Mulles skrev:Ta ert ansvar ni som gör så och betala skadorna själva !!!
Du anser alltså att det inte skulle gå att helförsäkra en hoj över huvudtaget? För uppenbarligen har man kört hojen över sin förmåga om man utnyttjat den delen?
Mulles skrev:Ta ert ansvar ni som gör så och betala skadorna själva !!!
Om den andre är vållande så får hans bolag betala allt, o du betalar inget.Mar skrev:När vi ändå är inne på försäkringar å folk som vet att dom inte kommer klota sin hoj då kan man som folk säger likagärna ta enbart en trafikförsäkring men nu undrar jag iaf... om nån kör på mig (typ en bil) blir det hans försäkringsbolag som får stå för allt då? dvs om olyckan inte är mitt fel? kanske "lite" men tänkte bara fråga?
HanneZ skrev:Om den andre är vållande så får hans bolag betala allt, o du betalar inget.
Anderzzon skrev:Hallå, ett litet misstag av Zuki att skriva att han pluggar i Stockholm att döma av hans tidigare inlägg så bor inte hans far där?
Anders R skrev:Inte helt korrekt. En del FB kollar dessutom hur länge du haft A-lappen. Mer än 5 år för att man inte skall räknas som rookie oavsett vad födelsebeviset säger.
HanneZ skrev:Jo, men en del verkar tror att det inte är skenförsäkring bara för man ljugit för försäkringsbolaget om vem som äger hojen. Hade dom vetat hade dom sagt nej till att försäkra.
Och nån 'skenförsäkra-så-dödar-jag-dig-klubben' är jag då inte med i. Jag vet flera som skenförsäkrar som jag möjligtvis peakar lite när jag får tillfälle till det. Men dom skryter o andra sidan inte om det på ett offentligt forum, dom vet att det är fel och påstår inget annat. Denna nissen försöker argumentera för varför det är ok för honom att skenförsäkra och det är i mina ögon mest pinsamt.
/ Hannes
HanneZ skrev:Om den andre är vållande så får hans bolag betala allt, o du betalar inget.
zuki skrev:Å vem har då saggt att jag är skriven i stockholm???????
SJÄLVKLART, är jag skriven på samma adress som min far och har inte heller hojjen i sthockholm, annars skulle aldrig FB gå med på att jag skulle få köra den.
Ja, men det är delat vållande. Nu menade jag ju när endast en var vållande.sir Urban skrev:Kan bli lite mer komplicerat än så tyvärr. Det är nämligen inte ovanligt att "skulden" delas upp på er båda vilket innebär att båda får pynta självrisk.
Detta finns mer om i andra trådar.
/Urban
Har dom godkänt att din far står som ägare och som försäkringstagare på DIN motorcykel eller har dom godkänt att du får köra din fars motorcykel?zuki skrev:Hmmm frågan är ju just om jag nu skenförsäkrar, då min far oxå kommer köra hojjen, och skriven på samma ställe. Tycker ju definitivt inte de, när försäkrings bolaget godkännt detta, ingen annan självrisk när jag kör...
Vet inte om du tycker att de e å skryta, somliga kanske tycker att de e billigt ändå me 22papp/ år.. själv tycker jag de e svin dyrt å de va ju inte min mening att de skulle verka skrytande utan mer att det e synd oavsett vem fan hojen står på att de skall behöva vara dyrt att åka hoj å njuta av sommaren.
Känns bara som om de finns bättre saker att göra.. står fortfarande fast för de jag sagt.HanneZ skrev:Oj, den frågan va svår att svara på... IRMC
Står fast vid vad? Att du inte skenförsäkrar? Finns bättre saker att göra? Jo det finns det absolut, men om du nu svarar i tråden kan du ju lika gärna svara på den enkla frågan.zuki skrev:Känns bara som om de finns bättre saker att göra.. står fortfarande fast för de jag sagt.
Å kommer inte ändra mig.
HanneZ skrev:Står fast vid vad? Att du inte skenförsäkrar? Finns bättre saker att göra? Jo det finns det absolut, men om du nu svarar i tråden kan du ju lika gärna svara på den enkla frågan.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|