Hjälp! Kuggat två B-uppkörningar nu.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Missar man tredje gången måste man väl vänta jävligt länge tror jag. Man ses väl som hopplöst fall antar jag.
Eller så är det så att man har lite förtur om man precis kuggat första och andra gången.

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Warburton skrev:
Menar du att de inte säger alla tider de har lediga om man kuggat två gånger?! Det verkar ju jäkligt skumt...
Jag är inte hundra på det. men det var vad min lärare sa till mig.

Det kan ju också vara så att det bara är körskolorna som gör så. Att dom bokar en tid mycket senare med flit när deras elever kuggar för mycket så dom ska hinna med flera lektioner.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Victor skrev:
Missar man tredje gången måste man väl vänta jävligt länge tror jag. Man ses väl som hopplöst fall antar jag.
Eller så är det så att man har lite förtur om man precis kuggat första och andra gången.
Johanjulgran skrev:
Jag är inte hundra på det. men det var vad min lärare sa till mig.

Det kan ju också vara så att det bara är körskolorna som gör så. Att dom bokar en tid mycket senare med flit när deras elever kuggar för mycket så dom ska hinna med flera lektioner.
Fan vad skumt. Det där måste jag kolla upp!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Öva lite mer och boka tid. Tredje gången gillt vetdu. Man är inte klantig för att man inte klarar uppkörningarna. Tog mig tre uppkörningar för mckortet och två för bilen, det är så himla mycket som spelar in när man ska köra upp.
Nervositetet kan förstöra det mesta..!

Lycka till! :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har inte kallat dig nånting alls, men förstår att du e lite lack :hihi

Åldern har visst det med körkort att göra mannen. Jag fick inte ta det som 17åring tex. Och som 18åring fick jag inte köra hoj med över 25kW i effekt.

Det handlar om attityd i trafiken och har man inte rätt så kuggar man. Du har inte rätt. Läraren kanske uppfattar dig som nån slags streetracer när du sliter i växelspaken eller kanske just när han kollar så kollar inte du i backspeglarna.

Var tydlig med vad du gör o vrid på huvet så du får nackspärr.

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Suzuki sv650s
Jag vill inte på nått sätt vara nedlåtande men lite i det Mavve säger är faktiskt inte så fel. Vad vill du att vi ska hjälpa dig med? Det är du som kör och jag tvivlar på att vägverksgubbarna kuggar dig bara för att jävlas.
Nog om det. Det är inte värre än att prova igen och går det inte den gången heller så är det bara till att försöka igen. Lycka till...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du får boka tid när som helst, säger de annat så kräver du bara att få prata med länets avdelningschef inom den avdelningen du har att göra med. I ditt fall vägverkets utbildnings-avdelning skulle jag tro, de felsta sitter väl numera i örebro. Du betalar för en tjänst som de erhåller, så det ska inte vara några som helst problem med det hela. Sen att det är annorlunda genom körskolan kan jag förstå, men där försöker de även pumpa en på pengar så det kan jag förstå om de säger så.
Jag betalade 100:- för att få plugga teori på körskolans datorer men när de fick höra att jag inte var intresserad av att köra genom dem så fick jag gå på en teorikurs a' 500:- för att få fortsätta läsa där. Riktigt dålig stil men då fick jag iofs en bok också....

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
RacerDave skrev:
Jag vill inte på nått sätt vara nedlåtande men lite i det Mavve säger är faktiskt inte så fel. Vad vill du att vi ska hjälpa dig med? Det är du som kör och jag tvivlar på att vägverksgubbarna kuggar dig bara för att jävlas.
Nog om det. Det är inte värre än att prova igen och går det inte den gången heller så är det bara till att försöka igen. Lycka till...
Naturligtvis är lite i det han säger rätt. Men eftersom han uppenbarligen saknar social kompetens så vet han inte på vilket sätt han ska säga det för att det ska fylla någon funktion.

Som tur är så finns det andra, klokare, människor här, så det blir mer av ett problem för honom än för mig. Så det är lugnt.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Bikerbitch skrev:
Öva lite mer och boka tid. Tredje gången gillt vetdu. Man är inte klantig för att man inte klarar uppkörningarna. Tog mig tre uppkörningar för mckortet och två för bilen, det är så himla mycket som spelar in när man ska köra upp.
Nervositetet kan förstöra det mesta..!

