Hej! Det är jag sin är dum i huvet.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Aj aj och aj. Imorrn 12:30 börjar 3:e försöket. Fan va jag är nervös. Har aldrig varit nervös. Satan. Vad gör jag?

Har nu för första gången läst igenom hela boken. Har lärt mig svaren på frågorna som jag chansade på 2a försöket. Nu kan jag verkligen allt.

Innan båda proven som jag fick IG på, var jag nästan 100 på att jag skulle klara det, men nej. Nu har jag samma känsla inför det 3:e försöket. Vill inte bli förkrossad igen. Fan.....Föll nästan ihop efter andra IG:et.

Aghhh. Finns det nåt jag kan göra för att minska nervösitetn? Fan vill så gärna ha A kortet, aghhhh. Finns inget annat i världen jag skulle vilja ha istället för det.

Ah ah ah ah ah :gråta

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Darre du kommer ju antagligen inte få köra upp förens till våren ändå så det är ju ingen ide att stressa.

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Forkman skrev:
Darre du kommer ju antagligen inte få köra upp förens till våren ändå så det är ju ingen ide att stressa.

Jo det är sant. Men saken är att jag vill få det gjort. Varje dag som passerar och jag har inte klarat Teorin så ligger jag och tänker och tänker, kommer jag klara det nån gång i mitt liv, kanske blir jag den första människan som inte klarat av A teroin och hur fan blir det med B teorin då. Nee fujj.

Imorrn ska det vara gjort.

PS: Så fort teorin är avklarad så kan jag köpa hoj. Nee jag vet, jag kan endå inte köra den för det är halt ute, aaa men jag kan ju alltid sitta och glo på den eller kanske sova brevid den.

HanneZ

Guest
a-teorin är ju svårare än b-teorin. innehåller mer! B-teorin ingår väl i a-teorin + mc delen?

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Racerpelle skrev:
Läs inlägg #29!

Lycka till / Racerpelle

Jo tack!

Mitt problem är att jag alltid ska börja fantisera och då snackar vi djup jävla fantisering. Tex jag åker bakom en bil i en T korsning. Bilen framför mig ska svänga till höger i korsningen. Det finns inget fordon på den nya vägen i korsningen som bilen ska svänga in på. Inte heller finns det några skyltar. Jag vet inte hastigheten, det ser ut som en 50km/h väg. En fil i varje riktning. Får jag köra om bilen i korsningen? Då tänker jag, ja det borde jag få eftersom jag inte har nåt möte och sikt sträckan är lång, plus att hojen genom lite vrid på rullen är klar med omkörningen på noll tid plus att det inte finns nån fordon på den korsande vägen som ska in på min väg. Så det är alltså frittfram för en omkörning.

Men neeej det får jag inte göra. Jag får inte köra om bilen i korsningen. Den frågan tror jag att jag torskade på 2a försöket.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ni kan då inte klaga på att teorin är för svår! Den är 10 ggr lättare än vad den varit förut när man var tvungen att ha 36 av 40p för att vara garanterad godkänd. Jag kuggade på 35 första gången. Där var det inte bara ett alternativ som var rätt på varje fråga utan alla tänkbara kombinationer av abcd. Kryssade man i ac när det skulle vara acd så fick man 0p... Och då var vissa av alternativen rena rama idiotkuggfrågorna.

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Forkman skrev:
Vi gör ju ioförsig körkortsprov i skolan varje vecka, och där är gränsen för godkänd 63, så jag tror inte det ska vara några problem. Klarar man inte ens proven på vägverket så vettifan om man ska ha körkort överhuvudtaget.

:va :va

Hoppas inte att du menar allvar !!!!

Som vanligt har inte teorin mycket med verkligheten att göra !
Okej att man behöver kunna lite regler och skyltar men vem fan behöver veta
hur många singelolyckor det sker på söndagar :felämne
Jag har haft B-kort i över 8 år och jag är helt övertygad att varken jag eller många
andra med b-kort skulle klara provet utan att träna på VV konstiga frågor !

// TOK :fyllisar

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
TokJohan skrev:
:va :va

Hoppas inte att du menar allvar !!!!

Som vanligt har inte teorin mycket med verkligheten att göra !
Okej att man behöver kunna lite regler och skyltar men vem fan behöver veta
hur många singelolyckor det sker på söndagar :felämne
Jag har haft B-kort i över 8 år och jag är helt övertygad att varken jag eller många
andra med b-kort skulle klara provet utan att träna på VV konstiga frågor !

// TOK :fyllisar

Det är egentligen inga konstiga frågor, dom flesta är ganska logiska.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Är väl så nu att man får 4 alternativ och 1 är rätt.

Var iaf så när jag skulle ta teorin för B-körkortet. Pluggade i en vecka men fan
vad onödigt lixom när man kolla tebax. 60% av frågorna som jag fick gick ut på
att man skulle räkna hur mycket last man fick ha i bilen och släpvagnsregler m.m.
Sån't som jag tycker är rätt onödigt eftersom vissa aldrig i hela sitt liv kanske kör
med släpvagn bakpå. Och det var det enda jag inte hade läst på exakt för jag
tyckte det var så löjligt men det gick bra ändå :)

Jag pluggade på det gamla provsystemet där man fick 4 alternativ och så kunde
det vara mer än 1 rätt. Så som sagt ska ni som gör teoriproven inte kvida allt för
mycket för det var värre förr med frågorna än det är nu.

Ska själv skriva för A-kortet nu till våren men det ska inte va nårra problem.
Jag om någon ska kunna alla trafikreglerna eftersom jag då börjar min utbildning
till trafiklärare :rolleyes:

Så som sagt...plugga det du kan och sen om det dyker upp frågor du inte fattar
på provet så ta uteslutningsmetoden. Du har ju bara 4 alternativ och 1 ska va rätt.

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
Darre skrev:
Aj aj och aj. Imorrn 12:30 börjar 3:e försöket. Fan va jag är nervös. Har aldrig varit nervös. Satan. Vad gör jag?

Har nu för första gången läst igenom hela boken. Har lärt mig svaren på frågorna som jag chansade på 2a försöket. Nu kan jag verkligen allt.

Innan båda proven som jag fick IG på, var jag nästan 100 på att jag skulle klara det, men nej. Nu har jag samma känsla inför det 3:e försöket. Vill inte bli förkrossad igen. Fan.....Föll nästan ihop efter andra IG:et.

Aghhh. Finns det nåt jag kan göra för att minska nervösitetn? Fan vill så gärna ha A kortet, aghhhh. Finns inget annat i världen jag skulle vilja ha istället för det.

Ah ah ah ah ah :gråta

Hur gick det på provet.

Jag skrev A-provet första gången igår, och klarade det. :tungan

men jättelätt är det inte som många här verkar tro.

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
GGGGGGGGOOOOOODDDDDDDDKKKKKKÄÄÄÄÄNNNNNNNTTTTTTTTT! :banana :kär

55 rätt. Skulle fått minst 60 rätt ifall jag inte hade ändrat svaren i sista minuten. :4skrika

Sån lycka så det inte går att beskrivas..... :fyllisar

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
grattis, nu e det bara resten kvar :eek:) fast den roligare delen kan man säga :eek:)

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Har inte läst boken en enda gång ..
Skrev 2 gånger till bil ca. 7år sen,
1gång til mc ,, med suntförnuft, 7 års praktik i trafiken + tog hem de prov som gick att plocka hem från internet... Thats it..

svårt.... tja jag vet inte
Tur.... kanske, vad spelar det för roll.. :yoparty

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Hittar ingen som faktiskt har svarat på den ursprunliga frågan.

Är han dum i huvudet?
I detta fall troligen JA.

Teoriprovet är hur enkelt som helst och går att klara med endast lite sunt förnuft.

//Fredda

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad