"Hen" eller "Denne"

Använder ni ordet "hen"?

• Antal röstningar
    0

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
O jag skulle stöta på en kvinna som gjort om sig till man eller tvärtom och var tvungen att tilltala denna sak skulle jag kalla vederbörande för "Hörru, ditt spån"

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Vad jag läste så känner han sig inte som en kvinna utan klär så på detta vis för att röra upp känslor och vara annorlunda.

Ja den där rörde upp känslorna hemma i min soffa. Blev förbannad. Inte nog med att man måste sitta varje år och stå ut med en massa skräpmusik utan nu måste man stå ut med att det inte längre är Eurovision songcontest. Skulle mer kalla det för Eurovision freakshow. Märkligt att "politik" och könsroller ska ta över en musiktävling.. Nä den skiten rullar inte på min duk nästa år.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
O jag skulle stöta på en kvinna som gjort om sig till man eller tvärtom och var tvungen att tilltala denna sak skulle jag kalla vederbörande för "Hörru, ditt spån"

Och han eller hon skulle antagligen inte bevärdiga sig med att tilltala dig överhuvudtaget då vederbörande troligen har ungefär 130 mer i IQ än vad du har. :)

Ja den där rörde upp känslorna hemma i min soffa. Blev förbannad. Inte nog med att man måste sitta varje år och stå ut med en massa skräpmusik utan nu måste man stå ut med att det inte längre är Eurovision songcontest. Skulle mer kalla det för Eurovision freakshow. Märkligt att "politik" och könsroller ska ta över en musiktävling.. Nä den skiten rullar inte på min duk nästa år.

Du måste ingenting så om det inte passar är det troligen ingen som tvingar dig att titta. Tillåter du någon att bestämma över dig så är troligen Wurst mer man än vad du någonsin blir.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det gäller ju att sticka ut... men var skägget äkta? Riktigt tätt och fint var det, inte många som har den skäggväxten utanför Kurdistan...

I Östeuropa är det tydligen vanligt med en kombo av jury och folkets röster. Skäggiga damen fick folkets röster även i Östeuropa, men juryerna (heter det så i plural?) hade henne väldigt lågt. Läste jag på nöjes-sidorna.

Jag tyckte det var anmärkningsvärt hur starkt det folkliga stödet var.

Men jag menar... hade ABBA klätt sig som nördar hade kanske Waterloo inte vunnit? Det är inte första gången man försöker sig på att vara spektakulär...

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...

Jo för Lordi och Venka lr vad den där lille aluminium gubben hette var inte freakshows..
Bytt kanal vettja?;-)

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det som är komiskt är att både de som vill införa "hen" och de som tycker att "män är män" och "kvinnor är kvinnor" är lika motsägelsefulla.

De som står för "hen" vill antingen införa att alla barn ska ha shorts på gympan, och ingen får ha kjol, "för annars blir de intryckta i en könsroll". M.a.o. de står för att alla barn ska anta en manlig könsroll.

Eller så vill de aldrig kalla en kille som kommer in med en ny tröja på dagis för "cool", utan säger istället att han har en "mjuk och fin tröja". M.a.o. man tvingar in honom i en feminin könsroll.

De som står för klassiska könsroller kan inte acceptera att en kille leker med barbie, även fast han vill leka med dockor, alltså försöker man tvinga honom till något han inte vill. Fast han är ju kille, och eftersom alla killar är lika så måste han ju preferera att leka med rambo leksaker. Men om "män är män", varför vill han då leka med barbie?

Min syn på sakfrågan är; låt människor vara vad fan de vill vara.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Och han eller hon skulle antagligen inte bevärdiga sig med att tilltala dig överhuvudtaget då vederbörande troligen har ungefär 130 mer i IQ än vad du har.

Du måste ingenting så om det inte passar är det troligen ingen som tvingar dig att titta. Tillåter du någon att bestämma över dig så är troligen Wurst mer man än vad du någonsin blir.

Min antydan är att om 20 år kommer det stå en duett med en get och en "get" fast i en människas kropp och bräka tillsammans på scenen och det kommer vara accepterat. Ingen stockholmare kommer någonsin få mig att ändra mig i begreppet "förr var en man en man, en kvinna var en kvinna och en fikus var en planta" och den där saken som stod på scenen vet jag inte hur jag ska definera.

Nej jag skrev ju det att detta kommer inte rulla på min duk nästa år. Är du singel pippi?? I så fall kan jag kanske ge dig några tips i hur man kan försöka dela intressen med sin partner.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Jo för Lordi och Venka lr vad den där lille aluminium gubben hette var inte freakshows..
Bytt kanal vettja?;-)

Eftersom du tar upp dem måsTe de ju vart freakshows. Iaf föll mig musiken av lordi mig i smaken så det fanns något att hämta hem i det inslaget. Dessutom kommer jag inte ihåg att lordi älskade att klä ut sig och försökte bli accepterade i samhället som monster och därav ställde upp i eurovision SONG contest. Japp har bytt kanal till nästa år.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Det som är komiskt är att både de som vill införa "hen" och de som tycker att "män är män" och "kvinnor är kvinnor" är lika motsägelsefulla.

De som står för "hen" vill antingen införa att alla barn ska ha shorts på gympan, och ingen får ha kjol, "för annars blir de intryckta i en könsroll". M.a.o. de står för att alla barn ska anta en manlig könsroll.

