Hej! Det är jag sin är dum i huvet.

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Chrille skrev:
Jag har inte sagt att alla är dumma i huvudet i det här avseendet. MEn pluggar man inte MYCKET så vill man inte ha sitt kort och då får man vänta lite. Ytterst få klarar inte att lösa proven på ett vettigt sätt genom att plugga lite...

Vaddå så du tror inte han vill ha sitt kort bara för att han inte har pluggat MEGA mycket ? ? ?
Jo tro fan att han vill, han vill väl ha det utan att plugga så mycket ! :kocko :fatta!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Med sunt förnuft kan man klara dagens teoriprov från VV.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Busgrabb skrev:
Vaddå så du tror inte han vill ha sitt kort bara för att han inte har pluggat MEGA mycket ? ? ?
Jo tro fan att han vill, han vill väl ha det utan att plugga så mycket ! :kocko :fatta!

Om du inte pluggar mycket inför teroiprovet så är det inte synd om dig om du misslyckas. Det är väl inte så svårt att förstå?

KIRE

Guest
När jag tog A-kort var jag 17 och tog det privat. Skrev aldrig pärmar eller nått på nån körskola. Bara läste boken ett antal gånger och gick dit och skrev.
Inga problem alls att klara det. Och proven ÄR lättare nu än när jag skrev för
7 år sedan. Till saken hör att jag inte själv tycker att jag är speciellt smart.
Detta bekräftades när jag började plugga universitet. Finns massor av folk här som inte behöver plugga ens 1/5 av det jag gör för att klara tentorna.
Så jag tror nog att trådstartaren helt enkelt fuskat lite med pluggandet. Kanske för mkt brudar och SH-surfning? :D
Beställ en ny tid så du hinner plugga ordentligt innan och ta sedan tag i pluggandet. Har du läs/skrivsvårigheter kan jag förstå dig men kontakta isåfall vägverket och berätta detta så dom kan vidta lämpliga årgärder :) . Lycka till

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Är nog bered att hålla med darre!
Jag klarade visserligen av provet
men det var knappt! Gjorde alla
körskolans prov med glans, men vv
hade en del mystiska frågor enligt
mig! tex. hur många % av koldioxiden
i luften kommer från trafiken? :confused:
Låt inte vv besegra dig Darre :tummenupp

HanneZ

Guest
använd uteslutnings metoden. hälften av frågorna är näst intill idiotiska tycker ja. men den som inte pluggar ere som sagt inte synd om!

/ Hannes

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Jag har inte en aning om nuvarande svårighetsgrad på teoriproven och det är heller inte intressant att jämföra med hur det varit tidigare. Det är som det är.

Ett bra sätt som jag använt till div. prov och skrivningar är att ord för ord gå igenom bokstavsregistret i läroboken.
De ord man kan förklara kan man, de ord som man är osäker på har man sidhänvisning till - slå upp och läs på!
På bara någon timme eller två kan man bli mycket säkrare, o bara att känna sig säkrare gör att provet känns lättare.

Lycka Till / Racerpelle

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jag pluggade som fan till teorin för lätt mc..sen när ja skulle göra teorin för bil 2 år senare hade jag inte rört boken, åkte dit och gjorde provet och fick 1p över godkänt..

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Så svårt va inte teorin tycker jag, fick 62 av 65 på A-kortet & jag använde både boken & ett dataprogram (körkortsfrågor 2,0 lr nått)
Det var värre när man tog på B-kort på "90-talet", fy fan för den teorin :kocko

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
oFFkeFF skrev:
Nope, det var ju en helsjuk teori från vägverket i början på 90-talet, tack och lov har de teoriproven försvunnit.
Jo, det var ju jättesvårt, speciellt -94 när man tog A-kortet å bara fick 40/40.
/F. :mattias

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Foggy skrev:
Jo, det var ju jättesvårt, speciellt -94 när man tog A-kortet å bara fick 40/40.
/F. :mattias

Jag hade 60 av 60 första gången jag skrev för AB 1991, men det var enbart för jag pluggat körskolepärmarna utantill. Sanslösa psykologfrågor "du ser en lastbil från vänster, vad tänker chauffören a. peta sig i näsan och svänga ut b. titta på solnedgången c. osv..."
Hur fanken ska jag veta vad chauffören tänker. Visst är det bra att påpeka att det är svårt att läsa andras tankar, men att stapla upp en fråga med "rätta svar" är lite svårare..

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag kan inte minnas att det var så svårt -93, när jag tog båda mina. Men det är klart, man slet ju som ett djur för att klara det så snabbt som möjligt.

Är ungdomar latare och mer krävande idag än vi var på vår tid? Man får den känslan ibland..

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
oFFkeFF skrev:
Jag hade 60 av 60 första gången jag skrev för AB 1991, men det var enbart för jag pluggat körskolepärmarna utantill. Sanslösa psykologfrågor "du ser en lastbil från vänster, vad tänker chauffören a. peta sig i näsan och svänga ut b. titta på solnedgången c. osv..."
Hur fanken ska jag veta vad chauffören tänker. Visst är det bra att påpeka att det är svårt att läsa andras tankar, men att stapla upp en fråga med "rätta svar" är lite svårare..
:D Måste vara a) chaufförer petar sig alltid i näsan :näsblod
Jo, vissa frågor kunde kännas väl långsökta, men pluggade man körskolespärmarna å hade haft kontakt med verkligheten :confused: så gick det väl bra.
/F.

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Ugluk skrev:
Är ungdomar latare och mer krävande idag än vi var på vår tid? Man får den känslan ibland..

Ja, det är solklart så, det påstås någon av de gamla romarna (eller var det en av de gamla grekerna) ha sagt redan före kristus...

/ Racerpelle (lika lat nu som då)

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Lite allmänbildning och uteslutningsförmåga så är provet inga problem.. Läste körkortsboken två gånger veckan innan jag skulle göra teori.. fick 55/65

En kompis brorsa har missat 9gånger i rad.. vet inte om han har lyckats än :) :kocko

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Det kyligaste vore väl ändå att gå dit och kryssa i 52 svar, skita i resten, och få godkänt ändå! :yoparty

(Gjorde iofs. inte jag, men jag tänkte :) Men jag vågade inte... Var inte 100% säker på alla frågor.)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Conrad skrev:
Det kyligaste vore väl ändå att gå dit och kryssa i 52 svar, skita i resten, och få godkänt ändå! :yoparty

(Gjorde iofs. inte jag, men jag tänkte :) Men jag vågade inte... Var inte 100% säker på alla frågor.)

Haha, ja det vore fan häftigt. :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...