HELVETES JÄVLA försäkringsbolag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Mc & bilsport)

Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Skönt att det verkar reda upp sig!
PS. Det är så jävla märkligt... När man snackar med folk i verkliga livet skenar 90% av de jag snackar med, (på ett eller annat sätt, till ex. genom att vara skriven på annan ort, på annan person med utlåning etcetera) men här inne är det plötsligt bara en bråkdel som skenar. Det påminner starkt om ögontjäneri. :va
 

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Tycker folk ska sköta om sin egen "gård" i en större utsträckning och vara mer ödmjuka mot varann så här på hösten när säsongen snart är slut o allt.. :hördu :ajjabajja

Olyckligt.. Hoppas det löser sig för dig!

Att du får ut en ny båge istället för kontanter ser jag inget fel i bara du får ut en ny hoj när du betalar försäkring..

Jag skiter fullständigt i om du eller någon annan har skenförsäkrat..

Jag har på mig själv och om mina pengar jag betalar går till nån som har blivit av med hojjen är jag glad över det så dom gör nån nytta.. Nästa gång kanske det är jag som råkar illa ut!

Kan man på nåt sätt hjälpa till för att lösa situationen ser jag inte det som nåt problem!

Mvh / Martin
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Men varför fattar inte alla att man inte får ut pengar OAVSETT om man skenförsäkrar eller ej :4skrika

Det finns inget att vara skadeglad eller komma med pekpinnar mot i detta fallet eftersom killen hade varit i precis samma situation om han inte skenförsäkrat när det gäller utbet på stulna hojen.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
va e problemet?? du går till en hoj försäljare säger hur de ligger till... han skriver ut en faktura åt dig som du skickar till FB å du får dina pengar att köpa hojen för.. ger säljaren pengarna du tar hojen.... så funkar det...
 

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Världen är mitt hem
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
Finns oss som har det värre.

Idag avregistrerade Merck VIOXX. Börskursen gick ner med 26% i USA. Detta sänkte index på dow jones med närmare 3%. Vioxx årliga försäljning är ca 2.5 Miljarder USD Se nyheterna och press för mer info, ex: www.di.se eller www.ft.com

En rejäl jävla förlust för många, även privat. Det görs helt frivilligt av företaget för att högsta etiska ställningstaganden styr. Så vissa har det tyngre, trots Fair-Play. (Spelar man smutsigt ska det kännas ännu mer, tycker jag):rolleyes:

I ditt fall, gilla läget och acceptera att det ibland är bättre att tänka först och handla sen. Det kommer ju lösa sig på något vis. Var bara ÄRLIG. Tala om att du köpt en ny hoj. In med kvittot och sen lär det ju lösa sig. Och i det fall det inte gör det, dvs du körde/ägde (hade pröjsat) men någon annan stod som reg.ägare så kan det ju bli lite struligare. Skriv över nya hojjen på gubben, ge honom ett kvitto sen är saken klar. Annars har ni inte rent mjöl i påsen?
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
wdac skrev:
va e problemet?? du går till en hoj försäljare säger hur de ligger till... han skriver ut en faktura åt dig som du skickar till FB å du får dina pengar att köpa hojen för.. ger säljaren pengarna du tar hojen.... så funkar det...

Jo men i det här fallet verkar det ju som att killen pratat med Bilsport & MC och uppfattat det hela som att de pröjsar hojen, alternativt att man får rena pengar efter att man själv hittat en likvärdig båge.
Dock var det ju inte så...

Bra att han delar med sig av sina erfarenheter här så att man inte gör samma misstag själv ifall någon skulle sno min hoj.
(gud förbjude)


Försök hålla humöret uppe Nisse977, kan va svårt på den här sidan ibland men... ;)
 

katanamannen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Snart V-ås
Hoj
TL1000S
Nisse977 skrev:
Just nu hatar jag Mc & bilsport försäkringar!!!!! :fatta!

Jag fick ju min hoj stulen den 12/7 och har fortfarande inte sett till några pengar...

Nu idag så ringde farsan... (hojen stod på honom).. och säger att han pratat med försäkringsbolaget.. och dom jävlarna säger att han inte kan få några pengar för den stulna hojen!! :mad: För att få nått så måste han KÖPA en hoj, och så får säljaren skicka fakturan till försäkringsbolaget! Farsan vill inte köpa nån hoj och ha den stående på sig mer, så jag har ju köpt en och ställt på mig för nån månadsen. Och eftersom farsan inte vill ha nån ny hoj så blir det inga pengar från försäkringsbolaget!!! :6surkart

Så nu måste han (jag) köpa en hoj som bolaget betalar.. sen sälja den!! :huvet

Får se hur jag löser det hela...?

Ingen som vill sälja sin hoj till min farsa och sen köpa tillbaka den!? (jävla krångel)

:trött

EDIT: Jag bör nog tillägga att hojen har varit parkerad hos pappa under längre tid än den varit hos mig!(11 månader hos pappa, 1 månad hos mig) Och detta vet försäkringsbolaget om! Så visst är det väl kanske skenförsäkring.. men det verkar vara OK med försäkringsbolaget eftersom de tyckte att det är rätt om hojen står försäkrad på den som har den mest! + att den står på en BAS försäkring, så vem som helst får köra den!

:3freak
Tulle lille, verkar uppenbart vad du gör nu!Byt bolag eller kanskke BLI ÄRLIG
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Har jag missat något eller är inte fallet likadant vare sig du har försäkrat på dig själv eller inte??

Jag menar tänk att din hoj blev stulen i Juli såsom Nisse. Du väntar en stund och hojsuget blir enormt och du tar ett litet lån som täcker upp en annan hoj i väntan på pengar från FB och efter ytterligare 2 månader så hör man från FB att du måste köpa en hoj och skicka faktura till FB annars inge deg.

Så allt skitsnack och hugg på att just i detta fall råkade va en skenförsäkrare som råkade åka dit (kanske rätt, kanske fel) men tänk om det istället hade varit just du som hade löst din situation med att köpa en hoj under tiden. Då hade du stått där med (t.ex.) ett extra lån och bli tvungen köpa en till hoj innan du rett ut allt. Så lätt är det ju tydligen inte att sälja av med hoj nu under hösten har vi ju sett.

Krångligt va..

/oXydex
 
Last edited:

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Jo hela grejen är ju att man inte får ut pengar från försäkringsbolaget oavsett om man skenat eller ej! Bra att veta som sagt!

Jag känner mig ändå nöjd med mitt hojköp, pga att jag fick den så billigt! Jag kollade igår lite på beg hojar. Ska se om man kan hitta nått fint till farsan. Jag vet inte om jag ska vänta med att sälja tills våren har kommit! Kanske kan man lättare få iväg den då! Verkar ju vara lite trögt på hojfronten så här på hösten!

/N
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Man kan göra såhär:

1. Be en god vän med hoj sätta ut sin hoj på blocket till salu.
2. Denna hojen "köper" du utav honom, han skriver kvitto och gör ägarbyte.
3. Du skickar in kvittot till FB. Du får pengar.
4. "Sälj" tillbaka hojen till vännen och gör ägarbyte.
5. Alla e förhoppningsvis glada.

Detta är bara exempel på vad man i TEORIN skulle kunna göra...
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Nisse977 skrev:
Oj! vad kul det blev!!!! hehe!!! kul att skapa lite humor en trist torsdags kväll!! :)

Jag skäms inte för mig! När jag tecknade försäkringen så var det helt ok med försäkringsbolaget eftersom den tecknades som en BAS försäkring och att hojen som sagt står mesta delen av året hos farsan!

Sen så köpte jag inte nån ny hoj "direkt". Jag väntade ut försäkringsbolagets 30 dagar! Sen skickade jag in nycklarna. Sen efter ca en månad till så hittade jag en hoj till rätt pris och slog till! Sen får jag ju skylla mig själv att jag inte kollat upp lite mer nogrant hur försäkringsbolaget tänkt ersätta mig! Jag ringde dom nämligen innan jag själv köpte hoj. Och jag frågade lite hur de tänkt ersätta mig! Och jag fattade det som att de både kunde köpa en annan hoj åt mig eller ge mig pengar.. Vilket då tydligen inte var rätt! (SNOPET)

Jaja! strunt samma! Farsan kommer att köpa en hoj! Sen säljer han den till våren! Så får man väl hoppas att den stigit lite i värde!! :)

Då ber jag om ursäkt, med dom fakta du först skrev så tolkade jag det precis som jag svarade.
F-bolagen kan vara lite luddiga men min personliga erfarenhet är att det är extremt sällsynt att bolagen ersätter en hoj kontant och det har förmodligen att göra med bedrägerier eftersom villkoren nästan alltid säger att försäkringen ersätter en likvärdig produkt.
Och beroende på vem man får tala med så får man olika svar. Har själv lärt mig att alltid be och få ett fax från handläggaren med dom löften denne gett.

I mitt eget stöldärende i somras så hänvisade LF att jag skulle hitta en hoj privat och sen åka till deras kontor tillsammans med säljaren så skulle dom göra en överföring till säljarens konto.
Dom gjorde det mkt tydligt att dom aldrig skulle betala några cash till mig vilket jag heller inte var ute efter. Men besvikelsen var att dom inte ville följa handlarnas värderingslistor utan att dom hänvisade till vilka priser som gällde på Blocket.se ! Minst sagt förvånande.

Lycka till och hoppas det löser sig till Er fördel.

/nitrous
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Har du inte kvitto på hojen du köpt och ge det till f-bolaget. Det borde ju funka minst lika bra. Om det står fel namn får du väl be säljaren skriva om kvittot!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Är väl ofta likadant med skyddskläder. Efter min olycka kunde jag inte få pengar till en hjälm utan jag var tvungen att köpa en ny hjälm som försäkringsbolaget betalde. Lite tråkigt med tanke på att jag hellre ville ha en crosshjälm eftersom jag kör motard.
Ännu värre om man skulle bli rädd efter en olycka och sen vara tvungen att köpa en hjälm trots att man inte vill köra hoj mer.
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Jag tror inte jag vågar sälja min hoj till farsen... pga. att dom på försäkringsbolaget tydligen lät jävligt otrevliga när farsan pratade med dem!.. Om jag säljer min hoj till honom så tror de kanske jag vill försöka ha hojen på honom igen... vilket kanske leder till NOLL pengar!

En polare ska köpa hoj snart.. kanske kan lösa det hela då!
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Som någon sa tidigare...

... sälj din hoj till farsan och köp tillbaka den när han fått pengarna fr försäkringsbolaget.


Nisse977 skrev:
Just nu hatar jag Mc & bilsport försäkringar!!!!! :fatta!

Jag fick ju min hoj stulen den 12/7 och har fortfarande inte sett till några pengar...

Nu idag så ringde farsan... (hojen stod på honom).. och säger att han pratat med försäkringsbolaget.. och dom jävlarna säger att han inte kan få några pengar för den stulna hojen!! :mad: För att få nått så måste han KÖPA en hoj, och så får säljaren skicka fakturan till försäkringsbolaget! Farsan vill inte köpa nån hoj och ha den stående på sig mer, så jag har ju köpt en och ställt på mig för nån månadsen. Och eftersom farsan inte vill ha nån ny hoj så blir det inga pengar från försäkringsbolaget!!! :6surkart

Så nu måste han (jag) köpa en hoj som bolaget betalar.. sen sälja den!! :huvet

Får se hur jag löser det hela...?

Ingen som vill sälja sin hoj till min farsa och sen köpa tillbaka den!? (jävla krångel)

:trött

EDIT: Jag bör nog tillägga att hojen har varit parkerad hos pappa under längre tid än den varit hos mig!(11 månader hos pappa, 1 månad hos mig) Och detta vet försäkringsbolaget om! Så visst är det väl kanske skenförsäkring.. men det verkar vara OK med försäkringsbolaget eftersom de tyckte att det är rätt om hojen står försäkrad på den som har den mest! + att den står på en BAS försäkring, så vem som helst får köra den!

:3freak
 

ettelman

Ge mig en riktig hoj
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Lkpg
Hoj
Honda NSR 125 *såld*
Flippen skrev:
Tycker folk ska sköta om sin egen "gård" i en större utsträckning och vara mer ödmjuka mot varann så här på hösten när säsongen snart är slut o allt.. :hördu :ajjabajja

Olyckligt.. Hoppas det löser sig för dig!

Att du får ut en ny båge istället för kontanter ser jag inget fel i bara du får ut en ny hoj när du betalar försäkring..

Jag skiter fullständigt i om du eller någon annan har skenförsäkrat..

Jag har på mig själv och om mina pengar jag betalar går till nån som har blivit av med hojjen är jag glad över det så dom gör nån nytta.. Nästa gång kanske det är jag som råkar illa ut!

Kan man på nåt sätt hjälpa till för att lösa situationen ser jag inte det som nåt problem!

Mvh / Martin

Jag håller med. Jävligt olyckligt det här. Killen har väl fått straff så det räcker ;)
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Ok, det var skenförsäkrat det är ju inte poppis men det intressanta är ju att samma sak kan hända ändå, som det har visat sig. Det måste vara förhandlingsbart, kan däremot förstå att fb inte utan strid langar ut pengarna.

Hur gärna vill jag tex köpa en ny hoj om självrisken är 10 000, nästa gång är den 20 000 (bilsport&mc). Ett extremfall är väl om man blir skadad och inte kan köra hoj mer, skulle man ändå vara tvungen att köpa en för att få ut något? Kan inte vara möjligt. :va
 

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Esbo, FIN
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Men hur skall man göra om man skrotar så illa att man inte kan / vill åka hoj längre?? Det e ju helt värdelöst att man inte får ut kontanta pengar alls :kocko . Eller hur fan skall man kunna köpa nån ny hoj då man har lån upp över öronen på den skrotade hojen? Vad skall man betala med, byxknapparna eller skall man bara lova att man kommer med stålarna då FB tror på att man har köpt ny?

FB är rena skurkarna tycker jag .... men va vet väl jag.
 

ddevil

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Solna
Hoj
KTM LC4 640 SM
Emmi skrev:
Är väl ofta likadant med skyddskläder. Efter min olycka kunde jag inte få pengar till en hjälm utan jag var tvungen att köpa en ny hjälm som försäkringsbolaget betalde. Lite tråkigt med tanke på att jag hellre ville ha en crosshjälm eftersom jag kör motard.
Ännu värre om man skulle bli rädd efter en olycka och sen vara tvungen att köpa en hjälm trots att man inte vill köra hoj mer.

Klotade i mitten av juli och har fortfarande inte skickar in kläderna till BS/MC. Visst, det är hål överallt och man blir blöt i röven så fort det blir lite frost på sadeln eller plaskvåt i stövlarna om det regnar. Men jag ville inte hamna i situationen att jag skulle bli utan kläder ett tag, så jag har inte skickat in dessa ännu.

Grejjen är att jag inte hittar kvittot !?!?! Hur löser man detta. Snackade med Lelles där det inhandlades, de kan inte trolla fram en kopia trots kortköp. Om fallet är att försäljaren kommer ihåg mig från iköpstillfället så kan de däremot skriva ett intyg.

Kommer detta att funka... någon som har något att dela med sig? :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top