Eller så vill de aldrig kalla en kille som kommer in med en ny tröja på dagis för "cool", utan säger istället att han har en "mjuk och fin tröja". M.a.o. man tvingar in honom i en feminin könsroll.

De som står för klassiska könsroller kan inte acceptera att en kille leker med barbie, även fast han vill leka med dockor, alltså försöker man tvinga honom till något han inte vill. Fast han är ju kille, och eftersom alla killar är lika så måste han ju preferera att leka med rambo leksaker. Men om "män är män", varför vill han då leka med barbie?

Och låt eurovision vara en MUSIKTÄVLING!!!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jag håller med om din sista mening, vem fan bryr sig vem som leker med vad och vem som har på sig vad. Låt alla vara som de själva vill.

Min antydan är att om 20 år kommer det stå en duett med en get och en "get" fast i en människas kropp och bräka tillsammans på scenen och det kommer vara accepterat. Ingen stockholmare kommer någonsin få mig att ändra mig i begreppet "förr var en man en man, en kvinna var en kvinna och en fikus var en planta" och den där saken som stod på scenen vet jag inte hur jag ska definera.

Nej jag skrev ju det att detta kommer inte rulla på min duk nästa år. Är du singel pippi?? I så fall kan jag kanske ge dig några tips i hur man kan försöka dela intressen med sin partner.

Förstår inte vart stockholmare kom in i bilden?

Nej jag är inte singel och jag skulle aldrig någonsin tvinga min kille att göra något han inte vill. Vill jag gå på en konsert han inte gillar går jag med en kompis, ska han göra något jag inte gillar går han med en kompis.
Vi har gemensamma intressen som vi kan göra tillsammans men vi sitter inte ihop.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Det ÄR ingen musiktävling längre, det är en BÖGtävling i vem som kan vara gayigast av dem alla! Har varit det ganska länge nu.. och musiken har alltid varit skit ändå. Och jag blir hysteriskt trött på att svenskarna bestämt sig för att gilla dynga som schlager, fotboll och dylikt mög. Ska nog fan bosätta mig i en skogshydda utan kommunikationsmöjligheter..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det ÄR ingen musiktävling längre, det är en BÖGtävling i vem som kan vara gayigast av dem alla! Har varit det ganska länge nu.. och musiken har alltid varit skit ändå. Och jag blir hysteriskt trött på att svenskarna bestämt sig för att gilla dynga som schlager, fotboll och dylikt mög. Ska nog fan bosätta mig i en skogshydda utan kommunikationsmöjligheter..

ESC har väl alltid varit något av ett kulturjippo? Det är alltid några länder som skickar knasigheter, ibland vinner de. Det har iaf sålänge jag kan minnas varit ren skit, och totalt slöseri med tid att se på det.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja den där rörde upp känslorna hemma i min soffa. Blev förbannad. Inte nog med att man måste sitta varje år och stå ut med en massa skräpmusik

Tips... säg till kärringen "sitt där du å titta på den där skiten... jag:
1. Drar ut på krogen.
2. Drar till en polare.
3. Läser en god bok.
4. Sätter mig på skithuset.
5. Klipper gräsmattan.
6. Mekar lite med hojen.

Aldrig att jag skulle titta på det där skiten mot min vilja för att någon bestämt. :gnissla

Förresten. Lägg ner alltihop. Dom som vill hålla på med politik kan väl gå med i ett politiskt parti.

Å det här med hen hit... å han eller hon dit. Ska alla könsgränser bara upphöra.?? För att man har rätt att bestämma sin egen känsla.

Det funkar ju inte så. Fortplantningsmässigt behövs 2 kön. En han. Och en hon. Men. För all del. Någon kan väl be Gud eller evolutionen om att vi får bli som maskarna. Där är det inte så noga Å alla ser likadana ut. :rolleyes:

Och kom nu inte å tjata om att homosexuella kan vara bra föräldrar. Säger inget om det. Men dom får svårt att fortplanta sig. Med sig själva.

//M

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tips... säg till kärringen "sitt där du å titta på den där skiten... jag:
1. Drar ut på krogen.
2. Drar till en polare.
3. Läser en god bok.
4. Sätter mig på skithuset.
5. Klipper gräsmattan.
6. Mekar lite med hojen.

Aldrig att jag skulle titta på det där skiten mot min vilja för att någon bestämt. :gnissla

Förresten. Lägg ner alltihop. Dom som vill hålla på med politik kan väl gå med i ett politiskt parti.

Å det här med hen hit... å han eller hon dit. Ska alla könsgränser bara upphöra.?? För att man har rätt att bestämma sin egen känsla.

Det funkar ju inte så. Fortplantningsmässigt behövs 2 kön. En han. Och en hon. Men. För all del. Någon kan väl be Gud eller evolutionen om att vi får bli som maskarna. Där är det inte så noga Å alla ser likadana ut. :rolleyes:

Och kom nu inte å tjata om att homosexuella kan vara bra föräldrar. Säger inget om det. Men dom får svårt att fortplanta sig. Med sig själva.

//M

Jag tog några öl och drog till polaren, gissa vad dom gjorde...

Så vi gick över till hans granne och drack ölen istället.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Använder inte hen (utom möjligen för att jävlas....:D). Tycker hela debatten känns konstruerad och förstår inte riktigt poängen.

Men så jag börjar jag blir gammal och grining också...:fakta

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...