Behöver jag värmare på dom?
Det är ingen kostnad, det är en investering!
Det är ingen kostnad, det är en investering!
Du är ju inte för långsam för att hålla värmen i racedäck på nåt sätt. Varför inte köpa Endurance-däck?
Nej. Men du skall ha det ändå.
Den sparar du in på mindre slitage.
Och är du inte tjock och har dålig kondis som jag är det dumt att slösa dyra banminuter på att värma däck. Jag orkar ändå inte hålla fullt i 20 minuter så för mig skulle det inte göra så mycket, men jag kör med värmare ändå för då ser jag åtminstonde snabb ut i depån.
1,9 bak kall (2,3 varm) och 2,1 fram kall (2.5 varm) PÅ BANA! är siffror en representant för Dunlop sverige har gett till mig för två veckor sen.
Vart har du fått 1,5 bak kall ifrån om jag får fråga?
Nån som kör 600, ligger 1:30-35 på mantorp 1:17-1:22 på Gelleråsen och har ett par däck som ni trivs riktigt bra med?? Bara för banbruk.
/Henrik
Ligger du på 15 sekunder över gällande banrekord, dvs 1:20 tider på Gelleråsen, så duger Sportsmart gott o väl skulle jag säga.
Jag brukar kajka runt på 1:19-1:25 beroende på dagsform på Gelleråsen med Sportsmart på Ninjan, som är stor/tung/mycket effekt/tung pilot, har hållt ruskigt bra i det tempot i alla fall...
Inga problem att köra 1.20 på åsen med en gammal R1 2001 skodd med Sportsmart eller Power Pure och en feg 95-kilos 40+:are i sadeln....när jag provade GP Racer slicksen blev det 1.17-1.18 tider och det beror bara på att jag mentalt vågade gå in med högre kurvhastighet men i praktiken hade det gått att köra exakt likadant med gatdäcken.
Nån som kör 600, ligger 1:30-35 på mantorp 1:17-1:22 på Gelleråsen och har ett par däck som ni trivs riktigt bra med?? Bara för banbruk.
/Henrik
conti race slick eller va de heter hade jag på förra moppen och var ohyggligt nöjd med köpte på grevens för massa pengar men de höll länge
Edit ( de höll för mina 1.16:21 för två år sedan iaf! )
Shit, där fick jag en tid att spöa,,,, aj då..
känn på skillnaden i stommen på ett dunlop och ett metzeler / pirelli
då kommer man förstå att man måste köra med andra dämparinställningar för att få hojen att lira likadant, dunloppet är MYCKET styvare !!!
1,9 / 2,2 kör vi i metzeler !!
nu är jag ingen banguru som kör snabbt satan, men känn på stommarna så förstår ni !
får ut hur mkt som helst ut metzelerna tycker jag !
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|