eha
en svart till ska vägkittas, och betalas
Bänkarna visar inte samma.
Men jag ogilar ändå att tillverkare uppger effeken med nån jävla inställning tat man måste köra över 200 för att det ska förvekligas.
Det är det jag stäler mig mot bara.
Nu ser siffroran oavsett vad jag tycker ändå så so du förespråkar, så ja, jag är en fölorare i det här fallet.
DEt trista är att det är löjeväckande att upe vad man gjort i moroten med nån jävla övertryckseffekt inte ens kapad av turbo eller kompressor så ja, det har fått mig att bli skeptisk, vem fan kan bakcka up skiten egentligen?
Och då kommer verkligheten möjligen när alla hojar ställs mot varanndra i tester, då mår jag bättre sen
För att fortsätta en parantes, men ändå intressant och värd plats.
Vad som vinner en test är ändå subjektivt beroende på på hur testet är upplagt. Inse att en toppeffekt i 200+ knyck med ram-air är på sätt och vis lika meningsfull info som ett värde från en bänk. Du säger själv att bänkarna är bortom kalibrering (vi är överrens!). Vad spelar det för roll mer än att ett visst märke med backning av data kan/törs ange en större maxeffekt än ett annat? Både du och jag VET skillnaden. Och det är ju inte som om grodorna sticker under stolen med ram-air-effekten.. Tänk ett steg till - vi som kör ger ett intryck på de som köper som ger ett intryck på oss när vi köper osv..
Det är inte helt optimalt att köra ram-air. Jag är egentligen lite förvånat att man inte har fler givare på grodhojarna. Eller har jag missat något i min "objektiva" läsning. Finns kompensation/kalibrering vid start för stillastående lufttryck+fuktighet alt syrehalt i mappningen? Lufttemp finns ju, men det är ju lika trubbigt som att bjuda på fest med ett postnummer.
Last edited: