Hjälp har ingen hoj

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du ska inte köpa nåt extrembilligt så länge?
Typ nån gammal 80-talare för 5-10 papp?
Har en själv och den är fortfarande j-vligt kul att köra! :)
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
13 bankdagar har det gått och ingen betalning är gjord till bärgningsfirman, hojsäsongen glider ur handen på mig och min mc är fortfarande broken :'(
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
fy.an

Läst igenom hela tråden nu. Jag lider med dig.

Har haft problem med ersättning av mina kläder efter en krasch i början på säsongen. Först var allt frid och fröjd, återanskaffning på allt. Sedan när jag börjat köpa in grejjerna så vill de inte alls ersätta allt, skinnstället ville de ge mig 2000kr för i ersättning för värdeminskning och 1000kr för en nyckelslipande klacklimmande snubbe för att sy ihop det... nypris 11000kr och bara ett par månader gammalt. 3 månaders överbevisande senare fick jag iaf ut ersättning för återanskaffningen. Trägen vinner (oftast)
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Yes. Försäkringsbolaget lovade mig i alla fall att betalningen kommer gå igenom nu i början på nästa vecka. Så man kan ju hoppas på någon magisk super verkstad i Holland som är jätte effektiv ala tysk anda. Får se om det händer dock. Försöker hålla hoppet och optimismen uppe! :yoparty
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Yes. Försäkringsbolaget lovade mig i alla fall att betalningen kommer gå igenom nu i början på nästa vecka. Så man kan ju hoppas på någon magisk super verkstad i Holland som är jätte effektiv ala tysk anda. Får se om det händer dock. Försöker hålla hoppet och optimismen uppe! :yoparty

Det var ju bra nyheter. :)
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Hojen är nu på verkstad, tog typ 3 veckor att fixa med en utlands betalning men nu är den där :D
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Tror Sporthoj på MC magi?

Det sjuka var att även som yngre har jag drömt saker som blivit verkliga. Jag säger inte att jag är någon som kan se in i framtiden eller något men det har hänt. Nu när motorcykeln blev stulen hände det den senaste gången och jag har "bevis" på det. Vi (jag och ryskan) hade precis kommit fram. Det var sent på kvällen och vi la oss för att sova nästan direkt. Jag sover sjukt oroligt, drömmer mardrömmar, svettas och vaknar flera gånger. Jag minns att jag drömmer att min bror (som precis tog mc-kort) skulle prova min motorcykel. Jag sa givetvis ja och när jag sedan fick reda på att han craschade den var jag rasande. Denna drömmen utspelar sig i princip hela natten, när jag vaknar berättar jag för ryskan att jag drömde att min lillebror kraschade min mc och tar på mig kläderna för att gå ut och flytta den till en mera lämplig parkering.

Jag kan inte tro mina ögon, den står inte där jag ställde den. Den är borta.

Jag tror att mellan 2-4 på morgonen ungefär då jag vaknade och svettades som mest av min mardröm vart motorcykeln stulen.

Troligen bara ett sammanträffande men jag tycker fortfarande det är lite sjukt.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Nästa vecka är tentavecka, och hojen ska bli färdig till slutet på nästa vecka :Bugar:banana:banana så nu funderar jag på att köpa en extra goPro och filma lite små turer kring Nederländerna då det ska bli varmt och fint nu i nästa vecka 23 grader!! Kanske till och med kan bjuda på en liten hoj rulle nu i höstmörket för att göra er avis. Kan inte sluta tänka på hojen, ser fram emot att få köra så jävla mycket just nu. Snart 2 månader sedan jag körde sist...:död
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nästa vecka är tentavecka, och hojen ska bli färdig till slutet på nästa vecka :Bugar:banana:banana så nu funderar jag på att köpa en extra goPro och filma lite små turer kring Nederländerna då det ska bli varmt och fint nu i nästa vecka 23 grader!! Kanske till och med kan bjuda på en liten hoj rulle nu i höstmörket för att göra er avis. Kan inte sluta tänka på hojen, ser fram emot att få köra så jävla mycket just nu. Snart 2 månader sedan jag körde sist...:död

Är fan lite avis på vädret, men å andra sidan kan jag tycka att du förtjänar bra väder och lite hojköra efter två månaders väntan.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
FUCK YEAH!

Hojen är hemma. Har börjat känna mig mäkta ring-rostig på att köra hoj på endast två månader. Berodde troligen också på att allt kändes annorlunda, kopplings-spel, gas-spel, broms etc. Aja skönt var det iallafall att få köra en tur, inte speciellt kallt bara härligt.

Nu står den precis utanför dörren, två nya lås och fan om någon försöker sno den dödar jag den jäveln.

Sen vart det en annan tomgång på hojen, förr låg den på 1300 eller däromkring nu ligger den på 1800. Inget fel i sig, var bara ovan vid det. Det "bullrade" också lite mer, alltså typ som det låter när någon kåpa eller liknande vibrerar. Men kanske bara är hjärnspöken.
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Jobbigt att hitta några fina vägar här, bara 50 överallt och in i grannbyar, 2 km mellan varje by. Saknar svenska vägar, frihet och tomhet!
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Här har du MC-turer i holland som är framtagna för TOMTOM-gps:er
http://www.tyretotravel.com/tyre-library/netherlands/

Alt. kan du ladda in dom i My Tracks-appen om du kör android och se rutten. Kanske lite omständigt men men.. Tror det är .gpx-filer och det kan My tracks läsa in utan problem. Tror t.o.m att google maps klarar av det...

Själv är hojen inställd sen några veckor tillbaka och abstinensen knackar redan på dörren...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top