe blev förvånad över hur fort du muttrade på :bow :tummenupp

Har du ont någonstans idag då?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Vi kan göra samma resa med motardhjul, då hade det blivit kämpigt!

Nä, rätt däck till rätt underlag.

å både jag å Ebbe blev förvånad över hur fort du muttrade på :bow :tummenupp

Har du ont någonstans idag då?
Nja, nu tänkte jag mer på grus och motardhjul, INTE hela resan! :rolleyes:

Jag är glad att ni inte tyckte att jag körd esom en snigel, för jag var lite rädd att ni skulle bli uttråkade... :rodnar

Överarmar, axlar och mellan skulderbladen ömmar lite idag, men för övrgit måste jag säga att kroppen känns helt OK. Men så blir det väl om man fiskör! :D

Tack än en gång för att ni orkade/hade lust! Det VAR roligt, även om jag inte fått blodad tand som på RR-banorna. Det kanske kommer?!? :crash
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, RR råkkar

Midlanda å Gelleråsen är det roligaste jag gjort, MIdlanda var nog strået vassare......... eftersom storbanaoskulden försvann där.........

Men det här är ett vettigt komplement till att åka kåphoj å ställa av i slutet på september........ hehe *Hint till någon*

Året runt råkkar, ........ :bow

Yasha skrev:
Nja, nu tänkte jag mer på grus och motardhjul, INTE hela resan! :rolleyes:

Jag är glad att ni inte tyckte att jag körd esom en snigel, för jag var lite rädd att ni skulle bli uttråkade... :rodnar

Överarmar, axlar och mellan skulderbladen ömmar lite idag, men för övrgit måste jag säga att kroppen känns helt OK. Men så blir det väl om man fiskör! :D

Tack än en gång för att ni orkade/hade lust! Det VAR roligt, även om jag inte fått blodad tand som på RR-banorna. Det kanske kommer?!? :crash
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Jo, RR råkkar

Midlanda å Gelleråsen är det roligaste jag gjort, MIdlanda var nog strået vassare......... eftersom storbanaoskulden försvann där.........

Men det här är ett vettigt komplement till att åka kåphoj å ställa av i slutet på september........ hehe *Hint till någon*

Året runt råkkar, ........ :bow
:lol

Jag har ju puttrat runt på Knutstorp och Kinnekulle också i år och jag tycker nog att Midlanda var tråkigast... (Det hade nog inte så mycket med själva banan att göra iofs.) :confused: Men självklart har ju DU rätt Oh Store Guru! :bow

Men "han som borde ta åt sig" tar ju min lill-Husa och busar med i tid och otid :angel, så han fattar ju inte hur fel han har valt! :fakta /Utom när jag gruffar förstås... :rodnar )

Och OK, jag håller med! :tummenupp Året runt råkkar! :rock
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, banan på Gelleråsen är mera utmanande förutom att man slagit i femman innan man kommit ut på rakan, sedan är det bara att, hålla i ett tag.

Men midlanda var mera av en upplevelse, typ aldrig åkt fort, eller på stor banan med kåphojar, bara hört hur fort det går på en motard.

Började ju i den långsamma gruppen å tänkte; -what the hell is this :va

Mellan gruppen, å 10 blås fortare men de bromsar ju på halva rakan :zpy

Schnabba gruppen.......... Mmmmmm :banana :fakta

Längtar redan tillbaka....... :rock

Yasha skrev:
:lol

jag tycker nog att Midlanda var tråkigast...
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jaha då vart man ju inge sugen på att ha åkt då... :rolleyes:
Tur att jag ska ut både lördag & söndag som kompensation. :1pajas
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ebbe, ska du åka med ON-GRUS på Söndag, Anders inte våran krattan kung utan Andurrs:), sade att det var helt grymma grusvägar. De vi har här hemma e crap jämnfört med den resan, jag hade viljat åkt men jobbar ju tyvärr :mad:

MEN..........

Ikväll är det Köpisfest med allt vad det innebär :tuttar :kär :banana
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ebbe (igen!)

Kolla marals76 tråd om bilderna på sin 660, på den första bilden ser man tydligt att det sitter ett oljefilter där du har ditt uppsamlingskärkl, då borde det vara olje volym a lá DUKE i den, dvs en bit över 2 liter, det är ju bra...........................TOURING :crash

Undra om oljefiltert under förgasaren är borta nu, eller om de har tre stycken......... jag såg inte på bilderna.

Heda fluktar touringvarningar......... och jaaaaaaaaaa jag e mest avis! :rodnar

EDIT: På tredje bilden ser man ett filter är borta under förknasaren.......... :fakta
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
...Ikväll är det Köpisfest med allt vad det innebär :tuttar :kär :banana
HA HA HA! Ska du ha ont i huvudet imorgon?!? Eller på fler ställen kanske! :crash

Akta dig för Köpistanterna, de är farliga efter alkoholintag har jag hört... :D
 

Bifogat

  • partytime.gif
    partytime.gif
    1.4 KB · Visningar: 38

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Tanter?

MUHAHAHAH *evil laugh*

Yasha skrev:
HA HA HA! Ska du ha ont i huvudet imorgon?!? Eller på fler ställen kanske! :crash

Akta dig för Köpistanterna, de är farliga efter alkoholintag har jag hört... :D
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Ja, jo... :rodnar Jag VET ju att du gillar chix och framförallt fjortisar och att det jobbar en hel del så'na därute, men det brukar ju inte vara dem man behöver vara rädd för. Eller?!? :eek: Jag menar, BRUDARNA brukar ju inte vara de som hänger över en och flåsar framåt nattkröken... det brukar ju vara ÖDLORNA!!! (Detta är nu inte en egen erfarenhet, utan en parallell dragen utifrån erfarenheter med det manliga könets motsvarigheter i liknande situationer... eller... det är inte den som skrivit inlägget som medverkar irl?!? :crash )

Var hård på chixen och snäll mot dinosaurierna, så ska du se att det löser sig! :D

Puss då! :hej
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top