"Hen" eller "Denne"

Använder ni ordet "hen"?

• Antal röstningar
    0

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag är inget fan av melodifestivalen men jag tycker inte att en skäggig dragqueen är så mycket att bli arg över faktiskt. Hela arrangemanget har väl dessutom varit mer eller mindre fullt av bögar i flera år nu så om man har svårt för såna så förstår jag inte varför man har fortsatt att titta så här länge.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Min syn på sakfrågan är; låt människor vara vad fan de vill vara.

Det där var dagens bästa inlägg tror jag. =)

Edit: Kanske med tillägget så länge det inte skadar andra. Vill man vara pedofil t.ex. så tycker jag nog man ska rannsaka sig själv å låta bli å va det...

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
En kul grej är väl dock att man började tjoa över sexism om det polska bidraget...

Ryska tvillingarnas kjol var för högt slitsad....

Heteronormativa bidrag tycks vara kontroversiellt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
En kul grej är väl dock att man började tjoa över sexism om det polska bidraget...

Ryska tvillingarnas kjol var för högt slitsad....

Heteronormativa bidrag tycks vara kontroversiellt.

Feminismen tycker att kvinnor ska få göra och klä sig som de vill, så länge de gör och klär sig som feministerna vill.

Lättklädda damer i reklam är nedvärderande, även om kvinnorna på bilden helt frivilligt tagit det jobbet.
Lättklätt på scen är nedvärderande och sexisiskt, även om kvinnorna på scen helt frivilligt tagit det jobbet.

Själv tycker jag det är nedvärderande mot mig när reklam på tv visar en man som inte ens lyckas byta däck på bilen själv.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Där stod hon, framför mig i kön på hemköp. Hennes fysiska utseende, val av frisyr, val av klädsel och kroppspråk. Allt signalerade feminist/genusvetare.

Och mycket riktigt, på hennes typiska tygväska var där trycket: "Genusvetare, Södertörns Högskola".

Hur kommer det sig att människor som går så hårt in för det här med genus och normkritik är så efterblivet stereotypiska? :va

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur kommer det sig att människor som går så hårt in för det här med genus och normkritik är så efterblivet stereotypiska? :va

Tänker också ofta på just det där.. på en del kan man verkligen SE med blotta ögat vilken ideologisk hemvist de har. Man kan också nästan lika pricksäkert träffa rätt på vad de röstar på samt att de är vegetarianer/veganer.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Där stod hon, framför mig i kön på hemköp. Hennes fysiska utseende, val av frisyr, val av klädsel och kroppspråk. Allt signalerade feminist/genusvetare.

Och mycket riktigt, på hennes typiska tygväska var där trycket: "Genusvetare, Södertörns Högskola".

Det roliga är att när man träffar på brewdar från Sydeuropa som har en "radikal" världsåskådning så kan de gå klädda i högklackat och den lilla svarta.
Samtidigt som de önskar jämlikhet mellan könen.
Mindblowing, ain´t it? :3freak

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tänker också ofta på just det där.. på en del kan man verkligen SE med blotta ögat vilken ideologisk hemvist de har. Man kan också nästan lika pricksäkert träffa rätt på vad de röstar på samt att de är vegetarianer/veganer.

Mmm, och om vad de gör när de kommer hem och...mmmm.
peter.jpg

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Skulle aldrig använda ordet. För mig är det ett politiskt laddat ord. 99/100 som använder det gör det som ett politiskt ställningstagande för en människofientlig ideologi. Statsfeminister och genusvetarpack vill jag inte ha att göra med.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det roliga är att när man träffar på brewdar från Sydeuropa som har en "radikal" världsåskådning så kan de gå klädda i högklackat och den lilla svarta.
Samtidigt som de önskar jämlikhet mellan könen.
Mindblowing, ain´t it? :3freak

Det finns väl många brudar även här i sverige som går i högklackat och den lilla svarta som vill ha jämlikhet.
De andra vill inte ha jämlikhet de vill att kvinnor ska ha det bättre vilket är helg jävla sjukt. Man blir förbannad. :mad:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Välkommen till Malmö! Ja, eller Lund för den delen. Här är de vanligare än klamydia på en folkhögskola.

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Det finns väl många brudar även här i sverige som går i högklackat och den lilla svarta som vill ha jämlikhet.
De andra vill inte ha jämlikhet de vill att kvinnor ska ha det bättre vilket är helg jävla sjukt. Man blir förbannad. :mad:

Sådär får du inte säga, har du inte hört dekretet från kultureliten och vissa politiker? Alla som inte köper den genusbaserade statsfeminismen rakt av är högerextremister. Det står ju i rapporten som Sveland et.al. skrivit för skattepengar. Som tur är så är hon en insiktsfull person och vill kriminalisera kritik mot feminism.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Sådär får du inte säga, har du inte hört dekretet från kultureliten och vissa politiker? Alla som inte köper den genusbaserade statsfeminismen rakt av är högerextremister. Det står ju i rapporten som Sveland et.al. skrivit för skattepengar. Som tur är så är hon en insiktsfull person och vill kriminalisera kritik mot feminism.

Jag tror inte på Bibeln eller Aftonbladet heller. :brynad

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...