Hemsk MC olycka.... (uppdiktad story, avsedd att få dig att reagera)

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kjuze skrev:
Nu tycker jag du är larvig, man förstår efter en rad att den är påhittad. Tycker du ska sluta gnälla, det enda du skriver är negativa saker och bara klagar. Har inte sett dig försöka göra något bra.

Fattar inte hur man kan må illa av en histora som denna, den är ju verkligen inte äckligt skriven. Hade jag skrivit massa äckliga detaljer kanske. Men skrev bara att du inte överlevde.

Du behöver inte tycka så synd om dig själv.

Mormor är alkoholist, farsan väl inte träffa mig, morsan psykisk labil,styvpappa kan knappt röra sig pga rallyolycka, brorsan tog en överdos när han var 18 och dog. Bästa polaren körde ihjäl sig vid 19 års ålder.

Ska jag fortsätta?

Nästa gång ska jag skriva i någon tråd där någon ramlat och skrapat cykeln åhh gud vad hemskt..skriv inte så hemkt..åjjj

Jag stör mig inte på att man kan ta illa upp, utan ditt sätt. Du skriver bara massa skit jämnt.
Tyck vad fan du vill, jag personligen tycker inte jag är larvig. Om jag är larvig så måste du tycka många är larviga som reagerar så starkt på ditt inlägg???

Du skriver ingenstans i ditt inlägg om att denna berättelse är uppdiktat, är du dum i huvet som låter folk tro att det är sant???? Vill du ha uppmärksammhet på något sätt?
Vad i din story säger att jag skall förstå att det är påhittat?
Att folk runtomkring dig e svin och idioter är inte mitt fel eller skall jag tycka synd om dig ?
Vill du veta hur man mår illa av din story??? Jag ska berätta för dig.
Det fanns en kille här på SH som hette Joey, jag vet vad dom som åkte med honom den dagen fick se och uppleva. Dom fick se sin vän åka under en lastbil, bli totalt mosad o få kroppsdelar separerade från kroppen. Kan du tänka dig vad som rör sig i deras tankar när du skriver sånt här skit?
Kan du försöka föreställa dig överhuvudtaget vad dom gått igenom?
Det fanns en kille förra året som hette Sam, han körde på en bula i vägen o förlorade kontrollen på sin mc, han flög runt som en vante mot lite stolpar o trafikljus, hans ögon var uppspärrade trots att han inte var vid medvetande, blodet rann ur hans mun.....
Det fanns en kille här på SH som hette KFC, han skulle hjälpa en väno få hem sin hoj efter att denne kraschat i stan, han gjorde ett dåligt val att inte ha hjälm på sig, han körde rätt in i en husvägg, skall jag berätta om att hans hjärnsubstans låg på gatan och att hela hans kropp låg i en skumt vriden ställning? Ska jag berätta om min bäste vän Timmy som dog i år, att han åkte rätt in i stolparna på mitträcket av vägen och krossade sin kropp. Att han punkterade båda lungorna och att när han andades så åkte luften rätt ner i buken så han blev uppsvälld som en ballong?????
Ska jag berätta om Storebror som fanns på SH som körde in i en bill som inte såg han och valde att köra rätt ut i vägen så han krossade sin kropp mot bilen????? Vill du veta om GPF som dog, han fanns oxo här på sporthoj......

Sen kommer du din patetiske idiot o skriver nåt sånt här och förväntar dig att folk inte skall reagera när du använder en falsk historia för att DU vill att andra skall donera och ge blod!!!!!

TYCKER DU JAG E LARVIG, TYCK DET, VAD MMIG ANBELANGAR SÅ KAN DU DRA ÅT HELVETE!!!

Jag tycker inte synd om mig, jag tycker synd om alla berördas känslor som du drar fram för att du skriver om nåt som inte har hänt!!! Vissa håller med mig och vissa med dig, men det är inget ställe att tävla på vilket du verkar tro. Du vet inte vad många har upplevt och förlorat här på sporthoj, du vet inget om mig.

Tycker du jag skriver skit jämt? Tyck vad fan du vill, det finns en ignoreknapp så slipper du läsa mina inlägg är det så svårt eller väntar du på att nån annan skall hjälpa dig med det? Och om nu den inte finns så bläddra förbi mina inlägg det e inte svårare än så eller?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Lord Melchet skrev:
Du har väckt en debatt som är angelägen, det är viktigt att man tar ställning till organdonation, både som möjlig givare och donator.
Om du sen trampat någon på tårna med din text, ja det får väl vara hänt då, du har uppnått ditt mål och fått folk att tänka till.
men denna debatt har vi haft flera ggr förr utan att man behöver ta upp det på detta sätt.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Japp..... Upprörda känslor. Upp till var och en att tycka vad den vill.

Jag kan i alla fall säga att tack vare denna tråd har jag nu tagit steget och anmält mig. :tummenupp Har i.o.f.s haft en donationslapp i plånboken sedan flera år, men nu kan man ju kasta den.. Blodgivare sedan länge!

Tack för ordet.

Mvh Jugge.
 

HanneZ

Guest
Jugge_c bra för dig!

Min bästa vän tog livet av sig! Nästan varje dag hör man "nä ja orkar inte ska ta livet av mig", oftast väldigt oseriöst menat. Men de funkar inte att gå o va arga på dem.

Ravetrancer: Vet inte hur de funkar för dig, men när sorgen "stabiliserat" sig lr vad man nu kan säga så blir jag nästan glad av varje sak som påminner mig om min bortgånga vän.

/ Hannes
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
HanneZ skrev:
Jugge_c bra för dig!

Min bästa vän tog livet av sig! Nästan varje dag hör man "nä ja orkar inte ska ta livet av mig", oftast väldigt oseriöst menat. Men de funkar inte att gå o va arga på dem.

Ravetrancer: Vet inte hur de funkar för dig, men när sorgen "stabiliserat" sig lr vad man nu kan säga så blir jag nästan glad av varje sak som påminner mig om min bortgånga vän.

/ Hannes
jo klart att det e skönt att saker påminner en om nära o kära, men inte genom att beskriva fejkade dödsolyckor som bara är till för att folk skall donera organ. Man kan diskutera det på en vanlig nivå istället för hans bluffstory som fick en fruktansvärt engagerad känslomässigt och sen visade sig vara fejk.
Ungefär som att, ingen lyssnar på mig jag tar till annan taktik o slår dom tills dom lyssnar.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
kjuze skrev:
Nu tycker jag du är larvig, man förstår efter en rad att den är påhittad.

Det fanns ingenting i din skrift som på något sätt talade om att den var fiktiv, första raden lyder:

Det är tidig vår...
Vägarna har börjat torka upp, solen strålar utanför och du sitter på SH.com och surfar runt lite. Helt plötsligt får du ett otroligt körsug.


Eller tror du inte att något sådant som du skrev skulle kunna hända? (vilket jag inte tror att du tror)
Ditt ändamål med tråden ÄR gott & det har fått några medlemmar att skriva upp sig på listan. :tummenupp
Jag tycker dock att sättet att presentera det egentliga målet kunde ha fått ett annat uttryck.

Ändamålen helgar inte alltid medlen...
 

kjuze

Guest
Ravetrancer skrev:
Tyck vad fan du vill, jag personligen tycker inte jag är larvig. Om jag är larvig så måste du tycka många är larviga som reagerar så starkt på ditt inlägg???

Du skriver ingenstans i ditt inlägg om att denna berättelse är uppdiktat, är du dum i huvet som låter folk tro att det är sant???? Vill du ha uppmärksammhet på något sätt?
Vad i din story säger att jag skall förstå att det är påhittat?


Sen kommer du din patetiske idiot o skriver nåt sånt här och förväntar dig att folk inte skall reagera när du använder en falsk historia för att DU vill att andra skall donera och ge blod!!!!!

TYCKER DU JAG E LARVIG, TYCK DET, VAD MMIG ANBELANGAR SÅ KAN DU DRA ÅT HELVETE!!!

Jag tycker inte synd om mig, jag tycker synd om alla berördas känslor som du drar fram för att du skriver om nåt som inte har hänt!!! Vissa håller med mig och vissa med dig, men det är inget ställe att tävla på vilket du verkar tro. Du vet inte vad många har upplevt och förlorat här på sporthoj, du vet inget om mig.

Om du nu reagerar så starkt så är det inte larvigt, det larviga är att jag upplever att du gnäller bara för att ha något att gnälla om.

Nej jag skriver inte någonstans i inlägget rakt ut att den är fiktiv, men man förstår det på texten. Jag menar om vi börjar med.

"Det är tidig vår... "
Redan då förstår man hm, det är inte tidig vår, alltså är det inget som hänt nu, och även om det vore tidig vår vore det det ett himla konstigt sätt att starta en "dödstråd". Så redan här förstår man att det inte rör sig om någon olycka. Är ungefär som att starta med "Det var en gång". Men då kanske inte du heller skulle förstå att det är fiktivt?

"Du ringer polaren och han är tycker självklart det är en strålande idé. När du rullar ut hojjen känns livet underbart. Det är såhär livet ska vara.. Du njuter.
Samma"
Samma sak här, iom att jag använder ordet DU borde du kunna tänka ut att det inte är sanning. Det är ju ett typiskt sätt att skriva en historia på.

Hela inlägget fortsätter ju i den tonen, jag vill inte kasta skit men om man inte efter halva inlägget förstår att de handlar om börjar man undra... :kocko

Du kan ju inte påstå att du suttit och läst det där och inte förstått att det var påhittat rätt tidigt!?

Ang alla dessa människor som gått vidare. Det är självklart otroligt tragiskt. Men om du tänker efter lite så är det ju i viss mån för sånna jag skriver. Hade någon av dem behövt organ så kanske det inte funnits...

Jag undrar lite, om det är så att man tar så illa upp av den här historien och tycker den som skrev den är en idiot vad gör man då på ett MC forum?
Här måste ju allt påminna om MC-olyckorna. Jag vidhåller att jag inte tycker min historia var äcklig eller hemsk. Den var kort och koncist om vad som kan hända och vad vi på forumet kan göra för att hjälpa till.

Ja det är mitt önskemål att folk ska skriva upp sig på listan. Det skäms jag inte över. Vill man inte så vill man inte.

Jag hade inte förväntat mig att endel skulle ta så illa upp. Förstår liksom inte hur det går ihop, ena stunden diskuterar ni hur ballt det är att wheela, andra hur man ska dra snuten och att man kan köra 160kmh och bromsa as snabbt osv.

När min bästa vän körde ihjäl sig så var det endel som inte kände honom som vart helt förstörda. Dem visste knappt hans namn. Sen gick dem i flera månader runt och sökte tröst hos andra för att dem mådde så dåligt. Alltså dem utnyttjade Niklas död för att få uppmärksamhet.

Jag vet inte varför men jag får det intrycket här också. Jag menar inte att föringa din sorg eller säga att du inte har rätt till den. Men jag tycker hela din reaktion är opropertionelig mot vad som egentligen hänt. Såhär skulle man kunna reagera om någon lagt ut detaljare bilder på en MC olycka.
Men av en sån här historia? Det går inte ihop..
 

kjuze

Guest
Ghost skrev:
Det fanns ingenting i din skrift som på något sätt talade om att den var fiktiv, första raden lyder:

Det är tidig vår...
Vägarna har börjat torka upp, solen strålar utanför och du sitter på SH.com och surfar runt lite. Helt plötsligt får du ett otroligt körsug.


Eller tror du inte att något sådant som du skrev skulle kunna hända? (vilket jag inte tror att du tror)
Ditt ändamål med tråden ÄR gott & det har fått några medlemmar att skriva upp sig på listan. :tummenupp
Jag tycker dock att sättet att presentera det egentliga målet kunde ha fått ett annat uttryck.

Ändamålen helgar inte alltid medlen...

Jag tycker hela tonen i inlägget gör det klart att den är fiktiv. Liksom jag har aldrig sett en "riktigt" dödstråd som har sett ut sådär. Har du?

Det jag trodde skulle hända var "Oh vad vad hemskt, bäst att skriva upp"

I detta fall anser jag att målet helgar medlen. Även om jag inte trodde att jag skulle sitta här och behöva försvara en god gärning.
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
kjuze skrev:
Hela inlägget fortsätter ju i den tonen, jag vill inte kasta skit men om man inte efter halva inlägget förstår att de handlar om börjar man undra... :kocko

Du kan ju inte påstå att du suttit och läst det där och inte förstått att det var påhittat rätt tidigt!?

Öhh... jag får nog krypa till korset och erkänna att jag inte förstod att det var fejk förrän jag läst allt.

(Om du inte gjort folk förbannade innan lär du ju göra det nu genom att kocko-förklara oss som inte är lika "smarta" som du).
 

kjuze

Guest
pidda skrev:
Öhh... jag får nog krypa till korset och erkänna att jag inte förstod att det var fejk förrän jag läst allt.

(Om du inte gjort folk förbannade innan lär du ju göra det nu genom att kocko-förklara oss som inte är lika "smarta" som du).


Ooops. Och då ögnade du inte bara igenom det?

Innan någon börja anmärka, jag tror självklart inte att jag är smartare än "er". Jag är faktiskt ganska dum. :rofl
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
kjuze skrev:
Vill du ge din polare en chans?

http://www.livsviktigt.se/default.aspx

http://www.geblod.nu/

Det är en så enkel sak att anmäla sig till donationsregistret. Kanske räddar du din väns liv...

Äh, lägg av o gnäll, grabbar! Killens syfte med storyn är ju rätt!
Om den berättelsen får NÅGON att anmäla sig så fine! Jag hoppas det inte är en nyhet för någon att vi tar risker i trafiken. Det är smartare att vara medveten om dem, istället för att blunda... :kocko

Jag har i alla fall anmält mig nu efter att ha läst detta, så förhoppningsvis kan jag rädda någon annan om jag själv stryker med - kanske någon av Er som gnäller o tycker detta är "osmakligt"... (det gick inte av vägra donation till surpuppor nämligen...) :hihi
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ravetrancer skrev:
Så låt folk göra vad dom vill utan att få det att låta som att folk e dumma om dom inte donerar sina organ

Folk får göra precis som dom vill, jag har aldrig sagt något annat.
Skrev bara att det vore coolt att få rädda livet på en annan människa med hjälp av mitt hjärta eller liknande. Att jag lämnar blod stör mig inte, det är också en skön känsla att man kan hjälpa någon, eftersom jag har en ganska ovanlig blodtyp så känns det ännu bättre. :rock :rock :rock
 

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Hornet 900
Jag tycker det var uppenbart att det var en fiktiv historia.
Det är tråkigt att vissa tar illa upp, men jag anser att syftet har uppnåtts.
Själv är jag redan anmäld, annars hade detta nog fått mig att klicka på länken.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, herrejösses. Vilken värld lever somliga i? Blundar ni när NTF har antifyllokampanjer på TV?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hallen skrev:
Jag tycker det var uppenbart att det var en fiktiv historia.
Det är tråkigt att vissa tar illa upp, men jag anser att syftet har uppnåtts.
Själv är jag redan anmäld, annars hade detta nog fått mig att klicka på länken.
Ja och detta kan ge en tankeställare.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kjuze skrev:
Om du nu reagerar så starkt så är det inte larvigt, det larviga är att jag upplever att du gnäller bara för att ha något att gnälla om.

Nej jag skriver inte någonstans i inlägget rakt ut att den är fiktiv, men man förstår det på texten. Jag menar om vi börjar med.

"Det är tidig vår... "
Redan då förstår man hm, det är inte tidig vår, alltså är det inget som hänt nu, och även om det vore tidig vår vore det det ett himla konstigt sätt att starta en "dödstråd". Så redan här förstår man att det inte rör sig om någon olycka. Är ungefär som att starta med "Det var en gång". Men då kanske inte du heller skulle förstå att det är fiktivt?

"Du ringer polaren och han är tycker självklart det är en strålande idé. När du rullar ut hojjen känns livet underbart. Det är såhär livet ska vara.. Du njuter.
Samma"
Samma sak här, iom att jag använder ordet DU borde du kunna tänka ut att det inte är sanning. Det är ju ett typiskt sätt att skriva en historia på.

Hela inlägget fortsätter ju i den tonen, jag vill inte kasta skit men om man inte efter halva inlägget förstår att de handlar om börjar man undra... :kocko

Du kan ju inte påstå att du suttit och läst det där och inte förstått att det var påhittat rätt tidigt!?

Ang alla dessa människor som gått vidare. Det är självklart otroligt tragiskt. Men om du tänker efter lite så är det ju i viss mån för sånna jag skriver. Hade någon av dem behövt organ så kanske det inte funnits...

Jag undrar lite, om det är så att man tar så illa upp av den här historien och tycker den som skrev den är en idiot vad gör man då på ett MC forum?
Här måste ju allt påminna om MC-olyckorna. Jag vidhåller att jag inte tycker min historia var äcklig eller hemsk. Den var kort och koncist om vad som kan hända och vad vi på forumet kan göra för att hjälpa till.

Ja det är mitt önskemål att folk ska skriva upp sig på listan. Det skäms jag inte över. Vill man inte så vill man inte.

Jag hade inte förväntat mig att endel skulle ta så illa upp. Förstår liksom inte hur det går ihop, ena stunden diskuterar ni hur ballt det är att wheela, andra hur man ska dra snuten och att man kan köra 160kmh och bromsa as snabbt osv.

När min bästa vän körde ihjäl sig så var det endel som inte kände honom som vart helt förstörda. Dem visste knappt hans namn. Sen gick dem i flera månader runt och sökte tröst hos andra för att dem mådde så dåligt. Alltså dem utnyttjade Niklas död för att få uppmärksamhet.

Jag vet inte varför men jag får det intrycket här också. Jag menar inte att föringa din sorg eller säga att du inte har rätt till den. Men jag tycker hela din reaktion är opropertionelig mot vad som egentligen hänt. Såhär skulle man kunna reagera om någon lagt ut detaljare bilder på en MC olycka.
Men av en sån här historia? Det går inte ihop..
Nej du, tråden började inte med "Det är tidig vår" den började med överskriften "Hemsk olycka".
Jag trodde du valde att berätta detta i efterhand, alla berättar inte saker på studs utan väntar ett tag kanske. Sen i viken person du skriver storyn ör olika från person till person, vissa skriver i tredje person o vissa inte, jag läser endast det du skriver.
Du vill säkert inte föringa min sorg o det tror jag inte heller, men jag tycker inte det var ett passande inlägg för att diskutera organdonationer.
Vad vi diskuterar här ang wheelies o div stunts har inte riktigt med saken att göra, tycker jag, hur många har omkommit pga att dom stuntat?

Det tråkiga är att du fortfarande tycker att alla skall fatta dina inlägg trots att det du skriver berättas som om det hänt, står ingenstans om att det är påhittat, skall jag läsa alla inlägg på SH som om dom vore påhittade tycker du?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikerbitch skrev:
Folk får göra precis som dom vill, jag har aldrig sagt något annat.
Skrev bara att det vore coolt att få rädda livet på en annan människa med hjälp av mitt hjärta eller liknande. Att jag lämnar blod stör mig inte, det är också en skön känsla att man kan hjälpa någon, eftersom jag har en ganska ovanlig blodtyp så känns det ännu bättre.
skitbra att du känner så:)
Det tråkiga är bara hur det tas upp att man borde donera.....enligt min mening
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top