Hemgjord "ram-air"

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Killen gillar att banta bort vikt från sin föredetta kawasaki. Bara ett exempel på allt han borrat, ersatt med plast osv.

http://bikepics.com/pictures/1784404/

lättad registreringsplåt..
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Killen måste lida av något iaf. Hans sätt att skriva och vad han pratar om är ju inte riktigt normalt.

Och ha tummen mitt i handen, hanns 05:a är ju helt skrot, överallt
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Ärligt talat är jag lite impad av en del av hans fantasi och ffa förmåga att kunna gå från måttagning till pappmall och plåt till att vika ihop en plåt till ett 3D-objekt. Kolla på de där aerodynamiska lufthålen han har i bakkåporna. Det är gjort från scratch. Det klarar inte en medelsvensson.

Att hans känsla för proportioner i annat och materialval däremot.. Jag gissar av videos och formuleringar att han är en högpresterande Aspberger som lever livets glada dagar. Motorik nog för att inte köra ihjäl sig har han haft hittills. Kul med udda typer som får hållas. Ännu mer kul att man inte delar vägen (och vardagen) med honom. Come on Shervin!!!
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag måste medge att denna individ fascinerar. Han har bevisligen visst tekniskt handlag men han saknar ju samtidigt totalt förmågan att inse konsekvenserna av sitt handlande. Han klarar av att rita/göra pappersmallar/plåtark som när de viks ihop blir tredimensionella ting med många olika vinklar, vilket tyder på ovanligt stor s.k. rumslig intelligens, men samtidigt så tycks han inte förstå att han snudd på har sågat av sin hoj vid styrkronan?!

3960755986_a147d7b23e.jpg


Lite tufft var det ju

[YOUTUBE-ID]iu7UEcBPT_Y[/YOUTUBE-ID]

Och vad den går sen...
Ön öön ööön :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
hmmm... här måste jag ju faktiskt medge att för 10 år sedan så var sådana där tankskydd betydligt tjockare... Mina är nog närmare 1 cm tjocka och (förhoppningsvis) betydligt mycket mjukare att slå tasken i än dagens klistermärken.



Förslag: Om du själv hittat den tråden så lägg ut en länk tack... :)

OM det här är ett troll så har han flyttat gränsen för "trollning" till en helt ny dimension! I så fall är det bara att lyfta på hatten och buga sig i respekt! :) :Bugar

:internetbalrog

270px-Balrog500ppx.png

Jag har sett itvärldens motsvarighet till den där. Eller om det nu ska kallas itvärldens... Men han kallar sig för SpectateSwamp. Och 'är antingen århundradets troll eller riktigt, riktigt jävla dum. En tomte gjorde sig till och med besväret att göra en websida i hans ära: http://thestupidestmanonearth.com/
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Hahahaa, nu läst hela tråden o kollat på alla närmare 3000 bilderna på flickr.com. JEEZ, makes your head spin...twice!! :D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vilken jävla lirare!!!

ramair grejen han kapade till tar fan priset.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Vilken jävla lirare!!!

ramair grejen han kapade till tar fan priset.

Visst gör den, Om killen haft vettet i behåll hade han insett att allt han gör ligger inte med samma skärningslinje mot fartvinden och kommer sänka trycket i luftboxen och därmed försämra den befintliga ram-air:en. F-ö-r-u-t-o-m d-e-t u-p-p-e-n-b-a-r-a kommande ramknäcket. Aluminium och skarpa radier är kunskap från tidigt 50-tal. Googla Comet crash window radius

Detta är ett strålande exempel på att ALLA borde krama närmaste Sporthojägare på gramjakt hårt så att ingen av dem känner sig helt ensam, utan andra vänner än en fågelunge när moddarstollen infinner sig. Ni har alltid någon annan att bolla med. ;P

*kram*:krama

:D
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det fanns en snubbe på ett 4x4 forum som för att förbättra framkomligheten fick för sig att svetsa diffen och la upp en bildtråd om det...

Problemet var bara att han hade missuppfattat instruktionerna grovt och svetsade fast kronhjulet i pinjongen :huvet

Stjärnor utan hjärnor finns det gott om, jag träffar en hel del på jobbet.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ramair?

Du menar väl luffarturbo vad?

DVS där luften pressas in i framåtriktade öppningar för att ge tet övertryck i luftboxen och då ge en högre effekt.

Jag är klart tveksam til detta, inte tat det inte skulle funka, Kawasaki började med det här tideigt först falskt men sen på riktigt i början av 90-talet.

Men jag har alltid avskytt att de uppger effekten med övertryck som ju kan innebära 200-250 km/t fart för att funka.

Lägg ner den här skiten och uppge ren vanlig stillastående effekt på alla hojar, det är väl för fan mycket ärligare, om man sen får några hästar mer i 250, happy day, och det var ju så det börjad med, Kawa ZZR1100 gav 147hk och inget jävla övertryck var uppgivit även om det säkert gav nåt då den var den snabbaste serietillverkade hojen tills Blackbird dök upp många år senare.

DEt var ärligt, FUCK OFF för de här jävla låtsaseffekterna.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Ramair?

Du menar väl luffarturbo vad?

DVS där luften pressas in i framåtriktade öppningar för att ge tet övertryck i luftboxen och då ge en högre effekt.

Jag är klart tveksam til detta, inte tat det inte skulle funka, Kawasaki började med det här tideigt först falskt men sen på riktigt i början av 90-talet.

Men jag har alltid avskytt att de uppger effekten med övertryck som ju kan innebära 200-250 km/t fart för att funka.

Lägg ner den här skiten och uppge ren vanlig stillastående effekt på alla hojar, det är väl för fan mycket ärligare, om man sen får några hästar mer i 250, happy day, och det var ju så det börjad med, Kawa ZZR1100 gav 147hk och inget jävla övertryck var uppgivit även om det säkert gav nåt då den var den snabbaste serietillverkade hojen tills Blackbird dök upp många år senare.

DEt var ärligt, FUCK OFF för de här jävla låtsaseffekterna.

Var är det påstådda "fusket"? Har någon tvingat andra att INTE göra en ram-air? Är du oxå skeptiskt till att luftmotståndet ökar med hastigheten^3 och att smuts i kalsongen uppfattas som ett tilltagande problem i vindriktningen? :slicka (btw - Har du slutat slå din fru än?)

:hihi
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Herrejävlar, Shervin Rezaiy ÄR verkligen MC-Borat gone wild!!
Har nog inte skrattat så här mkt på åratal, han helt OTROLIG. Natural born and raised Moppefucko, still going strong without a clue and too much sparetime to kill, obviously...poor poor Ninja though :död
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag kallar det fusk då ingen speiell hastighet anvisas för den effekt som anges, jag föredrra at ala hojar anger effekten som de är och om sen luffraturboeffekten ger nåt extra så är det ok.

För trots allt handlar det inte om nåt annat, et system för tat få folk imponerade att tex R6 hade 137hk med övertryck.

Allvarligt när då och hur då? foölk kör hojarna i andra hastighter än över 200.

Du är dock en av väldigt många som går på de här siffrorna, och ni hr säkert jättetrevligt.

Själv vill jag se vad skiten lämnar på bakhjulet utan ananat trams så det har jag gjort.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Jag bryr mig inte om några siffror alls egentligen. Det räcker med känsla, som inbegriper mer än bara stiffa siffror ur en ortonormerad tabell.. Du märker vad det lämnar på bakhjulet. TIPS! det varierar med varvet och växeln förutom hastigheten..

Förstår att man gillar bänkköra för att ha en norm. Men, för det mest rör sig hojarna när man kör... ;P Så vilket värde är mest fel? En toppeffekt med luffarturbo är lika talande i fart som en rullning i vilken slumpvis vald testbänk som helst.. De vet du! OM bänkarna visade samma vore denna diskussion meningsfull. Vi är egentligen av samma åsikt - i grund och botten.:öl
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Bänkarna visar inte samma.

Men jag ogilar ändå att tillverkare uppger effeken med nån jävla inställning tat man måste köra över 200 för att det ska förvekligas.

Det är det jag stäler mig mot bara.

Nu ser siffroran oavsett vad jag tycker ändå så so du förespråkar, så ja, jag är en fölorare i det här fallet.

DEt trista är att det är löjeväckande att upe vad man gjort i moroten med nån jävla övertryckseffekt inte ens kapad av turbo eller kompressor så ja, det har fått mig att bli skeptisk, vem fan kan bakcka up skiten egentligen?

Och då kommer verkligheten möjligen när alla hojar ställs mot varanndra i tester, då mår jag bättre sen:)
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top