Esquina du verkar enbart ha haft otur elr liknande med din mc och eftersom du aldrig fått den att gå bra (säkerligen) har du givigt dig själv uppfattningen om att 2-takt och i ditt fall 125or går skit. Dock snackar du nog ganska mycket för dig själv.
Tar exempel på min mc, dvs NSR 125 -99. Den har gått runt 3700 mil. Alla helt problemfria, Aldrig skurigt, aldrig varigt några "stora" problem hittentils. Kan ju kanske också bero på att säkerligen dom andra 2 ägarna varigt nogranna med oljebyte osv som man SKA göra, inte skuta upp något. Jag byter också oljor och slitdelar på hojen, men det kvittar vilken hoj du köper, 125cc elr 900cc du har samma faktum att du måste byta slitdelar och serva den. Kolvbyte är ju något som du "köper till" när du köper en 2-takts hoj och visst, en gång per tusende mil kan jag lätt skruva av cylindern och byta kolv. Min MC gick även 3300mil på samma kolv, inga problem där heller och kolven var fin när jag plockade ut den. Inte speciellt dåligt drag i motorn heller då för att vara strypt, runt 140km/h-11kw. Jag kan väl bara hoppas på att turen att min fortsätter att gå bra och fortsätta sköta den så bra det går.