Hjälp, övertala mina föräldrar om att köpa 125a

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Lodisen skrev:
Vid 16 års ålder får du ansvara för dina egna intjänade pengar själv, du får göra vad fan du vill med dem. Ge päronen kängen bak i rektum!


..visst, men vissa grejer, t ex ägarbytepapprena måste föräldrarna också skriva på så övertala dom behövs
 

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
Anton_Ljunghusen skrev:
..visst, men vissa grejer, t ex ägarbytepapprena måste föräldrarna också skriva på så övertala dom behövs
är du säkra på det? köpte min hoj utan att någon behövde skriva på!=S.. förutom jag då...
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
_mini_ skrev:
är du säkra på det? köpte min hoj utan att någon behövde skriva på!=S.. förutom jag då...


jaa, man måste det. Kommer hem papper till vårdnadshavare.

Kolla så den verkligen är reggad på dig nu :tungan
 

Rg 125f -92

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki Rg 125f -92
Hjälp till köp av 125

Results_Of_1989 skrev:
tja alla, de var klart till vintern att jag skulle köpa en Cagiva Mito till nästa vår ... men nu på senaste tiden så har mina föräldrar fått för sig att de är farligt med 125a :död :va specielt farsan som kör en Gsx1100r med 184Hk (bänkad) säger att de är farligt :huvet och nu undra jag falla de är någon som vet vad jag ska säga för att övertala mina föräldrar att jag ska få köpa en Cagiva mito ... super tacksam för svar :gnissla

Tjenare!
Det är bara att förklara hur behändigt det är, dom behöver inte skjutsa dig utan du kan ta dig dit du vill själv, det är som att ha en bil.
Säg att dom är klena och att man inte får upp dom i så höga farter.
Stackare som kanske inte får köra....tycker att alla ska ha MC.

Lycka till :D
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Esquina skrev:
Givetvis, men det gäller inte alla fall. Har en kompis som är noggranare än vad många är här på detta forum. Han har fått renovera sin hoj fyra gånger efter varann efter att den skurit och det tycker jag är långt ifrån acceptabelt. Det är inga småpengar har lagt ut för att renovera allt x 4.

Jag har bara dåliga erfarenheter av 2-takt och 125or, kan bero på det.
känner du mig?.. :va
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Med tanke på hur dåligt jag körde när jag var 16 skulle jag inte släppa ut ev. framtida barn på vägarna vid den åldern. Tycker de gör rätt.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
-PLM- skrev:
Med tanke på hur dåligt jag körde när jag var 16 skulle jag inte släppa ut ev. framtida barn på vägarna vid den åldern. Tycker de gör rätt.
så du kör vättigt nu då.. :7peta :D
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Esquina du verkar enbart ha haft otur elr liknande med din mc och eftersom du aldrig fått den att gå bra (säkerligen) har du givigt dig själv uppfattningen om att 2-takt och i ditt fall 125or går skit. Dock snackar du nog ganska mycket för dig själv.

Tar exempel på min mc, dvs NSR 125 -99. Den har gått runt 3700 mil. Alla helt problemfria, Aldrig skurigt, aldrig varigt några "stora" problem hittentils. Kan ju kanske också bero på att säkerligen dom andra 2 ägarna varigt nogranna med oljebyte osv som man SKA göra, inte skuta upp något. Jag byter också oljor och slitdelar på hojen, men det kvittar vilken hoj du köper, 125cc elr 900cc du har samma faktum att du måste byta slitdelar och serva den. Kolvbyte är ju något som du "köper till" när du köper en 2-takts hoj och visst, en gång per tusende mil kan jag lätt skruva av cylindern och byta kolv. Min MC gick även 3300mil på samma kolv, inga problem där heller och kolven var fin när jag plockade ut den. Inte speciellt dåligt drag i motorn heller då för att vara strypt, runt 140km/h-11kw. Jag kan väl bara hoppas på att turen att min fortsätter att gå bra och fortsätta sköta den så bra det går.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
-PLM- skrev:
Med tanke på hur dåligt jag körde när jag var 16 skulle jag inte släppa ut ev. framtida barn på vägarna vid den åldern. Tycker de gör rätt.

Tror nog tonen skulle vart annan om du själv vart 16 år idag.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Esquina skrev:
Jajjemen! Och går den så går den oftast inte bra.


Ja men han hade ju tejp bit för slangen. Det är för att det inte håller utan för att det inte kommer nån olja!!

Handhavande fel alltså.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
man ska hålla på och gnälla hela tiden så ger dom sig till slut...jag lyckades få farsans till stånd att köpa en hoj men morsan vet ju ingenting om det förstås, hon tror nämligen det e en vanlig mopped... :rolleyes: :
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
DJM skrev:
Ja men han hade ju tejp bit för slangen. Det är för att det inte håller utan för att det inte kommer nån olja!!

Handhavande fel alltså.

Ja men nu när den väl går så går den ändå knappt.
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag tycker att alla med moped kör som idioter, vissa förtjänar redigt med stryk! Mopeder borde förbjudas! Eller gå i 30km/h och vara helt omöjliga att trimma :tungan
Visst, så hade jag inte sagt på min moppetid men nu säger jag det :rolleyes:

Men vad skulle vi göra utan alla Fuckos? "MiN mT5a GåR i 150 uTann ProBLäm!!" :rofl



Men när man tar ett körkort så lär man sig ju lite trafikvett iallafall!

Själv kör jag aldrig som en idiot bland folk/bilar, men när jag är själv, då jävlar :hihi
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Esquina skrev:
Ja men nu när den väl går så går den ändå knappt.

Min hoj går hur bra som helst när den väl går :)

De gångerna den har skurit ha det varit pga olika anledningar varje gång.
Första gången så hade förra ägaren glömt tejpbitar i oljetanken. Andra var för att jag råkade motorbromsa från för högt varv, med för lite inkörd cylinder med oljepumpen urkopplad. Tredje gången så sprack cylindern helt utan vidare. Den cylindern hade endast gått 250 mil så jag reklamerade den och fick en ny.
Jag har renoverat motorn en gång, då hade den gått 3100 mil och jag ville endå kontrollera och balansera veven. Det mesta i motorn byttes, lager, lameller osv.
Men jag har haft lite småproblem med den, men för varje åtgärdat problem har man ju ett problem mindre och en hoj som är bättre än innan. Nu funkar den rätt bra, nåt skumt med förgasaren för tillfället som jag ska kolla upp.

Det man hör om är oftast det som krånglar, och sånt som är negativt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top