I ärlighetens namn är jag väldigt tveksam till att du säger "Den körde som en idiot" antagligen säger du hon lr han.
Iofs kan det bara olika vart man är ifrån. Men jag hör väldigt sällan någon benämna nån som "den". Låter oerhört fel i mina öron. Men är nog med dialekt å göra som sagt.
Men åter igen. Vad skadar det dig att nån använder ordet hen? Ingen tvingar ju dig att använda det själv?
Och tror knappast du eller någon annan tar skada av att råka läsa det i en tidning?
Självklart använder jag mestadels hon eller han, jag ville bara få fram att de försöker ersätta ett ord med ett nytt ord, bara för att någon genusvetare tycket att det låter hejsan och stöder deras intressen.
är det så jätteviktigt att inte i nämna könet så kan man väl bara säga den/denne?
Inte skadar det min det minsta att någon använder ordet h*n, men jag gillar inte hur olika intressegrupper (feminister, SD, miljömuppar...) försöker köra igenom sina icke problem till den grad, att de försöker ändra vårat språk, kultur, välfärd... skulle jag läsa ordet "h*n" i någon av de tidskrifter jag prenumererar på så skulle jag definitivt föra fram mitt missnöje, och skulle det upprepa sig, så skulle jag säga upp prenumerationen.