Hennes

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Hallå töser! Hade ni varit sugna på att vara med på en SH/TPL-fest i nästa år? Arrangera något lite större men då vill jag jätte gärna att så många TPL-tjejer är med som möjligt. Sovplats och grejer går med all säkerhet att ordna.

Hade ni varit sugna?

Så ball! Jag e oxå på :)

PinkPassion

Gick med
14 Aug 2008
Hoj
Sofie söker träningskompadre

Börjar att få ångest över julmaten som satt sig runt midjan på mig, ser ju snart ingen skillnad på mig o julgrisen :( Jag behöver någon som jag kan gå o träna med, det är så mkt enklare när man e 2 lr fler som kan peppa varandra!
Jag har lite ovanliga tider jag jobbar på o eftersom jag jobbar i Dk behöver jag någon som har liknande tider att träna på.
För att göra det enklare för dig o hålla koll på mig kan du få mitt jobb-schema så jag inte smiter undan med dumma ursäkter.
kan träna följande tider, (tänk på att ge mig en marginal på ca 1 timme innan o efter eftersom jag tar tåget):
*på jobb kl 8-15, kan inte på morgonen men tränar gärna efter jobb
*på jobb kl 11-19, kan innan o efter
* på jobb kl 14-21 kan innan

Vissa helger kan jag också träna :)

1. Du får gärna bo i Malmö
2. Gör inget om du redan e vältränad men då får du stå ut med mitt gnäll när jag inte orkar lika mkt som du :)
3. Du får gärna ha träningskort på fitness 24/7
4. Om du är lika otränad som jag o dessutom lat är vi ingen bra kombo, men har du viljan kan vi komma långt.

Hör av dig om du är intresserad.

God Jul o Gott Nytt År!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Sofie söker träningskompadre

Börjar att få ångest över julmaten som satt sig runt midjan på mig, ser ju snart ingen skillnad på mig o julgrisen :( Jag behöver någon som jag kan gå o träna med, det är så mkt enklare när man e 2 lr fler som kan peppa varandra!
Jag har lite ovanliga tider jag jobbar på o eftersom jag jobbar i Dk behöver jag någon som har liknande tider att träna på.
För att göra det enklare för dig o hålla koll på mig kan du få mitt jobb-schema så jag inte smiter undan med dumma ursäkter.
kan träna följande tider, (tänk på att ge mig en marginal på ca 1 timme innan o efter eftersom jag tar tåget):
*på jobb kl 8-15, kan inte på morgonen men tränar gärna efter jobb
*på jobb kl 11-19, kan innan o efter
* på jobb kl 14-21 kan innan

Vissa helger kan jag också träna :)

1. Du får gärna bo i Malmö
2. Gör inget om du redan e vältränad men då får du stå ut med mitt gnäll när jag inte orkar lika mkt som du :)
3. Du får gärna ha träningskort på fitness 24/7
4. Om du är lika otränad som jag o dessutom lat är vi ingen bra kombo, men har du viljan kan vi komma långt.

Hör av dig om du är intresserad.

God Jul o Gott Nytt År!

Jag är på så fort jag skaffat kort på 24/7. Behöver komma igång jag med, får fet jävla ångest av att titta på mig själv i spegeln. :rolleyes:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
hej!jag tänkte bara kolla om ni har några erfarenheter av preventinmedel:rolleyes:..ja har snart provat allt..inte bli nunnan dock men iaf och inget biter på mig, starka hormoner säger dem men..det kanske förklarar mitt humör..hihi.......tips?:va

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
hej!jag tänkte bara kolla om ni har några erfarenheter av preventinmedel:rolleyes:..ja har snart provat allt..inte bli nunnan dock men iaf och inget biter på mig, starka hormoner säger dem men..det kanske förklarar mitt humör..hihi.......tips?:va

Utveckla.
Menar du med "inget biter på mej" att de alltså inte fungerar? :jisses:crash

PinkPassion

Gick med
14 Aug 2008
Hoj

shit d låter jättejobbigt om inget fungerar, jag tar sj cerazette minipiller (måste tas vid samma tid varje dag) som funkar utmärkt på mig, led av migrän o fick byta till östrogenfria piller. men vad e problemet, lite mer konkret? vilka medel har du provat? p-stav ska ju vara bra har jag hört.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
ja, jag vet..lite flum..:rolleyes:men nu kommer mer info..provat piller, glömde bort...spruta..blödde syndafloder konstant i 3 år..konstigt med ingen anemi....aja p ring..blödde konstant i 6 måander...nu har jag fått en p stav som jag har haft i ca 4 veckor..blött i 2 veckor..suck..:huvet:huvet

jag har oxå kraftig migrän med aura och skaffat starkare medicin till den..ingen barnmorska har reagerat på min migrän och jag vet inte om den blir sämre belelr bättre med andra preventinmedel....:huvet

jag börjar bli lite trött bara...undrar om andra har samma skitproblem...blir inte gravid ska jag tillägga....bara syndafloder!!!:död

har en jättebra gynekolog nu och ska tillbaka och rapportera i feb hur p staven fungerar..:död

tacksam för alla svar!!

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Gör det enkelt för dig och ta något utan hormoner då?

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
utan hormoner? finns väl inte..då blir det väl ingen lurar-kroppen-att-jag-är-gravid-grej!!:confused:
Kondom är ju vanligast preventivmedlet utan hormoner.
Kopparspiral är ju annars både välbeprövat och välanvänt preventivmedel, där du dessutom slipper kommer ihåg att ta ett piller varje dag.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Kondom är ju vanligast preventivmedlet utan hormoner.
Kopparspiral är ju annars både välbeprövat och välanvänt preventivmedel, där du dessutom slipper kommer ihåg att ta ett piller varje dag.

Kondom? Orka.
Spiral? Sätts oftas inte in i unga tjejer som inte fött kids innan.

@ Carro86

Om du är glömsk, prova ett p-plåster. Som ett vanligt plåster som sätts enkelt på huden, det enda negativa med det är priset.
http://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-graviditet/P-plaster/

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Myt.

Vill man ha spiral så får man det. Jag har haft min sen jag var 19 och även flera av mina vänner har spiral.
Är väl 5-10 år sedan man började gå från "regeln" att man måste haft unge innan man får spiral.

??!
Seriöst? Det var det jag iaf fick höra när jag ville ha det, att yngre tjejer som inte fött barn innan ville de helst inte placera in en sprial på.. :gnissla
Fan också, nu har man ju blitt lurad att knapra massa skit istället... :gråta

Fan.

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
??!
Seriöst? Det var det jag iaf fick höra när jag ville ha det, att yngre tjejer som inte fött barn innan ville de helst inte placera in en sprial på.. :gnissla
Fan också, nu har man ju blitt lurad att knapra massa skit istället... :gråta

Fan.

Konstigt. :va
De jag vet har spiral befinner sig utspridda i hela landet med, så det är inget speciellt för skåne...

Det jag vet är att det kan vara svårare när man inte varit gravid, och i vissa fall går det inte ens pga "något-som-jag-inte-minns", men göra ett försök bör de ju i varje fall göra..

Hade jag varit dig hade jag kontaktat en annan gyntant. :)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Konstigt. :va
De jag vet har spiral befinner sig utspridda i hela landet med, så det är inget speciellt för skåne...

Det jag vet är att det kan vara svårare när man inte varit gravid, och i vissa fall går det inte ens pga "något-som-jag-inte-minns", men göra ett försök bör de ju i varje fall göra..

Hade jag varit dig hade jag kontaktat en annan gyntant. :)

Ja, jag känner mej allt lite vilse nu ;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Carro: Vad för piller har du provat? mini-piller dom som PP och jag tar är mycket bättre än vanliga p-piller. Tror tom din p-stav innehåller samma sak som minipillerna.

Tänk på att om du bytat så mycket som du nu gjort så är din kropp och hormonbalans totalt i kaos. Måste du ta något preventivmedel eller hade du kunnat stanna upp med allt sånt helt i ett år så kroppen får en chans att återhämta sig?

Tycker det låter som du är en av dom olyckligt lottade när det gäller det här med preventivmedel, att piller o annat skit inte funkar. Jävligt tråkigt.

Sofie, minipillerna behöver du inte ta samma tid varje dag. Minipillerna är bättre än vanliga p-piller just att om du glömmer så har dom längre värkan än vanliga p-piller. Kommer ihåg min barnmorska påoängtera detta för mig. :tummenupp

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Carro: Vad för piller har du provat? mini-piller dom som PP och jag tar är mycket bättre än vanliga p-piller. Tror tom din p-stav innehåller samma sak som minipillerna.

Tänk på att om du bytat så mycket som du nu gjort så är din kropp och hormonbalans totalt i kaos. Måste du ta något preventivmedel eller hade du kunnat stanna upp med allt sånt helt i ett år så kroppen får en chans att återhämta sig?

Tycker det låter som du är en av dom olyckligt lottade när det gäller det här med preventivmedel, att piller o annat skit inte funkar. Jävligt tråkigt.

vet inte vad dm hette..slutade med piller för 4 år sen så...jag har inte den möjligheten att inte ha något pga förhållande...hade uppehåll nu i somras...men då blev det dagen efter istället..och då blev kroppen kaos.....jo, jag tror nog oxå att p stav innehåller samma skit som piller......:va:rolleyes:

vilse: jag har oxå fått order att spiral sätter man inte in förrän efter barn...men samtidigt hör jag bekantas bekanta som sätter in stav..men deras erfarnehetr är inge roliga precis vid insättning....:död

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
vet inte vad dm hette..slutade med piller för 4 år sen så...jag har inte den möjligheten att inte ha något pga förhållande...hade uppehåll nu i somras...men då blev det dagen efter istället..och då blev kroppen kaos.....jo, jag tror nog oxå att p stav innehåller samma skit som piller......:va:rolleyes:

vilse: jag har oxå fått order att spiral sätter man inte in förrän efter barn...men samtidigt hör jag bekantas bekanta som sätter in stav..men deras erfarnehetr är inge roliga precis vid insättning....:död

okej, tycker du ska prata med din barnmorska igen. 4 år är ganska lång tid och det finns olika varianter av minipiller. jag har alltid haft problem med mitt humör och haft väldigt stora humörsvängningar. när jag inte går på piller är det hemskt. jag får inte gå på ¨vanliga p-piller då det finns hjärtproblem i familjen så jag får bara gå på minipiller. men som sagt, prata med din barnmorska och pressa dom så dom verkligen förstår ditt problem. :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring