Hejja regler när man kör hoj/hojåkaretik?

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N

happy+wave.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag förstår inte de som envisas med att köra och hälsa i Stockholm. INNE i stan alltså. Där finns ju hur många hojar som helst. Eller folk som sitter och viftar på motorväg. Orka.

Däremot hälsar jag gärna om jag kör på nån fin liten väg på landet.
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Vart är världen på väg när folk måste skapa trådar som denna?
"Hjälp jag klarar inte av att avgöra vad jag skall heja på eller inte!!"

vad kommer härnäst?

"Jag vet inte om jag vågar gå i shorts när ingen annan gör det, kan inte nån bestämma åt mig om jag ska ha det?"
"Kan nån bestämma åt mig vad för musik jag gillar?"
"Kan man köra en xxx utan att vara en tönt? Måste veta vad jag ska tycka!!!"

Att vi fortfarande har val i detta landet är ju ett mirakel då folk verkar oförmögna att fatta ens dem minsta besluten själv.
 

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Finland, Vasa
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
hälsar på alla hojar! inte moppar men det är ju inte hojar heller.

har märkt att alla goldwing kaptener hälsar på ett speciellt sätt; med en flat hand direkt ut från styrets ända så det ser ut som styret blir förlängt ;)

och så måste jag berätta om en sjuk sak på tal om hälsningar. tog en liten bomber repa på en kurvig och backig väg i skogen idag och möter på en krom-släde mitt i en kurva, jag hälsar snabbt då det gick lite fort och det inte är skönt att släppa styret mitt i kurvan i ca 150 men han på HD:n sträcker upp armen rakt upp som en lyktstolpe så jag tappar koncentration och börjar garva! såg f-n inte klokt ut!
men alltid roligt då en HD knutte hälsar! visar att de förstår att vi har samma intresse men annan smak :) de brukar ju som sagt vara lite trång-synta
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Vart är världen på väg när folk måste skapa trådar som denna?
"Hjälp jag klarar inte av att avgöra vad jag skall heja på eller inte!!"

vad kommer härnäst?

"Jag vet inte om jag vågar gå i shorts när ingen annan gör det, kan inte nån bestämma åt mig om jag ska ha det?"
"Kan nån bestämma åt mig vad för musik jag gillar?"
"Kan man köra en xxx utan att vara en tönt? Måste veta vad jag ska tycka!!!"

Att vi fortfarande har val i detta landet är ju ett mirakel då folk verkar oförmögna att fatta ens dem minsta besluten själv.


ja usch ja vart är världen på väg, det får man verkligen fråga sig. det är ju rent av beklämmande o bedrövligt att trådar som dessa ska ska få finnas till. vilken tuuuur att det finns folk som berättar för andra vad som är relevant eller icke relevant att skapa trådar om:Bugar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det där är en sliten skröna bland unga oerfarna på SH. Är det något som går stadigt om man släpper styret så är det glidarhojar och choppers. Tankslappers, wobbel och styrdämpare är ngt förbehållet snabbstyrda sporthojar pga av sin branta gaffelvinkel, ringa försprång och lilla hjuldiameter. :D

Släpper du styret på tex en Harley Superglide går den som på räls. Man kan obekymrat vinka med båda händerna.


Jag brukar hälsa på alla motorcyklar. Ibland sitter reflexen kvar när man satt sig i bilen så det brukar bli några "dunk" i dörren tills det släpper:D

På tal om att glidar-folket inte är lika frekventa "hejare". Har ni kört en tungt lastad skottkärra någon gång? Släpper du ena handtaget så går det åt helvette:näsblod
 
Last edited:

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Luleå
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
En schysst grej vore ju ifall den man möter bara hälsar ifall det tex inte är poliskontroll på vägen han passerat. Dock så skulle det väl vara omöjligt att genomföra.
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
En schysst grej vore ju ifall den man möter bara hälsar ifall det tex inte är poliskontroll på vägen han passerat. Dock så skulle det väl vara omöjligt att genomföra.

absolut, men kanske d behändigare att göra ett visst tecken då blåhattarna faktiskt är ute:)
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Brukar veva med vänster handen till alla hojjar!
Sen om man får en vink tebax är en annan sak:D

Haha vevar alltså? Jag vinkar lite pistolformat med handen för det tycker jag är coolt. :rolleyes: Mötte en skön snubbe på väg hem från gelleråsen förra sommarn. Han såg min pistolform o började gå loss riktigt psykedeliskt med dubbla pistoler. :hihi
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
ja usch ja vart är världen på väg, det får man verkligen fråga sig. det är ju rent av beklämmande o bedrövligt att trådar som dessa ska ska få finnas till. vilken tuuuur att det finns folk som berättar för andra vad som är relevant eller icke relevant att skapa trådar om:Bugar

All heil Ceasar!
 

Saukko

When you say Perkele you've said it all.
Gick med
19 Jul 2008
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XT660X-09
Haha vevar alltså? Jag vinkar lite pistolformat med handen för det tycker jag är coolt. :rolleyes: Mötte en skön snubbe på väg hem från gelleråsen förra sommarn. Han såg min pistolform o började gå loss riktigt psykedeliskt med dubbla pistoler. :hihi

Hahaha..... :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top