Tack för inputs! Fortsätt gärna!
En kopia på din egen enkelsving. Olackad aluminiumtank och ingen kåpa.
Fy bläddan! En sån sving till? J*kla jobb juh! Men, jag gillar också en borstad alu-tank.
Tänk utanför boxen. Bestäm vad du ska använda den till. Vad är det för typ av körning du inte kan göra med dina andra hojar.
T.ex lite 50-60 tals crosstuk, men med moderna komponenter. Som en adventurehoj borde vara. Lätt, smidig och bekväm. Gör nåt eget till dina egna behov. Hedlund i slimlineram finns ju redan.
Slimline gör ju möjligt med snygg tank. Jag hade gärna gjort nåt fackverk, men jag inbillar mig att det är svårare att få till snygga linjer på tanken i underkant då. Det är lite därför tanken på halvkåpa dök upp.
Jag köpte motorn "komplett" med ett insomnat classic cross projekt. Jag har ram, gaffel, hjul och tank, men det blir ju ingen "original" Hedlundare av det, om det nu finns något sånt. Det ska bli en lätt hoj som man kan dra ut på en liten runda asfalterade krokvägar med. När man stannar för en fika, ska den förhoppningsvis kunna vara en naturlig inledning på en konversation!
Det skulle gudbevars också kunna bli en scrambler! Lite för enkelt kanske, och inte riktigt den kurvmaskin jag önskar...