HEL uppträder i Sundsvall

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Joker skrev:
Hel :bow

Underbart, Bevara sverige svenskt!

ja där ser man ett av deras fans! runt 15år.ska fatta mig kort......IDiOT!!!.gå och snyt dig.tragist att det finns människor med en sån trångsyntet och total avsaknad av empati,sverige liksom alla andra delar av världen tillhör oss alla.ja t.o.m dalarna. :fakta

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Skulle vilja nämna en liten sak....

Vad man än har för åsikter i denna fråga, om det nu handlar om musik eller vad fan som helt...

Detta är ett Sporthoj forum, vilket man ibland undrar om alla har fattat...

Ska min morsa kanske börja dela med sig av recept här eller? Och farsan kanske skulle börja snacka travhästar? Hur skulle det se ut?

Ok, det är ju upp till var och en vad man läser för inlägg, men det tar hursomhelst upp bandbredd från servern, och det blir svårare att hitta bland de inlägg som faktist oftast är väldigt läsvärda och intressanta här...

Tack för ikväll...

- Calle

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
r1666 skrev:
ja där ser man ett av deras fans! runt 15år.ska fatta mig kort......IDiOT!!!.gå och snyt dig.tragist att det finns människor med en sån trångsyntet och total avsaknad av empati,sverige liksom alla andra delar av världen tillhör oss alla.ja t.o.m dalarna. :fakta

du må tycka vad du vill om killen medn de personliga påhoppen tycker jag vi kan hoppa över...

bara för att man inte tycker lika dant så behöver man ju inte trycka ner nån annan!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jonne_boy skrev:
Jag gilalr hel lyssnar på dom lite ibland..

Kalla mig rasist.. jag gillar inte vissa "folkslag" som finns i sverige idag..

jag stödjer INTE det hitler jorde mot judarna mf.

Men att folk från vissa länder kan komma hit och sedan inte respektera dom personerna som bor i det landet man kommer till det gillar jag inte..

*ta seden dit du kommer*

ja SMART!!! dra dra alla över en kant. :tummenupp :(

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jonne_boy skrev:
du må tycka vad du vill om killen medn de personliga påhoppen tycker jag vi kan hoppa över...

bara för att man inte tycker lika dant så behöver man ju inte trycka ner nån annan!!

Men du kan hoppa på hela "folkslag" som det behagar dig?
Vilka folkslag är det som du inte gillar och varför? Är det rent genetiskt betingat i dessa folkslag att de handlar på ett sätt som inte passar dig eller kan det vara kulturella skillnader? Tar du alltid seden dit du kommer? Du läser såklart på allt om det land du ska åka till, på resan till Thiland så vet du exakt hur du ska uppföra dig i ett buddistkloster, du vet vilken hand man hälsar med och hur man talar till yngre/äldre eller barn?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Advance4Stroke skrev:
Skulle vilja nämna en liten sak....

Vad man än har för åsikter i denna fråga, om det nu handlar om musik eller vad fan som helt...

Detta är ett Sporthoj forum, vilket man ibland undrar om alla har fattat...

Ska min morsa kanske börja dela med sig av recept här eller? Och farsan kanske skulle börja snacka travhästar? Hur skulle det se ut?

Ok, det är ju upp till var och en vad man läser för inlägg, men det tar hursomhelst upp bandbredd från servern, och det blir svårare att hitta bland de inlägg som faktist oftast är väldigt läsvärda och intressanta här...

Tack för ikväll...'

tycker bara att det är tragist med så mycket hat och rädsla och det utrymme i samhället rasister får! ja ja det är en del av vårat demokratiska samhälle att få tycka/tänka som man vill men nån jävla gräns får det väl vara.SPAMPOLISEN....kolla runt lite i dom andra trådarna där det diskuteras ännu mer offtopic.håller med om att det är mycket inlägg...men om din mamma har bra recept så kan väl hon regga sig på SP och dela med sig.för man behöver ju inte ens ha sporthoj för at vara med på denna sida!!räcker om man har travhäst :tummenupp
GO nATT
-

Last edited:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Goodstuff skrev:
Men du kan hoppa på hela "folkslag" som det behagar dig?
Vilka folkslag är det som du inte gillar och varför? Är det rent genetiskt betingat i dessa folkslag att de handlar på ett sätt som inte passar dig eller kan det vara kulturella skillnader? Tar du alltid seden dit du kommer? Du läser såklart på allt om det land du ska åka till, på resan till Thiland så vet du exakt hur du ska uppföra dig i ett buddistkloster, du vet vilken hand man hälsar med och hur man talar till yngre/äldre eller barn?

Om jag åker på semester till tahiland så e det klart att jag gör fel..

men om vi säjer att jag skulle flytta till thailand och bo där 1-2 år
du tycker man att man ska försöka lära sig språket och de seder som finns i landet...

säjer inte att alla som komemr till sverige ska fira våra högtider.

men dom ska respektera våra "egenheter"

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jonne_boy skrev:

du tycker man att man ska försöka lära sig språket och de seder som finns i landet...

Hur bra tror du din Thailändska skulle vara efter ett till två år? En kompis till mig jobbar i Kambodja sedan ett år och han talar Khmer så gott han kan men det uppstår hela tiden dråpliga/jobbiga situationer eftersom de svaga nyansskillnaderna i betoningar, språkmelodi och grammatik är extremt svåra att lära sig. Samma sak för människor som kommer till Sverige.

Vad är det för "egenheter" som är specifikt svenska som inte respekteras?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jonne_boy skrev:

vadårå??har det kommit en utlänsk människa och typ knuffat dig n
är du dansade SMÅ GRODORNA på midsommar eller??nä fan hoppas tråden stängs.ha ha

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
vet många yngre som är helt i linje med en del rasitiska människor här på forumet,kan bara skyllas på obildade föräldrar.ska lära mitt barn att aldrig dömma ut människor eller se färgen före själen.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Goodstuff skrev:
Hur bra tror du din Thailändska skulle vara efter ett till två år? En kompis till mig jobbar i Kambodja sedan ett år och han talar Khmer så gott han kan men det uppstår hela tiden dråpliga/jobbiga situationer eftersom de svaga nyansskillnaderna i betoningar, språkmelodi och grammatik är extremt svåra att lära sig. Samma sak för människor som kommer till Sverige.

Vad är det för "egenheter" som är specifikt svenska som inte respekteras?

tycker det e mycket..

men mest det svenska sättet.. :confused:

*jag är störst bäst och vakrast tycker jag är lite väl utbrett..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jonne_boy skrev:
tycker det e mycket..

Du vet ju inte ens vad det är du vill bevara.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jonne_boy skrev:
tycker det e mycket..

men vilka "egenheter" menade du?? är det jobbigt för dig när det kommer en självsäker människa och tar din plats?? blir du lite stött då....eller dom kanske tar alla svenska tjejer!!..som du skulle ha fått annars.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
r1666 skrev:
men vilka "egenheter" menade du?? är det jobbigt för dig när det kommer en självsäker människa och tar din plats?? blir du lite stött då....eller dom kanske tar alla svenska tjejer!!..som du skulle ha fått annars.

Svårt att förklara när man inte har goodstuffs uttrycksförmåga..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
lider med dig....kan vara jobbigt när man inte kan språket,blir lätt lite svårt att uttrycka sig när man inte kan så mycket eller känner sig själv så pass mycket att man kan överföra sina egna tankar i skrift och ord. :D :D :D

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Man ska inte dra alla människor över en kant.Det finns många mycket trevliga utlänningar i Sverige och så finns det många otrevliga..Att någon lyssnar på svensk musik betyder inte att denne person är rasist. Hel har gjort några låtar som kan ses rasistiska som t.ex Landet är vårt.
Låtarna har inte en direkt talande text som är rasistisk utan det är budskapet.
Nu på senare dagar så har detta ämne blivit väldigt stort.Nu för tiden så ses ju Sveriges nationalsång som rasistisk enligt vissa personer.Detta är ju sjukt.

Men varför bryr sig vissa om vad andra tycker och tänker?
Alla har olika smak på saker och ting.Och tur är det :hej

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...