Sitter och imponeras av att Johann Zarco sätter pole i Moto2 i Malaysia med 2,1s till godo på Morbidelli, medan jag drar några streck på ett papper...
Följande oheliga grundstenar håller jag mig till just nu:
1. Så nära Triumph 675 chassie-mått som är möjligt mtp den förhållandevis långa motor/växellådekombinationen. Fackverksram i CrMo-rör.
2. Om det går att besiktiga med frästa alu-delar i ram och sving, så blir det såna. Inte nödvändigtvis i as-dyr alumek till den här söndagsmoppen.
3. Trådekrade hjul (finns motardhjul hemma med svarta fälgbanor och en 320mm skiva. Naven är blåeloxerade idag...
4. Borstad alu-tank av modernt snitt (viktigt med funktionella och bekväma knäslut) fastsatt med en klassisk läderrem.
5. Bakramen ska döljas av tank och kuts.
6. Transmissionskåpa i olackad kolfiber (finnes hemma).
7. Dubbelsving, pga svårigheten att få till ett snyggt trådekrad bakfälg, med en vinklad enkeldämpare ovanför eller innanför höger sida av ramen.
8. Avgassystemet dras in bakom cylindern och kommer ut på vänster sida under kutsen.
9. Halvkåpa alá Ducati 900SS, men som sluter tätt till framkanten på den breda tanken. Smal och slimmad är meningen. Ev ett modernare, spetsigare stuk på halvkåpa kan tänkas. Halvkåpan är till för att dölja den "fula" främre avslutningen på tanken (övergången till ramen). Med halvkåpa blir det enklare att få till en rak "underkant" på karosseriet
10. Vet inte, men jag tyckte det skulle se jämt och bra ut med 10 punkter... Jo, förresten! Fram- och bakskärm i polerat eller kromat utförande, men i kort/modernt snitt.
Följande är inte tänkbart: gjutna fälgar, kort/lång rak sadel eller en helt klassisk café racer (är redan gjort).
Kommentarer och tips?