Domifuling skrev:.....
För att återgå, fenix, med chansningar kommer man långt huh? =P
Det kan du phethajja!
/Fenix
Domifuling skrev:.....
Fenix skrev:Det kan du phethajja!
/Fenix
Domifuling skrev:Intentia, vi är ganska stora kunder hos dom... Vill ni ja ska leta? =)
Domifuling skrev:Har INGET med säkerhet att göra utan tillgänglighet på Windows kontra Mac.
Har INGET med säkerhet att göra utan tillgänglighet på Windows kontra Mac.
Fel igen, du är kvar i tre månader sedan.
Fel, som jag skrev så räcker det med att du automatiskt installerar samtliga uppdateringar ifrån Microsoft, vad heter Macintosh liknande tjänst så att privatpersoner har en relativt säker patch-hantering?
Som jag sa, du är kvar i 3 månader sedan.
RED_LiME skrev:Dock tror jag ju på att Mac OS är säkrare än Windows?
Vad jag har läst så har Mac OS titt som tätt säkerhetsluckor som upptäcks, skillnaden är att ingen skriver koder som utnyttjar luckorna för chansen att viruset kommer sprida är liten...
kk74 skrev:
Fungerar hur bra? Speciellt i företagsmiljö.Macens uppdateringsprogram, som även det kan köras automatiskt heter "Software update"...
Jag sa inte att dom inte har med säkerhet att göra, jag sa att antalet virus/spyware inte har med hur säkra respektive OS är. 2 stycken helt skillda saker.Sen har jag svårt att förstå hur du kan påstå att virus och spyware inte har med säkerhet att göra. Det största hotet mot en hemanvändare är väl just virus och spyware, speciellt när dessa sprids automatiskt via hål i operativsystemet?
Läs igen och tro inte blint på register.Måste även tillägga att root kontot i Mac os x är avaktiverat ifrån start. I Win Xp jobbar väl den normale användaren som admin och har obegränsad tillgång till datorn?
FreeBSD är ganska säkert, men Mac OS X har det bara i botten.Glöm inte att Mac OS X är baserat på FreeBSD dvs. Unix, vilket i sig är ett säkert operativsystem.
Igen så blandar du ihop säkerhet med kvantitet. Jag är glad att du inte jobbar med säkerhet.Men, visst, förr eller senare kommer säkerhetshotet att öka emot Macen också, men just nu finns det inte en chans att Windows är säkrare.
Domifuling skrev:Igen så blandar du ihop säkerhet med kvantitet. Jag är glad att du inte jobbar med säkerhet.
kk74 skrev:Åh, det glädjer mig att du oroar dig för vad jag jobbar med. Alltså, du får tro vad du vill om Windows såkallade säkerhet, men om man vägrar att läsa kritik om sitt OS, och vägrar att läsa recensioner (pga. "de bara skriver ned saker") så tror jag inte att du vet vad du talar om. Jag är glad att du inte är anställd hos oss.
Domifuling skrev:Vilket är värst?
Oj, jo.. f'låt =) Men vi har ju faktiskt erbjudit hjälp också.kk74 skrev:Ber om ursäkt för det. Snöade tyvärr iväg lite mer än nödvändigt.
Fenix skrev:Tror att intentia är av föga intresse i detta scenario, då adressen tillhör Felia's brandbandscoop.
Misstänker att min snorungeteori står sig.
Exakt vad för information är det som maskinen/ipadressinnehavaren i fråga har "lånat" av vår käre trådstartare?
Om det är ett allvarligt inbrott, så har jag kollegor hos Telia som kan omvandla det här från teorier till fakta. Men då måste ärendet vara sakligt, inte att du saknar en uppsats eller telefonnummerlista.
Kamikaze kid skrev:Exakt vilken info han "lånat" vet jag inte men ett ansiktsfotografi och Lösenordet till MSNen har helt klart kilat iväg!
Detta har våra bekanta som vi har på vår MSN lista sett!
Och att vi heltplötsligt vill se våra vänner nakna på Web cam har överraskat en del!!!
Vad i övrigt i informations väg son lämnat datorn är för mig okänt...
Det var den detaljen jag ville diskutera med datoranvändaren öga mot öga!
Att Polisen intereagerar kan ju bero på att vi inte riktigt kan påvisa att personen varit "inne" i datorn...
Det finns det inga spår av!
Men helt bevisligen så har han klampat i klaveret tillräckligt för att jag ska reagera!
Någon som har fått klart för sig vart datorn står och vem som äger den?
Info som kommer ge resultat kan tänkas premieras!
Domifuling skrev:Är det uteslutet att ni slarvat med lösenordet så att någon "kompis" kunnat lista ut det?
Kamikaze kid skrev:Slarvat med lösenordet har vi inte men att någon listat ut det är ju inte omöjligt!
Men personen i som har IP numret är den skyldige!
Det är vi 100% säkra på!
Domifuling skrev:För det första, ip-numret är väll dynamiskt? Det betyder att det flyttar ifrån dator till dator. När en dator startas ropar den ut till servern att den behöver en ip-adress, sedan letar servern (DHCP servern) upp en ledig ip-adress (å lite mer) å skickar till datorn. Enda sättet du kan få reda på vem som verkligen satt med den ip-adressen är att du vet den exakta tidpunkten ip-adressen befann sig hos den "skyldiga" datorn.
För övrigt, slarv med lösenord innefattar att folk kan gissa sig till lösenordet =P
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|