Hitta IP användaren!

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Kamikaze kid skrev:
Tack och lov???
Vad menar du med det?
Att det är bra att det inte bara är sådär att luska ut vem som "äger" ett visst ip.nr.
Stöt dig med fel fyr på nätet och ha hela mafian på dörren efter en kvart, bra va ;)
Dela en låt/film och ha samtliga bolagsadvokater på dörren med personliga stämmningar, bra va ;)
Flirta med ett psyko på nätet och han/hon på dörren efter en kvart, bra va ;)
Skall jag fortsätta? :p
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Ett utmärkt tillfälle att latja lite med ettercap?
Annars kan jag bara starkt rekommendera att köpa en mac... :)
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
frankof skrev:
Så om du lämnar alla portar öppna och ingen inloggning så kan ingen ansluta över netvärk på en Mac? :p

Nä... :tungan
Jo, självklart är även Macen utsatt. Men den är långtifrån lika lätthackad som en windowsburk.
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Har blivit stalkad ett par gånger (dvs. att någon kollar upp vem jag är på nåt sätt)

Genom mitt IP så fick tillexempel en person jag mötte på mIRC upp vad jag hette, min morsa namn, min mors mans namn, att dom var gifta, var jag bodde... Blev lite smått förvirrad av den händelsen :p

Var offer för stalking idag senast, då visste han dock bara i vilken kommun jag var i:
HAN: <Censuuur> Kommun... Är det fint där?
JAG: :näsblod

Men jag testade att köra IP't i nåt program som heter VisualRoute och fick bara fram att det är en telia-kund:
h243n3fls301o1038.telia.com

Säjjer mej INGENTING, men kanske säjjer NÅGON här nånting? :p
 

YaZ

Gelehallon
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemme
Hoj
Neppz
RED_LiME skrev:
Har blivit stalkad ett par gånger (dvs. att någon kollar upp vem jag är på nåt sätt)

Genom mitt IP så fick tillexempel en person jag mötte på mIRC upp vad jag hette, min morsa namn, min mors mans namn, att dom var gifta, var jag bodde... Blev lite smått förvirrad av den händelsen :p

Var offer för stalking idag senast, då visste han dock bara i vilken kommun jag var i:
HAN: <Censuuur> Kommun... Är det fint där?
JAG: :näsblod

Men jag testade att köra IP't i nåt program som heter VisualRoute och fick bara fram att det är en telia-kund:
h243n3fls301o1038.telia.com

Säjjer mej INGENTING, men kanske säjjer NÅGON här nånting? :p

Enligt h243n3fls301o1038.telia.com så bör det vara en person från malmö..
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
verkar inte vara direkt fasta nummer då jag/vi fick det till karlstad några timmar tidigare...
 

Coola Ola

Guest
fireblade skrev:
verkar inte vara direkt fasta nummer då jag/vi fick det till karlstad några timmar tidigare...

om man kollar på sista biten av adressen innan telia.com så hittar man att han ligger på fls301 och ollbox 1038. En adsl-anslutning är sas hårdkopplad till dessa och de ändrar inte geografisk position utan vidare, jag lovar :D Nu har jag tyvärr glömt hur man tolkar ut detta men fls301 antyder att det är nånstans i göteborg med kringkommuner om jag inte är helt fel ute.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
"Jo, självklart är även Macen utsatt. Men den är långtifrån lika lätthackad som en windowsburk."

För att det finns 99% fler MS burkar ja, Macen har illa problem med säkerheten. En rätt konfigurerad MS burk som tar hem uppdateringar automatiskt är betydligt säkrare än macen.

För övrigt, det där tillhör väll ändå en dynamisk adress?

"Genom mitt IP så fick tillexempel en person jag mötte på mIRC upp vad jag hette, min morsa namn, min mors mans namn, att dom var gifta, var jag bodde."

Antingen kompis eller någon som jobbar hos din ISP. Eller, riktigt långsökt, din ISP står kvar på 80 talet å väntar på en biroll till Wargames.
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Domifuling skrev:
"Jo, självklart är även Macen utsatt. Men den är långtifrån lika lätthackad som en windowsburk."

För att det finns 99% fler MS burkar ja, Macen har illa problem med säkerheten. En rätt konfigurerad MS burk som tar hem uppdateringar automatiskt är betydligt säkrare än macen.

Jo, tjenare... Det finns inte ETT ENDA virus till Mac OS X, iaf inte ute i det vilda. Spyware är det nästan likadant med. Macens inbyggda brandvägg är mycket säkrare än XP´s då den ej är konfigurerad ifrån start med vissa öppna portar. Men visst, om du är kunnig så visst kan du få en Windowsburk hyffsat säker, men det kräver långt mycket mer jobb än med Macen.
Är lite nyfiken på vad du menar med "illa problem med säkerheten"?
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Domifuling skrev:
"Genom mitt IP så fick tillexempel en person jag mötte på mIRC upp vad jag hette, min morsa namn, min mors mans namn, att dom var gifta, var jag bodde."

Antingen kompis eller någon som jobbar hos din ISP. Eller, riktigt långsökt, din ISP står kvar på 80 talet å väntar på en biroll till Wargames.

Jag misstänker att han har Shell-konto och därigenom kunnat få fram info om mej..
 

Raderad medlem 10097

Guest
Kamikaze kid skrev:
Halloj alla data snillen!

Själv är jag inget sådant!
MEN!!!!

Någon lustigkurre har tagit över vissa saker i min dator!
Och denna person skulle jag vilja språka med lite!

Jag har en IP adress på telia som dom säger tillhör en person!
Men dom ger inte ut personuppifterna till mig!

Polisen tycker sig inte ha tid med detta triviala problem!

Jag däremot vill gärna språka lite med förövaren och klargöra vissa grundläggande regler om mitt och ditt!

Någon här med kunskap om hur jag ska få tag i personen i fråga?

Har provat vissa sök motorer på just IP temat här på internet men kommer bara till att det är Telias IP!
Inte vem som har den!

Hjälp!
Ge mig ipn så ska jag hitta den jäveln !!..jag lovar !! sånt där är min grej !!
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
jryttersson@hot skrev:
Ge mig ipn så ska jag hitta den jäveln !!..jag lovar !! sånt där är min grej !!
Du bör väl kunna få fram IP't från det här, kan du inte det så förstår jag inte hur du ska lyckas hitta vem som äger det.
h243n3fls301o1038.telia.com
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
kk74 skrev:
Nä... :tungan
Jo, självklart är även Macen utsatt. Men den är långtifrån lika lätthackad som en windowsburk.

Mac-användare är inte så dumma att dom skapar virus till sitt egna operativsystem heller... finns kanske 1% så många virus so till windows
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Maskinen på den adressen (h243n3fls301o1038.telia.com = ip:81.229.210.243) är en Windows XP maskin som har den inbyggda brandväggen igång.

Dock har den vimspannan glömt att blocka rdp vilket innebär att man helt enkelt kan ansluta mot den mer Remote Desktopklienten och då snabbt konstatera att maskinen heter: IKBZXZ27 och tillhör Intentia's interna Active Directory.

Förmodligen har vi ett fall av hemanvändare som kopplar upp sig mot jobbet på dagarna och är fullt seriös.

På kvällen "lånar" hans son datorn och bedriver mindre lämpliga aktiviteter från pappsens dator.

Vill ni ha hans administrator lösenord? (kunde inte låta bli) :hihi

/Fenix
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
kk74 skrev:
Jo, tjenare... Det finns inte ETT ENDA virus till Mac OS X
Har INGET med säkerhet att göra utan tillgänglighet på Windows kontra Mac.

Spyware är det nästan likadant med.
Har INGET med säkerhet att göra utan tillgänglighet på Windows kontra Mac.

Macens inbyggda brandvägg är mycket säkrare än XP´s då den ej är konfigurerad ifrån start med vissa öppna portar.
Fel igen, du är kvar i tre månader sedan.

Men visst, om du är kunnig så visst kan du få en Windowsburk hyffsat säker, men det kräver långt mycket mer jobb än med Macen.
Fel, som jag skrev så räcker det med att du automatiskt installerar samtliga uppdateringar ifrån Microsoft, vad heter Macintosh liknande tjänst så att privatpersoner har en relativt säker patch-hantering?

Som jag sa, du är kvar i 3 månader sedan.

För att återgå, fenix, med chansningar kommer man långt huh? =P
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
kk74 skrev:
Är lite nyfiken på vad du menar med "illa problem med säkerheten"?

Nu ska vi se.. Vänta lite.. Ska ta några exempel. Detta är inget seriöst grävande utan vill bara visa att du vilar säkert på falsk mark.


Advisory Update Apple has released a security update to address the URI issue with the web browser. The Apple security update can be obtained through Mac OS X Software Update panel.

A Mac OS X proof of concept trojan has been found showing the potential of trojans in Mac OS X.

Security Advisory William Carrel's Security Advisory is SERIOUS. Mac OS X is vulnerable to Malicious DHCP responses granting root access to remote users.

Security Advisory FileVault in Mac OS X 10.3 (Panther) does not securely delete the files it encrypts that can be restored with file recovery software

Security Advisory: Mac OS X 10.2.7 and prior along with a USB Keyboard contain a security vulnerability that allows a user to gain root access to the computer by holding down a two key combination during startup that only.

Panther Security Advisory: Mac OS X Panther (10.3) contains a security vulnerability; With access to the keyboard, an unauthorized user can access the currently active screen-locked user environment.

Osv.

Macen är inte lika säker som alla påstår och många missar att windows är ungefär lika säkert som vilket annat klientbaserat system som helst. Vad som är problemet är att windows finns på ca 95% av dagens datorer vilket gör det till en mer hippfaktor är det gäller säkerhet i alla sina former.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top