Det kommer med största sannolikhet bli en Aprilia RS250 håller på att leta reda på en just nu
Nu går frågorna mestadels runt vilken motor jag ska ha, om jag ska ha den motorn som sitter i orginal, eller stoppa i en yzf 450wr eller något annat. "alla" Säger ju att det är en himla massa kolv byten osv på en 250 men om man köper en vanlig gatreggad hur e det med dem, måste man byta kolvar på dem hela tiden? För det vore ju jobbigt att ta en långtur å komma hälften å sen typ näe vi måste stanna och byta kolv innan jag kan köra hem igen.
Hur ska man sköta om en yzf 450 wr för att den ska må bra och vara glad?
Där är jag nu.
Vilket material är mest lämpligt att göra en framaxel i?
Jag vill att min axel ska se ut såhär:
Vänstra pluppen ska ha en diameter på 22mm x 56,5mm lång
Mitten pinnen ska ha en diameter på 17mm x 123mm lång
Högra pluppen ska ha en diameter på 28mm x 68mm lång
Men hur gör man för att få dit den sen då? och hur ska man få fast den? Måste man limma dit en mutter så jag har något att skruva i?
Jag orkade inte läsa hela tråden. Löste det sig med kopplingen? Den här dubbelhuvudcylindern kan kanske vara nåt för dig? www.pfmbrakes.com
ska man slänga i en cross/enduro motor ska det inte vara KTM, Husaberg eller liknande. Yamaha eller Honda motor för att slippa serva/mecka så mycket, jag vill bara tanka och köra
Har inte tid och det är alldeles för svårt att mecka i en ny kolv med en hand så inga 2-taktare.
Här kommer en bild på ett par likadana gaffelben som jag har.
Hålen är släta invändigt, så man liksom klämmer fast axeln.
Så axeln måste vara delbar, så man kan gänga på ena klumpen på pinnen.
Kan skissa lite i helgen på ett förslag, kommer att behöva en del mått men det kan vi ta senare om designen blir bra och säker. Har inte riktigt fått kläm på 3D modelleringen så det får bli som det blir.
Jag har bara köpt en sprillans hoj och det var en ktm.har aldrig skruvat så mycket som då.dåååå ska du ha en ktm motor så slipper man allt rackel.. finns en 525sx motor här på säljannons för typ 8 papp.. billigt, bra ös i motorn och den är mkt hållbar!!
Du ska absolut inte ha en delad hjul axel utan kör den slät 17mm hela vägen ut på ena sidan och gör en hylsa och skär en skåra längsmed så den nyper fast i hjulaxeln när du drar åt.Här kommer en bild på ett par likadana gaffelben som jag har.
Hålen är släta invändigt, så man liksom klämmer fast axeln.
Så axeln måste vara delbar, så man kan gänga på ena klumpen på pinnen.
Jag vill att min axel ska se ut såhär:
Vänstra pluppen ska ha en diameter på 22mm x 56,5mm lång
Mitten pinnen ska ha en diameter på 17mm x 123mm lång
Högra pluppen ska ha en diameter på 28mm x 68mm lång
Men hur gör man för att få dit den sen då? och hur ska man få fast den? Måste man limma dit en mutter så jag har något att skruva i?
såhär har jag en axel som ser ut nu men den passar inte så en likadan men med rätt mått eller är den inte bra? Hur borde den nya se ut?
När jag åkte rs250 byte man kolv osv vid 400 mil enligt service schemat..
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |