henrikkrueger skrev:....Men det ledarskap som används mot soldater skulle inte funka.
.......
Det var det jag var ute efter. De flesta av oss blir ju inget mer än fotfolk.
henrikkrueger skrev:....Men det ledarskap som används mot soldater skulle inte funka.
.......
oFFkeFF skrev:Perfekt upplägg för teamwork det där
Att du kallar det för "bra" ledarskap är väl det jag hänger upp mig på.
Men visst, hade dessa gäng inte kört med sina metoder, hade de givetvis inte överlevt så länge som de gjort. I en kriminell värld fungerar det självklart inte med några mjukisfasoner, precis lika lite som det fungerar i ett krig.
Men att jämföra det med ledarskap i ett vanligt "svensson-företag"
Kostet78 skrev:....
Alla gjorde sitt bästa för att nå olika mål på effektivaste sätt....
Tysken skrev:Ja management by fear är modellen att sträva efter
Chrille skrev:Det gör jag fortfarande. Men bättre, självständigare och trevligare.
Kostet78 skrev:Klockrent *skrattar*
Du förstår vad jag menar ... det går självklart inte att utöva samma stenhårda ledarskapsmetod i ett vanligt företag... men i grunden är den bra...och i grunden samma ledarskap som vanliga företag utbildar sina chefer i....
oFFkeFF skrev:Öhh, nej, Förstår inte vad du menar, för jag har aldrig någonsin stött på ett företag som utbildar sina chefer enligt den ledarskapsdevisen.
Men ja, alla organisationer har en maktstruktur såklart..
Kostet78 skrev:Perfekt... du är egenföretagare va?
Kostet78 skrev:I grunden är det samma....Klart Mål....vem gör vad....hur vi gör det!
Kostet78 skrev:I grunden är det samma....Klart Mål....vem gör vad....hur vi gör det!
Kostet78 skrev:... men i grunden är den bra...
Och vad är det för "klubb"?Street skrev:Konstigt att ingen har nämnt Outlaws MC ännu....
(Eller jag gjorde det visst nu...)
Du kan inte ge dig någon gång och erkänna att du haft fel hela tiden? Läs igenom det du själv skrivit och tänkigenom vad du har skrivit. För det du skrivit låter som något en person som vill vara smart men inte är skulle ha sagt.Kostet78 skrev:Klockrent *skrattar*
Du förstår vad jag menar ... det går självklart inte att utöva samma stenhårda ledarskapsmetod i ett vanligt företag... men i grunden är den bra...och i grunden samma ledarskap som vanliga företag utbildar sina chefer i....
Delzanno skrev:
oFFkeFF skrev:Jo, men det är som att säga att bajs är grunden till allt eftersom alla skiter..
tassen skrev:Fingret i luften åt allt möjligt.... ....moget....köra på bakhjulet, mellan bilar, trängas så andra får tvär bromsa.
Chris Ash skrev:skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel....
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|