HEL uppträder i Sundsvall

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Kricke skrev:
Man ska inte dra alla människor över en kant.Det finns många mycket trevliga utlänningar i Sverige och så finns det många otrevliga..Att någon lyssnar på svensk musik betyder inte att denne person är rasist. Hel har gjort några låtar som kan ses rasistiska som t.ex Landet är vårt.
Låtarna har inte en direkt talande text som är rasistisk utan det är budskapet.
Nu på senare dagar så har detta ämne blivit väldigt stort.Nu för tiden så ses ju Sveriges nationalsång som rasistisk enligt vissa personer.Detta är ju sjukt.

Men varför bryr sig vissa om vad andra tycker och tänker?
Alla har olika smak på saker och ting.Och tur är det :hej

det finns många trevliga svenskar men också många otrevliga.gonatt :) ska åka hoj i morrn.

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
r1666 skrev:
ähhh,jaha??? eller :fakta inte.skinskallar är inte en folkgrupp,bara en skara mindre smarta människor.nä fan nu ska jag åka lite hoj tror jag. :tummenupp

Jag har rakad skalle ibland men för det mesta väldigt kort stubb (1-2mm). Är jag mindre smart för det? :confused:
Jag trodde att hjärnan satt innanför huvudet och inte i håret.

För övrigt så har jag inget gemensamt med rasister och annat puckat folk. :fakta

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
r1666 skrev:
ja där ser man ett av deras fans! runt 15år.ska fatta mig kort......IDiOT!!!.gå och snyt dig.tragist att det finns människor med en sån trångsyntet och total avsaknad av empati,sverige liksom alla andra delar av världen tillhör oss alla.ja t.o.m dalarna. :fakta

Sen svalde du allt igen!

Jaja du kan kalla min för vad du vill, men jag tollererar inte att det kommer "vissa" folkslag och rånar min farmor. Ska man då komma fram och klappa dom och säga "duktig vovve".....?

Kalla mig för rasist, jag tycker inte om "vissa" folkslag bara.
(men det finns både snälla och otrevliga folkslag)

Pungt slut.

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jonne_boy skrev:
Jag gilalr hel lyssnar på dom lite ibland..

Kalla mig rasist.. jag gillar inte vissa "folkslag" som finns i sverige idag..

jag stödjer INTE det hitler jorde mot judarna mf.

Men att folk från vissa länder kan komma hit och sedan inte respektera dom personerna som bor i det landet man kommer till det gillar jag inte..

*ta seden dit du kommer*

kunde inte sagt det bättre själv

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Fan va mycket skitsnack det blev i den här tråden.

Jag har lyssnat på vikingarock (band som Hel, Ultima Thule m.fl.) i flera år nu och jag kan säga att Hel är det minst rasistiska av dom alla. Hel kommer troligtvis ställa upp i en ANTIrasist kampanj i Fryshuset i höst. Sen stängde dom Sensommarblot (stor konsert med vikingarock-band) förrförra året p.g.a. att 30 personer (av ca: 2000) gjorde "hitler-hälsning".
Om det inte är att ta avstånd från rasism och nasism så vet jag inte vad som är det.

Sen kan jag bara hålla med Jonne_Boy om att vi måste bevara dom svenska sederna, t.ex. som den svenska nationalsången. Den är INTE rasistisk och SKA spelas på skolavslutningar och liknande. Detta är tyvärr inte den verklighet vi lever i.

Dissuktionen om att flytta till andra länder sen. Ta min morbror, när han va 25 flyttade han ner till italien. När han flyttade kunde han inte ett ord italienska. Han bodde där i 3 år och när han flyttade därifrån pratade han flytande. Och nej, han är inget språkgeni bara en vanlig männsika. Det handlar om att vilja beblanda sig med samhället.
I Sverige är det inte invandrarnas "fel" att dom inte anpassar sig utan migrationsverkets. Det tar helt enkelt för lång tid att få beslut om man får stanna eller inte. Jag skulle heller inte vilja flytta till ett land och försöka lära mig deras seder om jag visste att jag nästa dag skulle kunna bli avvisad.

Finnen

Hårdrockare
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Cresent wrangel
Advance4Stroke skrev:
Eler så kan man lyssna på den musik man vill och inte reta upp sig på allt en själv inte gillar....

Det är väl upp till dem vad de spelar för musik, och sen vilka som lyssnar på dem är väl en annan femma...

Det finns nog "nassar & nassar" som lyssnar på Running Wild och den Satanistmusik du verkar gilla, och det är inte destruktiv musik va?

Kom inte o dra in hårdrocken i nån nazze träsk!!!!! :finger
Då kan du ju lika gärna dra parareller till vikingarna och liknande band när du ändå e igång.... Dom måste ju va nassar när dom heter Vikinganra... :mad:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Angående detta med musik. Om jag lyssnar på någon sopig rappare som rappar om att han skall våldta sin flickvän osv.
Betyder det att jag är någon slags våldsman då?
Att man lyssnar på HEL har väl mest att göra med att deras låtar är bra, det är iaf mitt skäl.

Ang. utlänningar. Jag har väldigt svårt för en del som inte kan respektera att detta är vårat land o ta seden dit dom kommer.
Sossarna välkomnar dom hit, dumpar en familj med 10 ungar i ett hus och önskar dom lycka till. Vissa sitter där hela livet, vill inte lära sig svenska, vill inte försöka få jobb o lever på socialbidragen.
Dom vill inte ta del utav den svenska kulturen.
Andra är så glada för att få komma hit, jag har ju vänner med utländsk påbrå och dom är ju kanon!

Det värsta jag var med om var när vi lirade innebandy borta i Norsborg ( för er som inte bor i sthlm så är norsborg ett väldigt invandrartätt område) Vi kom igång o spelade o under matchens gång var det mycket skällsord som flög ur deras käftar.
Att jag skulle få höra svenne***** var jag inte alls beredd på..

Såväl utlänningar så kan svenskar vara riktigt dumpuckon också!
Men att Sverige snart består av fler utlänningar som före mig kan få en lägenhet till trots att man slitit med att jobba här i sverige..
Det övergår mitt förstånd..

Och om vi skall snacka om vilka som är rasister så är det väl ändå utlänningarna.. Deras döttrar får ju inte gifta sig eller ens vara tillsammans med en svensk... Det om något är rasism..

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Joker skrev:
Sen svalde du allt igen!

Jaja du kan kalla min för vad du vill, men jag tollererar inte att det kommer "vissa" folkslag och rånar min farmor. Ska man då komma fram och klappa dom och säga "duktig vovve".....?

Pungt slut.
Vilka folkslag är det som kommer och rånar din farmor då? Precisera gärna vilket land dom kommer ifrån så att vi kan utrota dom som de kackerlackor de är..... :rolleyes:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Joker skrev:
Sen svalde du allt igen!

Pungt slut.

Vad är det för en jävla förklaring ! Om din mormor hade blivit rånad av en svensson kille vem hade du hatat då ? Hade du hatat "ditt " folkslag, hade du hatat dig själv/din granne/klasskamrater/ befolkningen i Avesta/dalarna?............Det är så jävla lamt att skylla på en sån anledning , din anledning ligger nog djupare än så misstänker jag..........Kom inte och säg att "ditt"folkslag inte gör sånt............. jag tänkte tipsa dig om en bok som jag tipsat om förut vid såna här diskussioner..........Läs en bok som heter "GATLOPPET" skriven 1977 av Lasse Carlsson . den handlar om hans uppväxt 1946 då han var åtta år gammal, man får följa honom några år och läsa vad han upplever/gör under sin uppväxt i stockholm.................Läs den och tänk efter , redan då 1946 så var det rätt avancerat det som killarna höll på med om man jämför med våldet som finns idag ...........Dom var som vår tids värstingar ... Det kan vara nyttigt för dig att läsa vad som försegicks vid den tidpunkten , vilket "folkslag" ska man skylla på då eller är det skillnad ?

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
r1666 skrev:
tycker man ska krossa allt som har med rasism att göra.om man som band spelar när det finns skinheads i publiken,är det att stödja och uppenbarligen tillfredställa dessa dårar.nej till HEL.finns inget destruktivt med >RW...bara ren o skär glädje :tummenupp :tummenupp :tummenupp och jag lyssnar inte på satanistmusik.

Konstigt? Ditt nick + avatar säger nåt annat lr är jag helt ute i det fria :eek:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Pondus skrev:
Jag har rakad skalle ibland men för det mesta väldigt kort stubb (1-2mm). Är jag mindre smart för det? :confused:
Jag trodde att hjärnan satt innanför huvudet och inte i håret.

För övrigt så har jag inget gemensamt med rasister och annat puckat folk. :fakta

menade såklart inte alla kortklippta människor,"skinskallar" som i skinheads=rasister/nynassar!! det va dom jag menade :rolleyes:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
chrille-r1000 skrev:
Konstigt? Ditt nick + avatar säger nåt annat lr är jag helt ute i det fria :eek:

japp nu är du allt ute och cycklar chrille :) är inte satanist men motsätter mig allt som har med gud att göra.religioner är ju orsaken till hela världens lidande o krig.om det finns en så kallad gud så vill han ju bara oss små människor illa.666 är ju ganska oskyldigt.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Ja, du kanske gillar 666 som gör dance/techno, du vet "Supa dupa fly" osv
Jag gillar dom iaf :D

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
nä det är för att jag gillar sex :) :) :) dom tre 6orna är väl mest för att det ser bra ut.skulle lika gärna skrivit 999 .tror nog jag ska ändra..... :rolleyes:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
YaZ skrev:
r1666: Hur du får skinheads till rasister och nazister övergår mitt förstånd.
Läs på lite historia om det med, tack.

Det är väl samma som en del gör med "folkslag" drar alla över en kam eller ? det finns skinheads som är nassesympatisörer/rasister likväl som det finns dom som inte är det ...........men som sagt det är så lätt att skyffla ihop alla i samma hög............Jag växte upp med en kille som var punkare och efter ett tag skinhead , sedan så jobbade vi på samma ställe och han var som du säger inte nasse och han sade aldrig något illa om mig ( jag=andra generationens invandrare med en svensk förälder eller annat "folkslag"), den killen blev ihjälslagen av några personer av sitt eget "folkslag".Han fick tråkigt nog sota för vad somliga andra skinheads står för.

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
r1666 skrev:
men vilka "egenheter" menade du?? är det jobbigt för dig när det kommer en självsäker människa och tar din plats?? blir du lite stött då....eller dom kanske tar alla svenska tjejer!!..som du skulle ha fått annars.

Skulle vilja svara på det, det är inte bara egenheter som inte respekteras, men allt detta är inte invandrarnas fel utan politikernas.
exempel 1: Svenska flaggan
exempel 2: svenska nationalsången
Jag tycker (UTAN att vara rasist faktiskt)att det är helt absurt att svenska nationalsången inte skall får sjungas på vissa platser.....i SVERIGE!!
Är detta verkligen rimligt enligt dig?

Sen är det bästa att klargöra ytterligare en gång att jag inte har problem med människorna utan POLITIKEN

Tack för ordet

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Kommer in alldeles för sent i denhär diskussionen för att egentligen bidra med något, men jag tänkte ge r1666 gubstuff och alla andra fem tummenupp av fem möjliga.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Själv önskar jag leva i en värld där vi inte längre behöver bry oss om futiliteter som nation och nationalgränser.

Till alla där ute: Välkommen hit ni som vill.

gladh

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...