Hemsk MC olycka.... (uppdiktad story, avsedd att få dig att reagera)

Status
Ej öppen för fler svar.

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Ort
Norberg City
Hoj
Bülldog
Vilket jävla liv det blev här då, klarar man inte av att läsa den texten kjuze skrev ska man börja överväga att söka hjälp. Att mc-åkningen skördar liv är väl ingen nyhet för någon härinne. Som nån skrev innan: Om en text kan rädda ett människoliv så är väl det helt fantastiskt.
Btw, anmälde mig till blodgivningen förra veckan.
 

kjuze

Guest
UrbanTiger skrev:
Nej tack. Jag behöver mina unitar bättre själv den dagen man ligger och kämpar för sitt liv (vilket bara inte får hända). Tar hellre 5% chans att överleva än att dom börjar montera ner kroppsapparaten för att rädda vad som räddas kan.
Blod törs jag inte lämna på grund av nålarna.

Hehe.. Dem tar inte delarna innan du är död förstår du väl. ;-)
 

kjuze

Guest
Kleiv skrev:
Du måste ju ha tagit åt dig av dom som har kritiserat ditt inlägg då du har ändrat trådens titel till "Hemsk MC olycka.... (uppdiktad story, avsedd att få dig att reagera)" istället för "Hemsk MC olycka...." som tråden startades som... :fakta

Ja, jag tog åt mig av kritiken och respekterar att endel tog illa upp. Dock är det inte jag som ändrat rubriken.
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
Jag anmälde mig precis till donationsregistret. Och, visst, jag har sett reklamen på tv, jag har tänkt göra det. Men hade det inte varit pga kjuze´s tråd så hade det dröjt.
Tycker att namnet på tråden är lysande. Om han hade döpt den till "Donera dina organ", så hade intresset för tråden inte varit lika stort och inte heller antalet nya donatorer.
Förhoppningsvis så finns det ett antal nya donatorer ibland oss, som jag, du eller någon annan kan få hjälp av den dagen som hjälp behövs.

//Olle
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
kjuze skrev:
Om det ändå bara handlade om det, det behöver ju inte vara MC förarnas fel. Kan ju vara vad som helst.. Så att köra försiktigt löser nog inga problem.

Förstår precis vad du menar. Var ute och körde en runda på ca 1 timme och två jävla bilister höll på att köra över mig. Den första var en kärring som körde rakt ut i en rondell. När jag bromsade in och gav henne fingret satt hon bara och log som kärringar kan. Jävla subba :kocko

Nästa var en ung utlänning som satt så där jävla slappt, i sin Honda Civic, som bara idioter gör. Han genade i en T-korsning och var på vag rakt in i mig. Jag tutade och gav honom fingret. Då har den lilla idioten mage att tuta och gestikulera tillbaka :kocko

Nä, denna tråden var verkligen bra :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
kjuze skrev:
Vad dem kommer ihåg av inlägget spelar mig ingen roll. Det som spelar roll är att dem strax efter att ha läst det klickar på länken livsviktigt och sen knappar in sitt namn. Det är de relevanta.

Och som jag skrivit tidigare, om detta vara chockerande undrar jag lite vad det är för skyddad värld ni lever i. Tycker det känns lite som konservativa rasar över att Britney spears har för djup urringning. Så jäkla farligt skrev jag inte.


Ditt vill vi inte gå :7peta

Jag gillar för övrigt uringningar,och om frågan ställs vilken skyddan värld jag lever i så skulle jag nog hellre vilja veta varför du frågar det?
 

kjuze

Guest
pidda skrev:
Förstår precis vad du menar. Var ute och körde en runda på ca 1 timme och två jävla bilister höll på att köra över mig. Den första var en kärring som körde rakt ut i en rondell. När jag bromsade in och gav henne fingret satt hon bara och log som kärringar kan. Jävla subba :kocko

Nästa var en ung utlänning som satt så där jävla slappt, i sin Honda Civic, som bara idioter gör. Han genade i en T-korsning och var på vag rakt in i mig. Jag tutade och gav honom fingret. Då har den lilla idioten mage att tuta och gestikulera tillbaka :kocko

Nä, denna tråden var verkligen bra :tummenupp

Det är inte lätt inte... :hihi

Tur att du klarade dig iaf!
 

kjuze

Guest
Långa farbron skrev:
Ditt vill vi inte gå :7peta

Jag gillar för övrigt uringningar,och om frågan ställs vilken skyddan värld jag lever i så skulle jag nog hellre vilja veta varför du frågar det?

Därför att jag blir väldigt förvånad över hur någon kan finna min text chockerande och att det var hemskt skrivit av mig osv. Jag menar om man tycker det där är hemskt vad är då inte alla dessa övergrepp som sker varje dag?

Därför undrade jag.. Känns som man är van med mycket värre saker än en liten text som faktiskt inte var speciellt "äcklig" utan snarare obehaglig.
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Jag anmälde mig hos donationsregistret för många år sen.
Det e klart att man donerar sina organ om det kan rädda livet på någon människa... :tummenupp

// Lena
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
kjuze skrev:
Därför att jag blir väldigt förvånad över hur någon kan finna min text chockerande och att det var hemskt skrivit av mig osv. Jag menar om man tycker det där är hemskt vad är då inte alla dessa övergrepp som sker varje dag?

Därför undrade jag.. Känns som man är van med mycket värre saker än en liten text som faktiskt inte var speciellt "äcklig" utan snarare obehaglig.


Ok problemet som jag ser det är att du svara generellt till alla och inte enbart på mina inlägg.

Jag har bara försök disskutera/argumentera att det kan vara en felaktig väg till att få folk till att anmäla sig.Då risken är stor att folk istället (som du redan märkt) reagerar på fel sätt och ifrågasätter dig istället för att anmäla sig.

Det enda jag personligen finner upprörande är att du inte förstog att det kunnde bli så här.

Claes.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lämnar inte blod för jag misstänker att jag inte är tillräckligt hälsosam för det, men organen står för fritt förfogande.
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Jag har redan anmält mig till donationsregistret! Mina organ får dom göra vad dom vill med. Både donation och medicinsk forskning!

JB
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kjuze skrev:
Bara för att vi är av olika åsikter behöver det väl inte vara något fel på mig? Vad jag vet bröt jag ingen forumregler och om du kunde se lite längre skulle du också se att jag gjorde det utav välvilja...

Och som jag sagt tidigare så om man skriver en vanlig uppmaning får det inte samma effekt.

Sen förstår jag inte riktigt att ni blir så himla chockade. Även om jag respekterar det och ni har alla rättighet att bli det.
Jag menar, jag skrev ju absolut inte detaljerat. Och man förstår i princip på en gång att det är påhittat. Efter första rader..

Jag ser saker med värre chockfaktor varje dag på tvn.
Vadå får inte samma effekt?????
Vad är fel med dig om du måste koka ihop en story för att få effekt till donation, e det inte bättre att skriva nåt vettigare isf, det finns många trådar om donation på SH o det är många som skrivit upp sig utan att behöva skriva som du!!!!!! Läs igenom trådarna, sök, skapa inte nya, skriv i dom befintliga.

Hade fått för mig att dom inte använder smackade mcåkares organ, eller har jag fel????
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikerbitch skrev:
Jag lämnar redan blod. Skall gå på min andra tappning snart [synd att man inte kan närsomhelst eftersom mensen sätter stopp för att få tappa]

Men donationsregistret har jag inte skrivit i ännu. Men det är på tiden.
Jag behöver ju ändå inte mina reservdelar efter jag har dött. Och tänk vad coolt om mitt hjärta som är fyllt av så mycket fina saker får bulta vidare i någon annan som behöver det bättre :rock
Ja du behöver dom nog inte men alla tänker inte som du heller BB, vissa kanske ´värdesätter sin kropp som en del av jaget o vill inte skiljas av sina delar även när dom dör.
Jag kommer aldrig donera organ för jag anser och känner att det är fel på nåt sätt. Känns som om jag inte är hel i livet efter isf. Men alla kanske inte tror på liv efter döden eller kanske inte ser sina kroppsdelar på samma sätt som jag......
Så låt folk göra vad dom vill utan att få det att låta som att folk e dumma om dom inte donerar sina organ
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Loader skrev:
Vilket jävla liv det blev här då, klarar man inte av att läsa den texten kjuze skrev ska man börja överväga att söka hjälp. Att mc-åkningen skördar liv är väl ingen nyhet för någon härinne. Som nån skrev innan: Om en text kan rädda ett människoliv så är väl det helt fantastiskt.
Btw, anmälde mig till blodgivningen förra veckan.
handlar väl inte om att man inte kan hantera farorna med mcåkning, har numera tyvärr flera omkomna vänner och andra vänner vars vänner omkommit på mc, Jag vet hur det känns, men att på ett så osmakligt sätt skriva nan på tråden o trådens innehåll, får en ju att må illa innan man läst det, man tror att nu har det gått bort ännu en mcåkare och man mår dåligt för deras skulle o anhöriga för att till sist läsa att det var bara uppdiktat......IDIOTISKT!!!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
[Mr.Schufemtii] skrev:
Jag anmälde mig precis till donationsregistret. Och, visst, jag har sett reklamen på tv, jag har tänkt göra det. Men hade det inte varit pga kjuze´s tråd så hade det dröjt.
Tycker att namnet på tråden är lysande. Om han hade döpt den till "Donera dina organ", så hade intresset för tråden inte varit lika stort och inte heller antalet nya donatorer.
Förhoppningsvis så finns det ett antal nya donatorer ibland oss, som jag, du eller någon annan kan få hjälp av den dagen som hjälp behövs.

//Olle
jasså, kolla dom andra trådarna som heter doner dina organ o kolla hur många som anmält sig efter det o kolla hur många som anmält sig pga denna tråd....
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kjuze skrev:
Därför att jag blir väldigt förvånad över hur någon kan finna min text chockerande och att det var hemskt skrivit av mig osv. Jag menar om man tycker det där är hemskt vad är då inte alla dessa övergrepp som sker varje dag?

Därför undrade jag.. Känns som man är van med mycket värre saker än en liten text som faktiskt inte var speciellt "äcklig" utan snarare obehaglig.
ja övergrepp är hemskt, är det nån annan som sagt nåt annat????
Att din text gjorde mig ill till mods var att jag redan mist bla min bäste vän i mcolycka o sen att du sitter här o skriver en fiktiv story som får en att må illa o seb visar sig bara var en uppdiktad story är fan så iriiterande.....!!!
 

kjuze

Guest
Ravetrancer skrev:
ja övergrepp är hemskt, är det nån annan som sagt nåt annat????
Att din text gjorde mig ill till mods var att jag redan mist bla min bäste vän i mcolycka o sen att du sitter här o skriver en fiktiv story som får en att må illa o seb visar sig bara var en uppdiktad story är fan så iriiterande.....!!!

Nu tycker jag du är larvig, man förstår efter en rad att den är påhittad. Tycker du ska sluta gnälla, det enda du skriver är negativa saker och bara klagar. Har inte sett dig försöka göra något bra.

Fattar inte hur man kan må illa av en histora som denna, den är ju verkligen inte äckligt skriven. Hade jag skrivit massa äckliga detaljer kanske. Men skrev bara att du inte överlevde.

Du behöver inte tycka så synd om dig själv.

Mormor är alkoholist, farsan väl inte träffa mig, morsan psykisk labil,styvpappa kan knappt röra sig pga rallyolycka, brorsan tog en överdos när han var 18 och dog. Bästa polaren körde ihjäl sig vid 19 års ålder.

Ska jag fortsätta?

Nästa gång ska jag skriva i någon tråd där någon ramlat och skrapat cykeln åhh gud vad hemskt..skriv inte så hemkt..åjjj

Jag stör mig inte på att man kan ta illa upp, utan ditt sätt. Du skriver bara massa skit jämnt.

Ursäkta tonen men blir lite grinig på att gnället. Försöker göra en bra sak och så gnälls det bara ifrån endel. Om du inte tycker det är bra att göra på mitt sätt så gör på ditt sätt, upplys med dina kampanjer. Jag bryr mig inte.

Fan livet är tufft, det är bara att lära sig leva med det. Och om en sån här liten sak kan få någon att må illa och bli chockad som endel skriver så säger jag fan släpp hörnflaggan och kom in i matchen!

Sen om dem tar mot MC förares organ om dem är sönder vet jag inte. Men nu är det ju som så att man kanske inte dör i en mc olycka.
 
Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Du har väckt en debatt som är angelägen, det är viktigt att man tar ställning till organdonation, både som möjlig givare och donator.
Om du sen trampat någon på tårna med din text, ja det får väl vara hänt då, du har uppnått ditt mål och fått folk att tänka till.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top