Hells Angels & Bandidos

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
henrikkrueger skrev:
....Men det ledarskap som används mot soldater skulle inte funka.
.......

Det var det jag var ute efter. De flesta av oss blir ju inget mer än fotfolk.

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
oFFkeFF skrev:
Perfekt upplägg för teamwork det där :rolleyes: :rofl

Att du kallar det för "bra" ledarskap är väl det jag hänger upp mig på.
Men visst, hade dessa gäng inte kört med sina metoder, hade de givetvis inte överlevt så länge som de gjort. I en kriminell värld fungerar det självklart inte med några mjukisfasoner, precis lika lite som det fungerar i ett krig.
Men att jämföra det med ledarskap i ett vanligt "svensson-företag" :rofl

Klockrent :D :tummenupp *skrattar*

Du förstår vad jag menar :tummenupp ... det går självklart inte att utöva samma stenhårda ledarskapsmetod i ett vanligt företag... men i grunden är den bra...och i grunden samma ledarskap som vanliga företag utbildar sina chefer i....

Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Ja management by fear är modellen att sträva efter

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Honda VF
Konstigt att ingen har nämnt Outlaws MC ännu....

(Eller jag gjorde det visst nu...) :rolleyes:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kostet78 skrev:

Du förstår vad jag menar :tummenupp ... det går självklart inte att utöva samma stenhårda ledarskapsmetod i ett vanligt företag... men i grunden är den bra...och i grunden samma ledarskap som vanliga företag utbildar sina chefer i....

Öhh, nej, Förstår inte vad du menar, för jag har aldrig någonsin stött på ett företag som utbildar sina chefer enligt den ledarskapsdevisen.
Men ja, alla organisationer har en maktstruktur såklart..

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
oFFkeFF skrev:
Öhh, nej, Förstår inte vad du menar, för jag har aldrig någonsin stött på ett företag som utbildar sina chefer enligt den ledarskapsdevisen.
Men ja, alla organisationer har en maktstruktur såklart..

I grunden är det samma....Klart Mål....vem gör vad....hur vi gör det!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kostet78 skrev:
Perfekt... du är egenföretagare va? :rolleyes:

Ånejdå.

Jag är anställd, långt ner i hierarkin, men jag får min uppgift och löser den utan några översittarfasoner från ledning.

De befäl som funkade bäst i lumpen var de med civilt beteende och respekt bland gubbarna. Det säger en hel del....

Kostet78 skrev:
I grunden är det samma....Klart Mål....vem gör vad....hur vi gör det!

OKEJ. Var det så generellt du menade så vill jag gärna ha exempel på företag som inte funkar så.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kostet78 skrev:
... men i grunden är den bra...

Har jag fattat det rätt nu? Militär disciplin och den typ av ledarskap som utövas av kriminella gäng är "bra i grunden"? Men det kan inte användas i vanliga företag? Varför i hela fridens namn drog du då företagsparalellen?

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Kostet78 skrev:

Du kan inte ge dig någon gång och erkänna att du haft fel hela tiden? Läs igenom det du själv skrivit och tänkigenom vad du har skrivit. För det du skrivit låter som något en person som vill vara smart men inte är skulle ha sagt.

Gabor

Guest
lite läsvärt för den oinvigde....

Mycket tycka, tro å snack.
Länkar till böcker så ni kan läsa själva.

http://search.barnesandnoble.com/booksearch/isbninquiry.asp?pwb=1&ean=9780771054921
http://my.linkbaton.com/get?sitePag...067960331X&lbID=bGWuMamW08aKoXZ62cLt&lbV=7797
http://www.fetchbook.info/Hells_Angels.html

Faktum kvarstår. Ha och X (Bandidos) är i botten organisationer med kriminell botten. därmed sagt inteatt alla som finns med i dessa klubbar är kriminella.

Har själv bekanta som är med , o ch dom är som vilken biker som helst. Hur trevliga och generösa som helst.

Kasta inte spjut i tält när de flesta sporthojare var å varannan dag begår en kriminell handling sett ur lagens synvinkel. Att döma enskilda medlemmar är att generalisera kraftigt.

Behandla dina medmänniskor så som du själv vill bli behandlad, inte så fel att se det så.

Fingret i luften åt allt möjligt.... :7peta :3freak ....moget....köra på bakhjulet, mellan bilar, trängas så andra får tvär bromsa.
Det finns de som snabbt tar till våldsamma handlingar mot hojare....
200 meter senare behöver du hjälp mot ett antal som inte gillat ditt tilltag, kan vara bra att då ha en mc snubbe eller fler som kommer till din hjälp.

Så ta å coola ner er lite innan ni skiter på er...

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Delzanno skrev:
keyboard4.jpg

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
Fingret i luften åt allt möjligt.... :7peta :3freak ....moget....köra på bakhjulet, mellan bilar, trängas så andra får tvär bromsa.

Japp riktiga hemskheter! Ungefär som....

Chris Ash skrev:
skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM