Ray skrev:Ljusstark?? tycker då inte jag.. finns ju inställningar så man kan sänka styrkan....
'Ray skrev:Ljusstark?? tycker då inte jag.. finns ju inställningar så man kan sänka styrkan....
smiler skrev:'
Runt 1000ansi e det optimala för hemmabio.
1800 e väll mer för pressentationer å dyl då man projjar i ett relativt ljus lokal.....
Man vill ju inte sitta me solbrillor i biorummet
Men den går kanske att ställa ner till 1000.....?
Rätta mej om jag har fel...... de har ja inte
Ray skrev:Tyvärr kan jag inte hålla med dig..
1800ansi = solbriller Bättre med en ljusstarkare än en som är för svag.. man behöver inte TOK mörklägga hela rummet och det tycker JAG är smidigt..
Sedan gillar jag storleken har haft en del projjar men denna är klart smidigast typ A4 pappers storlek.
Skall sälja när det finns någon som vill köpa den = ingen bråska att sälja..
mrdennisw skrev:JBL är alltid ett säkert kort både ljud och kvalitetsmässigt.
berggren_martin skrev:Kan inte minnas att jag imponerats av dom på radioaffärerna, men då har jag iofs bara hört ekonomivarianterna.
mrdennisw skrev:Ok. Jag har bara hört proffsvarianterna....
Ska man köpa så är det lika bra att göra det rejält.
berggren_martin skrev:Hmm, hur mycket ville du ha?
Thundercat skrev:Har du hört på JBL xti -100? Isåfall vad tyckte du om dem? Räknar du dem till ekonomivarianterna?
Thundercat skrev:Har du hört på JBL xti -100? Isåfall vad tyckte du om dem? Räknar du dem till ekonomivarianterna?
mrdennisw skrev:Det var längesedan jag var inne i en radioaffär och lyssnade på högtalare. Har väldigt dåligt minne vad det gäller modellbeteckningar. Jag grundar mitt uttalande på de "HiFi" högtare jag har hört, mina JBL högtalare som jag har i bilen de PA-högtalare och studiomonitorer som jag har jobbat med. JBL har ett gott rykte bland musiker och ljudtekniker. Vilka som är deras senaste modeller och om jag har hört dem vet jag inte.
Dee_cati skrev:Jag har kvar JBL sen första hembioköpet och jag måste säga att man ska upp en bra bit i pris för att det ska låta riktigt bra. Men jag tycker fortfarande du ska lyssna på Mordaunt-short, för ska du ha ett par JBL som låter lika bra så kan du räkna med det dubbla. Slit med dig din favoritfilm, åk till flera handlare och lyssna. Se till att spela skivan från samma källa hela tiden bara, gärna den du har hemma. Och samma receiver också såklart.
Tro mig, yssnar du på ett par mordaunt-short för cirkus 20k så tror du att det är grejjer för 50
Thundercat skrev:Jag fastnade som sagt för Jamo högtalarna.
....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |