Hjälp har ingen hoj

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
WAAAAAAAAAAAH jag blir så himla trött.. det borde inte få vara så här svårt att fixa någonting alltså. Så mycket lidande och arbete för att någon äcklig idiot stal min motorcykel. Ta död på dom jävla tjuvjävlarna

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Snälla kom med visdomsord.

kan inte beställa reggskylt, polisen måste avregistrera, polisen kan inte avregistera för att jag inte kan bevisa att jag är thomas och jag måste nu se till att den holländska polisen tar kontakt med den svenska polisen.

Behöver lugnande medel nu... alltså.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag gillar att du angivit [Ort: Nord Östra Skåne] och sen i inlägg kallar dig själv utlandssvensk :D

*Slut på meddelandet*

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag gillar att du angivit [Ort: Nord Östra Skåne] och sen i inlägg kallar dig själv utlandssvensk :D

*Slut på meddelandet*

Jag är folkbokförd i Hässleholm, om du har läst tråden så vet du att jag pluggar en utlandstermin i Holland. Istället för att komma med något fyndigt påfund om var jag bor vill jag gärna få lite tips och råd på hur jag kan lösa min situation :( Tack på förhand

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag är folkbokförd i Hässleholm, om du har läst tråden så vet du att jag pluggar en utlandstermin i Holland. Istället för att komma med något fyndigt påfund om var jag bor vill jag gärna få lite tips och råd på hur jag kan lösa min situation :( Tack på förhand

Ärligt talat..

Säsongen är nästan slut. Skriv av den här historien på "shit happens-kontot" och ta en öl och nafsa nån Holländska i örat istället.. Och släpp skiten i händerna på FB. Framförallt när de tar semster utan att överlämna ärendet till nån ny osv så är det ju rätt döfött för dig att hålla på. Och att fixa den själv och få ersättning lär du inte tjäna på om inte en skadereglering görs först så de får en kalkyl osv.

Edit:

Svedea vet jag inte. Men IF har typ hyrbil/-hoj (?) inkluderat om något händer under utlandsresa. Du bör dock vara lite noga med att läsa villkoren och tänka på vad du säger, för praxis är att förs. gäller upp till 45 dagar utomlands (på de flesta försäkringar). Längre än så brukar det va tillägg eller krav på att man ska adressändra och sånt.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ärligt talat..

Säsongen är nästan slut. Skriv av den här historien på "shit happens-kontot" och ta en öl och nafsa nån Holländska i örat istället.. Och släpp skiten i händerna på FB. Framförallt när de tar semster utan att överlämna ärendet till nån ny osv så är det ju rätt döfött för dig att hålla på. Och att fixa den själv och få ersättning lär du inte tjäna på om inte en skadereglering görs först så de får en kalkyl osv.

Edit:

Svedea vet jag inte. Men IF har typ hyrbil/-hoj (?) inkluderat om något händer under utlandsresa. Du bör dock vara lite noga med att läsa villkoren och tänka på vad du säger, för praxis är att förs. gäller upp till 45 dagar utomlands (på de flesta försäkringar). Längre än så brukar det va tillägg eller krav på att man ska adressändra och sånt.

Hojen hade varit utomlands i 7 dagar när den blev stulen. Känner till det här med 45 dagar.
Det är kanske döfött men jag kämpar inte för att jag vill köra mer mc utan för att jag åker hem till Sverige i december, ska jag lämna en förstörd motorcykel här eller?

Något måste ju bli gjort och jag tycker det är grymt dålig stil att ta semester utan att ens skicka ett mail till mig med någon annan jag kan snacka med. Grymt dålig stil

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Har ju hittat en fin brud från estland som jag vill ut och åka hoj med :(

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag har läst tråden och jag tycker du ska sluta göra försäkringsbolagets jobb. Det du håller på med gör att de behöver inte ta ansvar och leverera den produkt de sålt, (försäkringen dvs). Det är en oändlig kedja av möjliga felkällor du sätter igång genom att vara den som agerar i allt. Alla fel som blir kommer också att kunna hänvisas till dig.

Fråga hur de tänker lösa det och förmedla på sin höjd kontakt till polis/firman där hojen står/ firman som bärgat. Har du ingen polare/familj som kan skicka dig regbeviset? Skall f ö vara med vid färd utomlands och det är däremot ditt ansvar, står på såväl regbevis som i försäkringsvillkoren. Jag är rätt säker på att det är försäkringsbolagets sak att transportera hojen till Sverige om det mot förmodan skulle bli reparation. Troligare att de säljer skrotet mha/till den firma som har den och du får pengar.

Andas lugnt och köp något gammalt till nästa säsong!

T ex:

http://www.blocket.se/malmo/Honda_CB_750_Sevenfifty_42677764.htm?ca=23_11&w=3

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag har läst tråden och jag tycker du ska sluta göra försäkringsbolagets jobb. Det du håller på med gör att de behöver inte ta ansvar och leverera den produkt de sålt, (försäkringen dvs). Det är en oändlig kedja av möjliga felkällor du sätter igång genom att vara den som agerar i allt. Alla fel som blir kommer också att kunna hänvisas till dig.

Fråga hur de tänker lösa det och förmedla på sin höjd kontakt till polis/firman där hojen står/ firman som bärgat. Har du ingen polare/familj som kan skicka dig regbeviset? Skall f ö vara med vid färd utomlands och det är däremot ditt ansvar, står på såväl regbevis som i försäkringsvillkoren. Jag är rätt säker på att det är försäkringsbolagets sak att transportera hojen till Sverige om det mot förmodan skulle bli reparation. Troligare att de säljer skrotet mha/till den firma som har den och du får pengar.

Andas lugnt och köp något gammalt till nästa säsong!

T ex:

http://www.blocket.se/malmo/Honda_CB_750_Sevenfifty_42677764.htm?ca=23_11&w=3

Nej. Jag vet inte. Jag vill bara att saker och ting händer men kanske ska jag bara skita i vilket nu då och låta de sköta sitt. Det är så jävla synd bara :( vill inte att säsongen tar slut ännu.

Har inte gjort så mycket, har gett kontakt uppgifter bara och avregistrerat motorcykeln som stulen. Har inte ens beställt en ny regnskylt.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag är så jävla förbannad

Jag är förbannad för att allt går så långsamt, för att någon äcklig människa snodde min motorcykel och fyllde den med jord och slängde bort reggskylten, endast så att jag har maximalt med problem för att få allt fixad. Jag är rasande, hade betalat 25000 för att få den jäveln misshandlad tills han inte har några obrutna ben längre.

Det roliga är att jag inte vet vem det är, vad han är eller var han bor. Bara att han snodde min hoj och förstörde den. Vad jag däremot vet är att det är sjukt komplicerat att få någonting att gå snabbt och det finns hundratals extra problem med att ha en hoj utomlands.

Det är så jävla fint väder här och det bara glider runt motorcykel eller motorcykel. Men nej! Jag ska fan inte kunna köra, istället ska jag bara sitta här med mitt jävla skinnställ och veta att hojen står och väntar på mig i ett garage förstörd.

Det gör inte saken bättre att jag träffar massor med trevligt folk som jag vill bjuda på resor till Alperna, Belgien mm. Nej jag åker utomlands 1 termin, 1 termin med hoj och nöje inblandat. MEN FÖRSTA JÄVLA DAGEN! Första dagen?! Inte ens en vecka fick jag köra.

Fy fan, måste ha sympati. Är så förbannad.

Människan som snodde den kommer säkert undan och har troligen lagt 30 min på att förstöra den och jag måste nu lägga 10-tals timmar på att fixa allt runtomkring.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Kan fan inte sova bara ligger och tänker på hojen 24/7. Har inte råd att köpa en ny, men jag vill bara köra just nu. Abstinens är värre än nikotin gånger 10.

Ser alla människor med sina scooters som lever rövan och alla hojar som brassar på. Vill ut vill ut och köra. Fan alltså.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hittat en 25 kw hoj (reggad som det) i Maastricht, en Sv650s.. för 33000 kronor. Sjukt sugen på att ringa försäkringsbolaget be om att de för över pengar så kan de göra vad fan de vill med den gamla hojen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Yoda skrev:
Much patience to find the right motorcycle one must have, young Padawan.
Beware. Lack of patience leads to the dark side and the dark side leads to a custom MC.
Clouded is the future, always in motion.
If you stay on the path of light, a race machine you will own, once again.

:tummenupp

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Tyckte jag såg på bilder här att du redan hade en ny hoj ju.. Eller har den också blivit snodd? :va

Trampa lugnt! :)

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Förstår det! Du har haft maximal otur grabben måste jag säga. Men är ju bara att hoppas att allt vänder till det bättre. Än är väl inte hojsäsongen över där nere? Håller tummarna för dig! :)

Nejdå är ju typ 20 grader och sol, men hojen är inte ens på verkstad. :'(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...