Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fia skrev:
Jag är förste grillmästare på lördag! Här ska det eldas och bränna korv!!!
:drool :drool :drool :drool :drool :drool :drool :drool :drool :drool


För er som inte fattade så är detta ett, tycker jag, komiskt svar på inlägget ovan...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
:lol :lol :lol

Snöar idag -4c, superduper väder lixom.....
Jag ska fippla på däcken imorrn, sedan blir det åka av :tummenupp


Supermoto:drool :drool [SIZE=1 skrev:
För er som inte fattade så är detta ett, tycker jag, komiskt svar på inlägget ovan...[/SIZE]
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Verkar bra det här! :yoparty Hoppas vädret blir det oxå...
Vilken tid siktar ni på att vara här på fredag?
 

Fia

Mäklarsvin...
Gick med
2 Oct 2003
Ort
I skogen...
Hoj
En med impeller, å en hästkraft med svans!
Supermoto skrev:
Lilla blondisen blir nog med vad det verkar. Men hon undrade lite vad Fia skulle pyssla med lät det som.


Tycker Åsa om hästar överhuvudtaget? I så fall kan jag ju låna världens snällaste häst och hon kan följa med mig och rida en sväng på söndag. Och vi måste hämta hö också så då kan hon få visa lite hur stark hon är, det tar ju lite på krafterna att hämta ett ton hö....
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Ja, angående bänkningen nu då... Graf nedan, å inte systrarna då som många av ni killarna nu tänkte!
Det blev lite av ett antiklimax eftersom jag inte fick skruva speciellt mycket alls. Man vill ju nästan justera å se ändringar till det bättre när man bänkar, men så blev det inte i det här fallet. :gnissla :tungan Soppan var så pass bra från början med helt orginalbestyckad fugge så det var löjligt åt det. Smällde lite på avslag i den första (gröna) körningen. Öppnade soppaskruven ett halvt varv å körde igen (röda). Lite fett, backade ett kvarts varv på skruven (blåa). Färdigt! Jaha, va det inge mer!!! Ingen orgie i effektleteri eller nått. Aja, det blev ju billigare iaf. Hojen går bra å fint med rätt blandning, å det är ju viktigast. :) :tummenupp
 

Bifogat

  • Husabankning.jpg
    Husabankning.jpg
    139.5 KB · Visningar: 67

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Najsigt! Hur ligger den jämfört med andra hojar av samma modell?

Vet du var det är som begränsar? Förgasare eller avgas? Ser på dynokurvan att det är något skumt eftersom effekten dyker lite konstigt på slutet. Själv skulle jag väl tippa på aus-gepuff'et som stryper utströmmande gaser eftersom effekten inte stannar kvar utan även den sjunker i lite konstiga steg.

Ebbe skrev:
Ja, angående bänkningen nu då... Graf nedan, å inte systrarna då som många av ni killarna nu tänkte!
Det blev lite av ett antiklimax eftersom jag inte fick skruva speciellt mycket alls. Man vill ju nästan justera å se ändringar till det bättre när man bänkar, men så blev det inte i det här fallet. :gnissla :tungan Soppan var så pass bra från början med helt orginalbestyckad fugge så det var löjligt åt det. Smällde lite på avslag i den första (gröna) körningen. Öppnade soppaskruven ett halvt varv å körde igen (röda). Lite fett, backade ett kvarts varv på skruven (blåa). Färdigt! Jaha, va det inge mer!!! Ingen orgie i effektleteri eller nått. Aja, det blev ju billigare iaf. Hojen går bra å fint med rätt blandning, å det är ju viktigast. :) :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag lägger mig i lite, Jag har bara sett en annan -04 som hade lite planad topp och dubbla ljuddämpare, den hade oxå 63bhp enl. ägaren.

Det som satt på är Akra helsystem, så det borde ju funka bra. Däremot är det skitskum "luftburksmodell" på husaberg då den suger luften genom ramen ovanför motorn, det kan nog vara det som spökar skulle jag tro.

MEn jag e ju inte Xpert på det här :tungan

andersbrink skrev:
Najsigt! Hur ligger den jämfört med andra hojar av samma modell?

Vet du var det är som begränsar? Förgasare eller avgas? Ser på dynokurvan att det är något skumt eftersom effekten dyker lite konstigt på slutet. Själv skulle jag väl tippa på aus-gepuff'et som stryper utströmmande gaser eftersom effekten inte stannar kvar utan även den sjunker i lite konstiga steg.
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Nä, har inte sett nå andra 04'or bänkade tyvärr. Håller med Heda i luftburksteorin. Har varit mycket snack om det när det gäller Husa. Som sagt, skum lösning.
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Tänkte spamma in lite bilder här. Sorry om det jag sega ner tråden nu. Tog lite bilder på en fin husa på mc mässan idag. Varken jag eller Supermoto ville gå därifrån men var tvungna tillslut för folk trodde vi ingick i möblemanget ;)

01150015.JPG


01150016.JPG


01150018.JPG


01150019.JPG


01150020.JPG
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mysiga bilder !!!

Men oporriga hjul :tungan

Evil M skrev:
Tänkte spamma in lite bilder här. Sorry om det jag sega ner tråden nu. Tog lite bilder på en fin husa på mc mässan idag. Varken jag eller Supermoto ville gå därifrån men var tvungna tillslut för folk trodde vi ingick i möblemanget ;)

QUOTE]
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Mmm fälgarna togs fram för någon kupp i holland om jag inte minns fel där dom enbart åkte på små banor som go kart banor utan hopp. Sen passar det ju killarna som vill posera vid korvmojen och har på tok för mycke dollar i fickan
 

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Tänkte bara hälsa "ha så skoj" till alla i helgen. (svenskalärarens edit: om man sätter "´ar runt något så menar man det egentligen inte utan är bara riktigt avis för att man själv inte har nån hoj...)
Själv drar jag ned till Götet inatt för att glo på läckerbitar imorrn :banana
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Evil M skrev:
... Varken jag eller Supermoto ville gå därifrån men var tvungna tillslut för folk trodde vi ingick i möblemanget ;)
:tummenupp Superfina bilder EvilM!!!

Min tur imorgon! :banana

/ Vera (som antagligen kommer att bli utkastad från montern för att hon dreglar på älsklingarna och BOSÄTTER sig där!!! :tuttar )
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Quitte skrev:
Tänkte bara hälsa "ha så skoj" till alla i helgen. (svenskalärarens edit: om man sätter "´ar runt något så menar man det egentligen inte utan är bara riktigt avis för att man själv inte har nån hoj...)
Själv drar jag ned till Götet inatt för att glo på läckerbitar imorrn :banana

Tar du dig ut i helgen dit vi är så kan vi nog ordna nån provkörning eller dylikt! :pannkyss





PS. Om den håller dvs... :hihi DS.

PS2. Evil M, varför hämger inte du på upp i helgen för då? DS2.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Satans Evil. Jag som gjort en så bra och fin bildtråd nu.....
Jaja, ni kan hämta bilderna i 2048*1600 hos mig via DC i eftermiddag. SåDetSå!

Det kommer en sjuekersvariant av fälgarna som ska klara hopp :tummenupp
Fast då kommer frågan om de är godkända att tävla med. MvBudet sa nåt om att hjul som man kan klämma in handen i inte är ok. Så var det i England iaf, KTM-stallen som hade sånna fick oglatt packa fram gamla hjulen...

Vi kommer så fort jag slutar jobbet-hinner hämta bussen-stressmeka det sista-lasta-packa all skit-köra som en demon. Just det sista vet jag inte hur det blir med eftersom jag fick FORTKÖRNINGSBÖTER på vägen till jobbet i morse :huvet :4skrika :död

Behöver jag ha med nåt alls i verktygsväg eller räcker det med hoj + personliga prylar??

Schysst som faen med 63 på slangen tycker iaf jag :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Glatt humör, men det har ju aldrig varit någe probs med dig, så kom som du e :)

Supermoto skrev:
Behöver jag ha med nåt alls i verktygsväg eller räcker det med hoj + personliga prylar??
 

Fia

Mäklarsvin...
Gick med
2 Oct 2003
Ort
I skogen...
Hoj
En med impeller, å en hästkraft med svans!
Muppo! Blir det du och Åsa som kommer? Vill ni ha nå mat ikväll eller käkar ni på vägen? :confused:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fia skrev:
Muppo! Blir det du och Åsa som kommer? Vill ni ha nå mat ikväll eller käkar ni på vägen? :confused:
Vi kommer jag och den-oäkta-blondinen :duckar och då är vi hungriga som få :tummenupp

Hon sa nåt om att packa hästkläder....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top