Hemsk MC olycka.... (uppdiktad story, avsedd att få dig att reagera)

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
Ja, herrejösses. Vilken värld lever somliga i? Blundar ni när NTF har antifyllokampanjer på TV?
Klart jag gör men då vet jag oxo att det är reklamavbrott på tv och fullt medveten om att det är fiktivt.
Det står inte detta är på riktigt, eller?
 

HanneZ

Guest
Antifylloreklamerna är väl sanna?

Dom biter jävla hårt på mig, börjar nästa lipa själv när ja hör dom där prata om sina lillebrorsor o annat som blivit påkörda...
 

T-Boss

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-07
Bra story! Jag anmälde mig till donationsregistret nu tack vare tråden.
Hade inga problem att fatta att det var en historia.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
HanneZ skrev:
Antifylloreklamerna är väl sanna?

Dom biter jävla hårt på mig, börjar nästa lipa själv när ja hör dom där prata om sina lillebrorsor o annat som blivit påkörda...

Ja, dom är sanna. Kände en bror till en tjej som pratar vars lillebror blev påkörd.

Otrevligt som fan.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
Klart jag gör men då vet jag oxo att det är reklamavbrott på tv och fullt medveten om att det är fiktivt.
Det står inte detta är på riktigt, eller?
Det är inte det minsta fiktivt. Ring och skäll på NTF.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
Nej du, tråden började inte med "Det är tidig vår" den började med överskriften "Hemsk olycka".
Jag trodde du valde att berätta detta i efterhand, alla berättar inte saker på studs utan väntar ett tag kanske. Sen i viken person du skriver storyn ör olika från person till person, vissa skriver i tredje person o vissa inte, jag läser endast det du skriver.
Du vill säkert inte föringa min sorg o det tror jag inte heller, men jag tycker inte det var ett passande inlägg för att diskutera organdonationer.
Vad vi diskuterar här ang wheelies o div stunts har inte riktigt med saken att göra, tycker jag, hur många har omkommit pga att dom stuntat?

Det tråkiga är att du fortfarande tycker att alla skall fatta dina inlägg trots att det du skriver berättas som om det hänt, står ingenstans om att det är påhittat, skall jag läsa alla inlägg på SH som om dom vore påhittade tycker du?
Nu fattar jag varför en del aldrig begriper ironi.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
Det är inte det minsta fiktivt. Ring och skäll på NTF.
behöver inte skälla på NTF, det dom gör i sin reklam/upplysning är att rekonstruera en verklig händelse, där vet jag vad det handlar om. Här skrev han en händelse som verkade vara sann som var fiktiv.

Ursäkta om jag använde ordet fiktiv, det jag menade var rekonstruerad.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
"Du" lär väl vara i andra person, få talar om sig själva som "Du" antar jag.

Själv läste jag inte tråden innan topicen ändrades.
men haka nu inte upp er på det, han kan berätta i vilken person han vill, vissa människor gör så eller hur, hur skall jag veta vad han menar. Jag tolkar det som skrivs som sant.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Verkar som en del på SH jobbar som trubbelkonsulter vars enda uppgift är att fitta till allt.Donationer räddar liv.Det var ju bara en historia.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
twinner skrev:
Verkar som en del på SH jobbar som trubbelkonsulter vars enda uppgift är att fitta till allt.Donationer räddar liv.Det var ju bara en historia.
lägger ner disskusionen nu för det går inte att förklara nåt för nån som inte vill förstå.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Ravetrancer skrev:
lägger ner disskusionen nu för det går inte att förklara nåt för nån som inte vill förstå.

Alla har olika åsikter om ditten&datten..Så är det,många starka viljor,tankar och värderingar!svårt att svetsa samman allt med olika tankesätt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ravetrancer skrev:
lägger ner disskusionen nu för det går inte att förklara nåt för nån som inte vill förstå.
Konstigt att du blir putt varje gång som man inte håller med dig, vi har olika åsikter om en del saker och så är det, ingen som har rätt eller fel vi tycker bara olika :fatta!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
GSXR1100R skrev:
Konstigt att du blir putt varje gång som man inte håller med dig, vi har olika åsikter om en del saker och så är det, ingen som har rätt eller fel vi tycker bara olika :fatta!
nej, jag blir inte putt för guds skull, tycker bara att vi kommer ingen vart med disskutionen och det är då ingen mening vi fortsätter dividera, har ju liksom inte hänt nåt på dom senaste 4 sidorna bara stampande på samma plats
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top