hej!!! frågor om ktm duke 125 trimm

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Varför inte det?
Husqvarna gör underbara hojar, framförallt så gör de hojar med själ!
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
tipset om en sms125 är ganska vettigt, då det är en ganska vass gat 125a och du har som sagt inga större problem att stunta med den. En exc är väl en ren cross maskin som vissa har gatreggat som jag har förstått det, det betyder att det är väldigt korta service intervaller och det går ganska lätt isönder MEN du har i gengäld mycket effekt och det är ju skojsigt!

Angående trim till duken så är det ej lönt.. någon snackade om 200cc kit som gav 26 hk, snacka om att kasta pengar i sjön ! En tvåtaktare har ofta mer än så orginal. Men det är nog inga större problem att stunta med den, funkar ju med mopeder :)

Hade jag personligen kollat efter 125a idag så hade jag letat efter en mito eller kanske en fräsch nsr... eller ja en aprilia är ju inte heller fel hehe
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
tipset om en sms125 är ganska vettigt, då det är en ganska vass gat 125a och du har som sagt inga större problem att stunta med den. En exc är väl en ren cross maskin som vissa har gatreggat som jag har förstått det, det betyder att det är väldigt korta service intervaller och det går ganska lätt isönder MEN du har i gengäld mycket effekt och det är ju skojsigt!

Angående trim till duken så är det ej lönt.. någon snackade om 200cc kit som gav 26 hk, snacka om att kasta pengar i sjön ! En tvåtaktare har ofta mer än så orginal. Men det är nog inga större problem att stunta med den, funkar ju med mopeder :)

Hade jag personligen kollat efter 125a idag så hade jag letat efter en mito eller kanske en fräsch nsr... eller ja en aprilia är ju inte heller fel hehe

Det är alltid absurt att jämföra 125or fyrtakt med mopeder.. då kraften är 3 gånger större.
Vi är inte heller här för att ändra hans hoj val utan att hjälpa han ta fram informationen han söker :)
Beror väl på va det kostar om kitet kostar ca 5k så skulle jag säga go for it!
26HK på 120-130 kg är inte så illa :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Du får rätt bra vrid med det kittet dock, skönt att ha när man wheelar!

Skickat via Fap-a-talk
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Det är alltid absurt att jämföra 125or fyrtakt med mopeder.. då kraften är 3 gånger större.
Vi är inte heller här för att ändra hans hoj val utan att hjälpa han ta fram informationen han söker :)
Beror väl på va det kostar om kitet kostar ca 5k så skulle jag säga go for it!
26HK på 120-130 kg är inte så illa :)

jämnförde aldrig ktm duke med en moped... jag sad endast att om det går stunta med en moped går det väl med en duke ! Men jag har kört ifrån ett par cbr 125 med trimmad moped, det är bra mycket svårare att köra ifrån en 125 2t med moppe.

26 hk på 120-130 kg är inte illa, men sett ur ett ekonomiskt perspektiv är det inte försvarbart att köpa det kittet, att trimma en 4 t 125 är inte heller direkt försvarbart rent ekonomiskt då det ofta ger lite och är dyrt. Det var han själv som tog uppdisskusionen om andra hojjar.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top