Lycka till! :tummenupp
Tack som fan! :)

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Dee_cati skrev:
Du får boka tid när som helst, säger de annat så kräver du bara att få prata med länets avdelningschef inom den avdelningen du har att göra med. I ditt fall vägverkets utbildnings-avdelning skulle jag tro, de felsta sitter väl numera i örebro. Du betalar för en tjänst som de erhåller, så det ska inte vara några som helst problem med det hela. Sen att det är annorlunda genom körskolan kan jag förstå, men där försöker de även pumpa en på pengar så det kan jag förstå om de säger så.
Jag betalade 100:- för att få plugga teori på körskolans datorer men när de fick höra att jag inte var intresserad av att köra genom dem så fick jag gå på en teorikurs a' 500:- för att få fortsätta läsa där. Riktigt dålig stil men då fick jag iofs en bok också....
OK, ja, jag får väl se vad de säger när jag väl vågar ringa och boka en ny tid ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warburton skrev:
Naturligtvis är lite i det han säger rätt. Men eftersom han uppenbarligen saknar social kompetens så vet han inte på vilket sätt han ska säga det för att det ska fylla någon funktion.

Som tur är så finns det andra, klokare, människor här, så det blir mer av ett problem för honom än för mig. Så det är lugnt.

Okej, du kommer med det ena personliga påhoppet efter det andra så först nu kan jag med vara taskig(innan var jag bara ärlig).

Jag saknar enligt dig social kompetens, men du saknar körkort till bil :rofl :rofl :lol :lol

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Mavve skrev:
Okej, du kommer med det ena personliga påhoppet efter det andra så först nu kan jag med vara taskig(innan var jag bara ärlig).

Jag saknar enligt dig social kompetens, men du saknar körkort till bil :rofl :rofl :lol :lol
Nej, du misstar dig, det var jag som var ärlig.

Ditt problem var att du uppenbarligen inte ens läste inlägget du kommenterade.

Vidare så saknar jag hellre B-kort än social kompetens.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Kanske är så att själva övningskörningen med trafikskoleläraren gör en van att sitta och visa vad man kan, så att man vid uppkörningen visserligen är nervös, men inte dessutom ovan med situationen.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
sweborn skrev:
Kanske är så att själva övningskörningen med trafikskoleläraren gör en van att sitta och visa vad man kan, så att man vid uppkörningen visserligen är nervös, men inte dessutom ovan med situationen.
Vad menar du nu?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Warburton skrev:
Nej, du misstar dig, det var jag som var ärlig.

Ditt problem var att du uppenbarligen inte ens läste inlägget du kommenterade.

Vidare så saknar jag hellre B-kort än social kompetens.

Eftersom jag kommer bra övernes med alla runt omkring mig vare sig det gäller arbetsplats eller fritid så saknar jag verkligen inte social kompetens.

Det jag först reagerade på var att det kom en tråd med den rubriken du skrev och kanske var det en snorunge som vill ha stöd.
Så var det inte, det var en vuxen man, äldre än mig, som inte klarar av att ta Bkort. Då flinade jag lite :D

Oavsett vad du skriver så har jag 2 körkort medans du bara har 1. :cool:

Bit i äpplet o se till att fixa det istället för att grina här.
Får jag förresten fråga vad du har gjort med ditt liv som gör att du inte har körkort?

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Jag körde upp privat. På uppkörningen åkte min far med.. han satt och prata med gubben som för övrigt kallas "kugg börje" under hela färden. Det är väl det enda tipset jag kan ge.. ta med nån som åker med..Stämmningen blev inte så tryckt så att säga.

Last edited:

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Finns bara ett sätt, och det är att köra på ett sådant sätt att passageraren känner sej säker med dej som förare...! Tänk dej in i den situationen så kanske du förstår varför du blir kuggad.
Btw. hoppas du lyckas snart, inte pga tur utan 'rutin'.

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
Det viktigaste är att inse att det handlar inte om att köra bra.. utan det handlar om att klara ett (konstigt) test. När du väl har fått kortet så kommer du att köra som du vill, men på uppkörningen handlar det bara om att visa för uppkörningsgubben att han kan släppa ut dig på vägarna med gott samvete. :tummenupp

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Mavve skrev:
Eftersom jag kommer bra övernes med alla runt omkring mig vare sig det gäller arbetsplats eller fritid så saknar jag verkligen inte social kompetens.

Det jag först reagerade på var att det kom en tråd med den rubriken du skrev och kanske var det en snorunge som vill ha stöd.
Så var det inte, det var en vuxen man, äldre än mig, som inte klarar av att ta Bkort. Då flinade jag lite :D

Oavsett vad du skriver så har jag 2 körkort medans du bara har 1. :cool:

Bit i äpplet o se till att fixa det istället för att grina här.
Får jag förresten fråga vad du har gjort med ditt liv som gör att du inte har körkort?
Du är ju pinsam. Förstör nån annans tråd med ditt trams. Jag har körkort.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Bart skrev:
Jag körde upp privat. På uppkörningen åkte min far med.. han satt och prata med gubben som för övrigt kallas "kugg börje" under hela färden. Det är väl det enda tipset jag kan ge.. ta med nån som åker med..Stämmningen blev inte så tryckt så att säga.
Hmm, fast det känns nästan som att de skulle undra varför man ville ha med nån...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept