Hemmabiofanatiker se hit

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tjenna, tänkte fylla källaren med ett litet system.. Projektorn har jag koll på (Z3), men högtalare? Nån som kan tipsa om paket eller ihopplock (dock allt samma märke) på högtalare (center, främre, bakre och sub)? Tänkte i 5-10,000 kr´s klassen.. Berätta gärna om era erfarenheter
Tackar /Anton

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Kika in på www.hemmabiobutiken.se (tror f.ö att det var nån här på sporthoj som ägde det).

De säljer ju Magnat som iaf jag har varit imponerad när jag varit hemma hos en polare och lyssnat på det. Tror du kan få ihop ett komplett 5.1 kit för dryga 9-10.000:- där. Vector 77 (frontarna) låter dessutom ganska hyffsat för musik också.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Bor du i lägenhet ?

Känns som 5-10 är lite låg budget om du ska ha med allt, och få hyffsade prylar.

/N

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
isse skrev:
Bor du i lägenhet ?

Känns som 5-10 är lite låg budget om du ska ha med allt, och få hyffsade prylar.

/N

Nej villa. Kanske.. Säg 10 loppor, borde man få grejer som man slipper skämmas för iaf.
Projen kostar ju 17 stora så kalaset springer ganska lätt iväg till 40k :/

Bara varit på Therock i lund och lyssnat på deras Infinitys för 7000kr/paret, schysst ljud :) Men kör man på deras hop plock från infinity blir det ca 12-13000 spänn på nätet, och tänkte att man kunde gå ner ett steg på prestandan där.

Borde man inte kunna få ner priset på högtalare med 10% eller så om man tjackar det från Tyskland?

Ska kolla in det Brutus!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
kanske nå lifestyle shit från netonnet? Andersson R2/D1/ S1 kostar 10k. Är säkert inte så fruktat uselt och ser ganska snyggt ut och jag antar att du är ute efter att det ska se bra ut då det ska vara samma märke på grejerna.

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
har för mig att de har ganska bra priser på infinity på http://www.dustinhome.se men kolla runt ordentligt innan du handlar finns mycket bra priser att få om man letar runt lite

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
honkiie skrev:
kanske nå lifestyle shit från netonnet? Andersson R2/D1/ S1 kostar 10k. Är säkert inte så fruktat uselt och ser ganska snyggt ut och jag antar att du är ute efter att det ska se bra ut då det ska vara samma märke på grejerna.

Nja, det hade jag inte ens tänkt på men blev rekomenderad av Therock att köpa samma märke på allt då det kan bli konstigt ljud om dom klangar olika :)

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Anton_Ljunghusen skrev:
Nja, det hade jag inte ens tänkt på men blev rekomenderad av Therock att köpa samma märke på allt då det kan bli konstigt ljud om dom klangar olika :)

Dali concept hade kanske varit något för dig , du får ett 5.1 paket för runt tio lock.
Det ska jag troligtvis köpa senare i år.

/Mheel

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Mheel skrev:
Dali concept hade kanske varit något för dig , du får ett 5.1 paket för runt tio lock.
Det ska jag troligtvis köpa senare i år.

/Mheel
Jupp, det är väl inte illa pinkat.
För 10k för man sådär lagom.
Varken bra eller dåligt :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det är svårt att rekommendera något rakt av. Smaken är som baken. Jag gillar cantons ergoserie skarpt i nedre prisklassen, men för 10 får det nog bli beggat då.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
eus skrev:
Jupp, det är väl inte illa pinkat.
För 10k för man sådär lagom.
Varken bra eller dåligt :)

Hehe för 10k får man bra ljud enligt mig iaf :) är kanske inte den största finsmakaren direkt dåmen..

Alla affärer jag besökt har antingen svindyra prylar eller svinbilliga grejer, så det är inte lätt att lyssna på halvdana prylar nånstans :-/

Sandstream som pysslar med det där hela dagarna kanske kan uttala sig om nånting som kanske kan tänkas passa? Jag gillar fylligt ljud, om det nu kan hjälpa :tomten

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
mb skrev:
Det är svårt att rekommendera något rakt av. Smaken är som baken. Jag gillar cantons ergoserie skarpt i nedre prisklassen, men för 10 får det nog bli beggat då.

Nåt beggat blir det inte.. Har fobi mot det :)
Det verkar svårt de här, bättre att dra sig mot Malmö och lyssna lite i affärerna där antar jag

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Provlyssna är helt klart att rekommendera.
När jag köpte min sub tex så låna jag hem demo ex´et först o provkörde nån vecka, var nöjd o bytte mot en ny.

/N

Anton_Ljunghusen skrev:
Det verkar svårt de här, bättre att dra sig mot Malmö och lyssna lite i affärerna där antar jag

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Anton_Ljunghusen skrev:
Hehe för 10k får man bra ljud enligt mig iaf :) är kanske inte den största finsmakaren direkt dåmen..

Alla affärer jag besökt har antingen svindyra prylar eller svinbilliga grejer, så det är inte lätt att lyssna på halvdana prylar nånstans :-/

Sandstream som pysslar med det där hela dagarna kanske kan uttala sig om nånting som kanske kan tänkas passa? Jag gillar fylligt ljud, om det nu kan hjälpa :tomten
För 10k får du som sagt Dali-paketet med baslåda för.
Provlyssna gärna
www.hifiklubben.se

Personligen gillar jag B&W bättre, men smakar det så kostar det.
Dali har fylligt ljud, men inte lika kristallklart som B&W ger.

Tänk bara på att inte snåla med förstärkare...

DirkDiggler

Stridsbåt 90H har inte en chans
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Båt: Uttern 5602 150 VMax Yamaha Duo Prop
Anton_Ljunghusen skrev:

Kolla in hifiklubben.
de har bra grejer och är mycket hjälpsamma.
Vad kör du för förstärkare?
Audio Pro Sub skulle jag satsa på i alla fall

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Anton_Ljunghusen skrev:
Det borde du släppa egentligen. Det går att hitta nyskicks-hifi som man aldrig hade haft råd att köpa från affären. Man kan jämföra det med att köpa fordon... första ägaren förlorar alltid en hel del. Jag ska konsultera en gammal hifi-räv som jag känner, när jag lyckats skrapa ihop lite pengar, som är bra på att nosa fram fina grejer.

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Låna hem prylarna och provlyssna hemma, där låter det alltid annorlunda än i affären.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Drar upp tråden litegrann.. Har ännu inte köpt några högtalare men projektorn är installerad :)

Va hos en polare igår och lyssnade på hans grejer. Helt ok ljud men jag har ju hört bättre. Men dom duger för mig! Högtalarna va inte pyttesmå heller. Han hade pröjsat ca 5 loppor för alla högtalare och förstärkare.. jag blev helt ställd!

sandstream

Guest
Hade tänkt skriva ett långt inlägg om Hi-Fi klubben och deras metoder för att förhindra konkurrensen och därmed hålla priserna uppe men det kan vi ta en annan gång.

Anton: Maila mig på perra@hembiobutiken.se så kan jag säkert hjälpa dig att hitta bra produkter som passar både dina öron och din plånbok :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln