Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Kamikaze kid skrev:Yahapp...
Ingen lycka där heller...
Tack för hjälpen i alla fall....
Kamikaze kid skrev:Yahapp...
Kamikaze kid skrev:Ingen lycka där heller...
Tack för hjälpen i alla fall....
Att det är bra att det inte bara är sådär att luska ut vem som "äger" ett visst ip.nr.Kamikaze kid skrev:Tack och lov???
Vad menar du med det?
Så om du lämnar alla portar öppna och ingen inloggning så kan ingen ansluta över netvärk på en Mac?kk74 skrev:Annars kan jag bara starkt rekommendera att köpa en mac...
frankof skrev:Så om du lämnar alla portar öppna och ingen inloggning så kan ingen ansluta över netvärk på en Mac?
RED_LiME skrev:Har blivit stalkad ett par gånger (dvs. att någon kollar upp vem jag är på nåt sätt)
Genom mitt IP så fick tillexempel en person jag mötte på mIRC upp vad jag hette, min morsa namn, min mors mans namn, att dom var gifta, var jag bodde... Blev lite smått förvirrad av den händelsen
Var offer för stalking idag senast, då visste han dock bara i vilken kommun jag var i:
HAN: <Censuuur> Kommun... Är det fint där?
JAG:
Men jag testade att köra IP't i nåt program som heter VisualRoute och fick bara fram att det är en telia-kund:
h243n3fls301o1038.telia.com
Säjjer mej INGENTING, men kanske säjjer NÅGON här nånting?
fireblade skrev:verkar inte vara direkt fasta nummer då jag/vi fick det till karlstad några timmar tidigare...
Domifuling skrev:"Jo, självklart är även Macen utsatt. Men den är långtifrån lika lätthackad som en windowsburk."
För att det finns 99% fler MS burkar ja, Macen har illa problem med säkerheten. En rätt konfigurerad MS burk som tar hem uppdateringar automatiskt är betydligt säkrare än macen.
Domifuling skrev:"Genom mitt IP så fick tillexempel en person jag mötte på mIRC upp vad jag hette, min morsa namn, min mors mans namn, att dom var gifta, var jag bodde."
Antingen kompis eller någon som jobbar hos din ISP. Eller, riktigt långsökt, din ISP står kvar på 80 talet å väntar på en biroll till Wargames.
Ge mig ipn så ska jag hitta den jäveln !!..jag lovar !! sånt där är min grej !!Kamikaze kid skrev:Halloj alla data snillen!
Själv är jag inget sådant!
MEN!!!!
Någon lustigkurre har tagit över vissa saker i min dator!
Och denna person skulle jag vilja språka med lite!
Jag har en IP adress på telia som dom säger tillhör en person!
Men dom ger inte ut personuppifterna till mig!
Polisen tycker sig inte ha tid med detta triviala problem!
Jag däremot vill gärna språka lite med förövaren och klargöra vissa grundläggande regler om mitt och ditt!
Någon här med kunskap om hur jag ska få tag i personen i fråga?
Har provat vissa sök motorer på just IP temat här på internet men kommer bara till att det är Telias IP!
Inte vem som har den!
Hjälp!
Du bör väl kunna få fram IP't från det här, kan du inte det så förstår jag inte hur du ska lyckas hitta vem som äger det.jryttersson@hot skrev:Ge mig ipn så ska jag hitta den jäveln !!..jag lovar !! sånt där är min grej !!
kk74 skrev:Nä...
Jo, självklart är även Macen utsatt. Men den är långtifrån lika lätthackad som en windowsburk.
Har INGET med säkerhet att göra utan tillgänglighet på Windows kontra Mac.kk74 skrev:Jo, tjenare... Det finns inte ETT ENDA virus till Mac OS X
Har INGET med säkerhet att göra utan tillgänglighet på Windows kontra Mac.Spyware är det nästan likadant med.
Fel igen, du är kvar i tre månader sedan.Macens inbyggda brandvägg är mycket säkrare än XP´s då den ej är konfigurerad ifrån start med vissa öppna portar.
Fel, som jag skrev så räcker det med att du automatiskt installerar samtliga uppdateringar ifrån Microsoft, vad heter Macintosh liknande tjänst så att privatpersoner har en relativt säker patch-hantering?Men visst, om du är kunnig så visst kan du få en Windowsburk hyffsat säker, men det kräver långt mycket mer jobb än med Macen.
kk74 skrev:Är lite nyfiken på vad du menar med "illa problem med säkerheten"?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|