WAAAAAAAAAAAH jag blir så himla trött.. det borde inte få vara så här svårt att fixa någonting alltså. Så mycket lidande och arbete för att någon äcklig idiot stal min motorcykel. Ta död på dom jävla tjuvjävlarna
Jag gillar att du angivit [Ort: Nord Östra Skåne] och sen i inlägg kallar dig själv utlandssvensk
*Slut på meddelandet*
Jag är folkbokförd i Hässleholm, om du har läst tråden så vet du att jag pluggar en utlandstermin i Holland. Istället för att komma med något fyndigt påfund om var jag bor vill jag gärna få lite tips och råd på hur jag kan lösa min situation Tack på förhand
Ärligt talat..
Säsongen är nästan slut. Skriv av den här historien på "shit happens-kontot" och ta en öl och nafsa nån Holländska i örat istället.. Och släpp skiten i händerna på FB. Framförallt när de tar semster utan att överlämna ärendet till nån ny osv så är det ju rätt döfött för dig att hålla på. Och att fixa den själv och få ersättning lär du inte tjäna på om inte en skadereglering görs först så de får en kalkyl osv.
Edit:
Svedea vet jag inte. Men IF har typ hyrbil/-hoj (?) inkluderat om något händer under utlandsresa. Du bör dock vara lite noga med att läsa villkoren och tänka på vad du säger, för praxis är att förs. gäller upp till 45 dagar utomlands (på de flesta försäkringar). Längre än så brukar det va tillägg eller krav på att man ska adressändra och sånt.
Jag är folkbokförd i Hässleholm, om du har läst tråden så vet du att jag pluggar en utlandstermin i Holland. Istället för att komma med något fyndigt påfund om var jag bor vill jag gärna få lite tips och råd på hur jag kan lösa min situation Tack på förhand
för praxis är att förs. gäller upp till 45 dagar utomlands (
Han hann ju knappt dit förrän den försvann!
Jag har läst tråden och jag tycker du ska sluta göra försäkringsbolagets jobb. Det du håller på med gör att de behöver inte ta ansvar och leverera den produkt de sålt, (försäkringen dvs). Det är en oändlig kedja av möjliga felkällor du sätter igång genom att vara den som agerar i allt. Alla fel som blir kommer också att kunna hänvisas till dig.
Fråga hur de tänker lösa det och förmedla på sin höjd kontakt till polis/firman där hojen står/ firman som bärgat. Har du ingen polare/familj som kan skicka dig regbeviset? Skall f ö vara med vid färd utomlands och det är däremot ditt ansvar, står på såväl regbevis som i försäkringsvillkoren. Jag är rätt säker på att det är försäkringsbolagets sak att transportera hojen till Sverige om det mot förmodan skulle bli reparation. Troligare att de säljer skrotet mha/till den firma som har den och du får pengar.
Andas lugnt och köp något gammalt till nästa säsong!
T ex:
http://www.blocket.se/malmo/Honda_CB_750_Sevenfifty_42677764.htm?ca=23_11&w=3
Yoda skrev:Much patience to find the right motorcycle one must have, young Padawan.
Beware. Lack of patience leads to the dark side and the dark side leads to a custom MC.
Clouded is the future, always in motion.
If you stay on the path of light, a race machine you will own, once again.
Tyckte jag såg på bilder här ovan att du redan hade en ny hoj ju.. Eller har den också blivit snodd?
Min gamla är mycket roligare
Förstår det! Du har haft maximal otur grabben måste jag säga. Men är ju bara att hoppas att allt vänder till det bättre. Än är väl inte hojsäsongen över där nere? Håller tummarna för dig!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|