oops164
Smed
Tack! Ingen som reagerat på min väl tilltagna belly-pan i durkplåt?
Hmpf inte durkplåt.
Five bar tårplåt ju.
Men stor och bra
Ska bli skoj att följa detta bygget också.
Tack! Ingen som reagerat på min väl tilltagna belly-pan i durkplåt?
Jodå, ramen 3D CAD:as. Jag gjorde nästan en komplett cykel, som du kanske sett tidigare i tråden. Dock var jag inte nöjd med hur ramen skymde motorn och dikterade den "snedskurna" tanken. Så jag testar nu en mera klassisk vagg-ram. Här är en bild från en CAD-modell med frihandsritad tank, sadel och kuts. Ramhuvudet drog sig inte nämnvärt på Supermono-bygget, så det ska nog gå även denna gång!Nyfiken på om rörkrökarn kommer att fortsätta som tidigare 3D skisser eller om det blir nya spännande bilder. Bara inte styrhuvudet ändrar vinkel när du eldar på.
Ja, tyvärr inget stöddigare än så!Är huset stämplat STD?
"Kan själv"Har du bläster eller vart skickar du det? Snyggt blev det
Än att ställa den på en hylla? ;-) Nej, jag är inte så insatt i "konservering", enär min styrka förefaller mera ligga inom området "konsumering".Snyggt! Gjorde lika dant med en hondastånka för några år sen. Konserverade den med wd40, och lika fin än. Har bara stått på en hylla i garaget iofs... Eller har du något bättre alternativ?
Sent from my 2014817 using Tapatalk
"Kan själv"
Blev "hylla" när garagebygge, husrenovering och barn kom i mellan... men den finns kvar iaf.Än att ställa den på en hylla? ;-) Nej, jag är inte så insatt i "konservering", enär min styrka förefaller mera ligga inom området "konsumering".
Tackar, det var snällt sagt!Är som sjukt imponerad av ditt bygge, detta är ju som ett bygge på "riktigt"
Gillar sista förslaget till ram, mycket snyggare och mer passande än fackverksramen. Jag skulle velat ha dubbla stötdämpare bak för utseendet men misstänker att det blir mono shock.
Hur som helst, är grymt impad och på en helt annan nivå än mitt byggande/moddande.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|