Warburton
73% veterinär
Tack för bra tips! Antagligen var det delvis det som hände andra gången. Jag var så rädd för att göra fel, så att jag gjorde fel åt andra hållet liksom. Överkompensering kan man kalla det.Najde skrev:Tipps: Sitt inte och tänk på vad du har gjort för något, ex sånt som du har gjort fel. Tänker man på allt som man kan ha gjort fel så missar man att tänka på det man ska och kuggar sig. Alltså lev i nuet när du kör upp.
Det är välldigt bra för nervociteten att snacka med uppkörningskontrolanten, snacka om vad som hällst det hjälper.
Ta me dig farsan å kör i korsningar i en timma så att du slipper känna dig nervös för dem när du kör upp.
Bara för att man har kuggat x gånger i rad så får man ju inte vänta längre på nesta uppkörningstillfälle. Kan dock tänka mig att körskolor vill att eleven tar någon mer lektion innan nesta uppkörning om eleven misslyckas. Av körslolornas elever måste 7 av 10 lyckas med uppkörningen annars så får de inte vara körskolor.
Men jag tror även att nervositeten kanske går att avhjälpa med ännu mer träning så att man känenr sig ännu säkrare på vad man gör.
Fast jag känmner mig ju väldigt säker när jag övningskör, bara inte på proven, suck...