Hej! Det är jag sin är dum i huvet.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Chrille skrev:
För er småglin kanske. På min tid var fanimej inte teorin lätt...

Provet är jäkligt mycket enklare nu än det var förr. Gjorde du pärmarna när du skrev upp eller fanns det datorer på den tiden ?;)
När jag skrev upp till B så vart det pärmar och det hade vi övat på så mycket på skolan (gick transport) så det var inga problem över huvud taget. Men när jag skulle skriva till C och CE så hade dom skaffat in datorer och då blev det grymt mycket svårare.

Våra lärare var av den åsikten att eftersom vi skulle bli yrkeschaufförer så skulle vi ha svårare än vanliga svenssons. På Vägverket så fick man ha 11 fel om dom låg precis rätt om jag inte minns fel. Vi fick ha 4.

Skrev upp till mc våren 00 och då hade proven bytts ut mot dom som finns nu alltså upp till 7 alternativ och det är bara ett som är rätt. 65 frågor tror jag det var och det var bra mycket enklare än det som jag fick till C och CE.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Forkman skrev:
Vi gör ju ioförsig körkortsprov i skolan varje vecka, och där är gränsen för godkänd 63, så jag tror inte det ska vara några problem. Klarar man inte ens proven på vägverket så vettifan om man ska ha körkort överhuvudtaget.

jag vet inte om jag har fel men ni gör alltså så kallade "TRU test" ?? och alltså har du ju inte gjort vägverkets prov eller eftersom du håller på med det i skolan? så snacka inte skit om du inte själv har gjort provet... alla kan inte vara lika smarta som dig

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Min plastfarsas farsa ( :kocko ) är bilskole lärare så jag har fått mkt böcker och ett program som funkar perfekt!
As kul, men jag får EN poäng under godkänt... :gnissla
Aja, ska iaf skriva första riktiga gången tills i sommar, får se om jag klara första gången :banana

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Quaya skrev:
jag vet inte om jag har fel men ni gör alltså så kallade "TRU test" ?? och alltså har du ju inte gjort vägverkets prov eller eftersom du håller på med det i skolan? så snacka inte skit om du inte själv har gjort provet... alla kan inte vara lika smarta som dig

Jag har gjort provet, och dom proven vi gör i skolan är samma som vägverket. Så ta reda på fakta innan du kommer med anklagelser.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Forkman skrev:
Jag har gjort provet, och dom proven vi gör i skolan är samma som vägverket. Så ta reda på fakta innan du kommer med anklagelser.

Du skulle inte kuna skicka över dom programen via msn eller på nåt liknande sätt?

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Körkortsprovet är väl den första kontakten med den
hårda livet för många.
I skolan går det alltid att ta sig fram på något sätt
men när du kommer till vägverket så måste du kunna
dina saker, basta
Nu är det tafikmagasinet med classic racing nåt
för en gubbe som jag

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
BMW R90s skrev:
Körkortsprovet är väl den första kontakten med den
hårda livet för många.
I skolan går det alltid att ta sig fram på något sätt
men när du kommer till vägverket så måste du kunna
dina saker, basta
Nu är det tafikmagasinet med classic racing nåt
för en gubbe som jag

Helt rätt!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Forkman skrev:

Rätt Forklifter :Bugar

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Chrille skrev:
Om du inte pluggar mycket inför teroiprovet så är det inte synd om dig om du misslyckas. Det är väl inte så svårt att förstå?

Nej men det var ju inte det du sa från början....du sa att man inte ville ha kortet om man inte pluggade Mega mycket, det är väl klart fan man vill det :gnissla

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jag kommer inte ihåg vad jag fick för resultat när jag skrev för A1. Men det viktigaste var att det gick fin fint. Läste privat en teoribok inriktad på B körkortet ett par gånger. Höll på lite med Bonniers trafikskola på datorn också. Men något inriktat speciellt på mc läste jag aldrig. Men det fick man väl ta igen på körskolan för ett gäng körlektioner tog jag. Det tycker jag man ska göra om man inte har möjlighet att övningsköra mc privat. Att gå rakt på uppkörningen efter att precis ha klarat teoriprovet tycker jag inte är någon bra idee trots att det finns dom som klarar det utan körlektioner på varken skola eller privat.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA