Hjälp har ingen hoj

Ginis

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Hoj
2007 honda CBF 1000
Masstrich

Det finns Gauchos på torget som har kanon fina revbenspjäll,även en en hel del öl sorter.
Bakom holidayinn finns det en pizzeria som säljer matlådor med revbenspjäll, det går även köpa rödvin och öl där. Köp och sedan gå och sätt dej vid kanalen och kolla på pråmarna som glider förbi.
Hoj problemet löser sig,,,,,:tummenupp

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Det finns Gauchos på torget som har kanon fina revbenspjäll,även en en hel del öl sorter.
Bakom holidayinn finns det en pizzeria som säljer matlådor med revbenspjäll, det går även köpa rödvin och öl där. Köp och sedan gå och sätt dej vid kanalen och kolla på pråmarna som glider förbi.
Hoj problemet löser sig,,,,,:tummenupp

Varit i Maastricht?

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ska ringa och snacka med fb imorgon. Verkar som om de vill ha nycklar (båda), underskrivet ägarbevis mm. Det är lite problematiskt för 1 av 2 nycklar ligger hemma i Sverige och det gör ägarbeviset också.

Nycklarna har jag någon som kan skicka in åt mig men får snacka med dem om en lösning.

Sen så får jag endast lov att köpa en svensk mc så jag kanske ska lugna mig till nästa säsong eller kan man få någon annan att kolla/köpa åt en?

Kanske har fb bäst svar på dessa frågor men jag kan ju alltid be om synpunkter. Ska befinna mig i Holland till januari pga studier.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ska ringa och snacka med fb imorgon. Verkar som om de vill ha nycklar (båda), underskrivet ägarbevis mm. Det är lite problematiskt för 1 av 2 nycklar ligger hemma i Sverige och det gör ägarbeviset också.

Nycklar till hojen, till låsen, eller både och?

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Nycklar till hojen, till låsen, eller både och?

Hmm, står samtliga nyckar, regisreringsbevis och eventuella kvitto/inköps papper. Sen borde de väl vara teoretiskt mer intresserade av att få den holländska polisanmälan en den svenska?

Aja, jag lär få svar på mina frågor imorgon.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Okej har redan börjat drömma igen om nästa säsong.
Om någon har en sv1000s med 2000 mil typ och som är 2003 eller nyare säg till.

Älskar ljudet från en stor v-twin med dubbla avgasrör (ja det är skitsexigt!)
älskar också det fräna bromsljuset som finns på hojen.

http://media.motortopia.com/files/16958/vehicle/497763acabb22/DSC01644.jpg

Ohhh sexigt sexigt sexigt.

Först ska jag bara reda ut allt med försäkringsbolaget och sen måste man överleva vintern... det var hemskt nog att överleva förra vintern... men ohh inte igen!

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Lider med dig grabben!! :gråta
Satan i gatan va surt att bli av med hojen på det viset. Sen att FB ska börja strula till allt är inte precis det man behöver heller. Dom ska väl fullt skita i om det är en svensk eller utlänsk hoj man köper tycker jag, bara värdet är på ett ungefär samma.

Som sagt, lider med dig!!

Hudik-Lars

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
2014, Suzuki Gladius 650
det är tråkigt att du bor så långt bort, annars hade du kunnat lånat hoj av mig
här ändå inge kort (än)

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Okej har redan börjat drömma igen om nästa säsong.
Om någon har en sv1000s med 2000 mil typ och som är 2003 eller nyare säg till.

Älskar ljudet från en stor v-twin med dubbla avgasrör (ja det är skitsexigt!)
älskar också det fräna bromsljuset som finns på hojen.

http://media.motortopia.com/files/16958/vehicle/497763acabb22/DSC01644.jpg

Ohhh sexigt sexigt sexigt.

Först ska jag bara reda ut allt med försäkringsbolaget och sen måste man överleva vintern... det var hemskt nog att överleva förra vintern... men ohh inte igen!

Så skarelåta! SV1000 är dessutom ett utmärkt val. Vill minnas att min gjorde 0-100 på under tre sekunder vilket ju är en jävla skillnad mot nästan fyra sekunder som min nuvarande ZXR400 behöver på sig :D

Så se till att börja plöja blocket och kanske inte minst mobile.de. Du kan ju köpa ny hoj vart du vill (så funkade det med min SV1000, som blev så svårt åtgången av tjuvar att FB löste in den).

Lider med dig, för övrigt. Man mår skit när nån sabbar/snor ens hoj.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Så skarelåta! SV1000 är dessutom ett utmärkt val. Vill minnas att min gjorde 0-100 på under tre sekunder vilket ju är en jävla skillnad mot nästan fyra sekunder som min nuvarande ZXR400 behöver på sig :D

Så se till att börja plöja blocket och kanske inte minst mobile.de. Du kan ju köpa ny hoj vart du vill (så funkade det med min SV1000, som blev så svårt åtgången av tjuvar att FB löste in den).

Lider med dig, för övrigt. Man mår skit när nån sabbar/snor ens hoj.

Tack, hade först velat prova en radfyra men det verkar inte finnas någonting i den prisklassen/med de hästarna. + att dubbla avgasrör och en sånt där underbart bromsljus under sadeln ger mig nästan orgasm.

Det enda jag tycker är riktigt synd med den hojen är att den är så sjukt mycket snyggare i helkåpor men det verkar inte finnas.

0-100 kan de flesta hojarna göra rätt snabbt, er6f var ju på 3,6 men denna ska vara på 2,5 =) sen över 100 det är då det börjar bli kämpigt och de flesta bilarna börjar ta igen.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Tack, hade först velat prova en radfyra men det verkar inte finnas någonting i den prisklassen/med de hästarna. + att dubbla avgasrör och en sånt där underbart bromsljus under sadeln ger mig nästan orgasm.

Det enda jag tycker är riktigt synd med den hojen är att den är så sjukt mycket snyggare i helkåpor men det verkar inte finnas.

0-100 kan de flesta hojarna göra rätt snabbt, er6f var ju på 3,6 men denna ska vara på 2,5 =) sen över 100 det är då det börjar bli kämpigt och de flesta bilarna börjar ta igen.

Den är verkligen supersnygg, och lättkörd (relativt). Sidokåpor är eftermarknadsprylar och hittas exvis här:
http://www.whaccessories.com/SV1000AccessoriesSuzuki.htm

Ha det fint och lycka till därnere. Och glöm inte att man kan hitta en mindre offroadhoj för inga pengar alls för att hålla begäret i schack om plånboken inte tillåter annat. Hur kul som helst på grus:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati