Hjälp! Kuggat två B-uppkörningar nu.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Stavfelet skrev:
Finns bara ett sätt, och det är att köra på ett sådant sätt att passageraren känner sej säker med dej som förare...! Tänk dej in i den situationen så kanske du förstår varför du blir kuggad.
Btw. hoppas du lyckas snart, inte pga tur utan 'rutin'.
Yes, tack. Och det där vet jag. Och jag gjorde ju uppenbarligen några misstag, det vet jag ju också. Det som är irriterande är att det är misstag som jag aldrig gör annars :).

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
KawaChris skrev:
Det viktigaste är att inse att det handlar inte om att köra bra.. utan det handlar om att klara ett (konstigt) test. När du väl har fått kortet så kommer du att köra som du vill, men på uppkörningen handlar det bara om att visa för uppkörningsgubben att han kan släppa ut dig på vägarna med gott samvete. :tummenupp
Mmm, jo, jag vet...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Warburton skrev:
Du är ju pinsam. Förstör nån annans tråd med ditt trams. Jag har körkort.

Nej, jag klarar inte av att läsa det :lol :lol :lol :rofl

Vem är pinsam? Du klarar ju inte ens av att ta körkort till bil. :lol

Det var din taskiga attityd som pajja din tråd, som är helt onödig för du vet att du inte kommer klara det tack vare det vi säger till dig. Du vill bara ha ett: "Åååhhh, va synd om dig för att du är för okunnig bakom ratten!"

Ta dig i kragen istället o se till att fixa det nu.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Mavve skrev:
Nej, jag klarar inte av att läsa det :lol :lol :lol :rofl

Vem är pinsam? Du klarar ju inte ens av att ta körkort till bil. :lol

Det var din taskiga attityd som pajja din tråd, som är helt onödig för du vet att du inte kommer klara det tack vare det vi säger till dig. Du vill bara ha ett: "Åååhhh, va synd om dig för att du är för okunnig bakom ratten!"

Ta dig i kragen istället o se till att fixa det nu.
Vad är det som är så roligt?

Och vad snackar du om? Ditt första inlägg löd "Orkar inte läsa, men oavsett vilka problem du har så kuggas du för att du inte kan köra bil på rätt sätt.". Det är vad jag kallar en onödigt taskig attityd.

Om man inte orkar läsa ett inlägg från någon som vill ha hjälp/synpunkter ang. en sak, men man däremot orkar sitta och förstöra samma persons tråd, fastän den personen ber en att låta bli, då har man problem.

Försvinn nu, tack.

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Warburton skrev:
Hmm, fast det känns nästan som att de skulle undra varför man ville ha med nån...
Ok om det känns så..men det ska väl inte påverka ditt resultat om du vill ha med nån när du kör upp?? jag tyckte det var bra iaf.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Bart skrev:
Ok om det känns så..men det ska väl inte påverka ditt resultat om du vill ha med nån när du kör upp?? jag tyckte det var bra iaf.
Du har rätt, det kanske skulle dämpa den värsta nervositeten och det vore ju bra för jag tror det är den som är mitt största problem...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KawaChris skrev:
Det är skillnad mellan att veta och att verkligen inse. jaja du kommer att klara det förr eller senare ju!

*fniss* :tungan

Chris: Skicka mig ett PM om det blev en dotter eller son är du snäll!! :banana

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Heh, min körlärare ville slå vad om 1000 spänn om att jag inte skulle klara uppkörningen. Synd att jag inte hade pengar att sätta emot...

Så länge man kör mjukt och lagenligt ( :rolleyes: Duuh..), så flyter det på bra. Försök gärna att prata med prövaren, så att det inte finns någon pinsam tystnad i bilen. Mest för ens egen skull, då man slappnar av lättare. Satt o snackade hoj med killen när jag tog mitt B-kort.

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Warburton skrev:
Du har rätt, det kanske skulle dämpa den värsta nervositeten och det vore ju bra för jag tror det är den som är mitt största problem...
Precis! Lycka till nästa gång! (och nej vi är inga lärare men vi kan ge tips!)

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Anthrax skrev:
Heh, min körlärare ville slå vad om 1000 spänn om att jag inte skulle klara uppkörningen. Synd att jag inte hade pengar att sätta emot...

Så länge man kör mjukt och lagenligt ( :rolleyes: Duuh..), så flyter det på bra. Försök gärna att prata med prövaren, så att det inte finns någon pinsam tystnad i bilen. Mest för ens egen skull, då man slappnar av lättare. Satt o snackade hoj med killen när jag tog mitt B-kort.
Heh. Senast körde jag mjukt och lagenligt men det räcker liksom inte riktigt. Och det har jag full förståelse för.

Ang. det där med snacket så tycker jag snarast att de snackar för mycket :). Jag vill liksom koncentrera mig på körning, inte på vad de pratar om.

Jag är rätt ovan att prata när jag kör eftersom jag bara kört hoj innan jag köra bil.

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Suzuki sv650s
Warburton skrev:
Heh. Senast körde jag mjukt och lagenligt men det räcker liksom inte riktigt. Och det har jag full förståelse för.

Ang. det där med snacket så tycker jag snarast att de snackar för mycket :). Jag vill liksom koncentrera mig på körning, inte på vad de pratar om.

Jag är rätt ovan att prata när jag kör eftersom jag bara kört hoj innan jag köra bil.

Där har du indirekt svarat på frågan själv, klarar du inte av att prata och manövrera bilen sammtidigt så är har du helt enkelt inte tillräckligt med körvana. Nervositeten kommer många gånger av osäkerhet, så tror jag även att det är i ditt fall. Så sitt inte här, slit med dig farsgubben ut och öva.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Om det nu verkligen är nervositeten (man vet ju inte, verkade lite konstigt där) så tipsar jag om att ha med din vanliga körlärare.

Jag hade med farsan å vi (dom) satt mest å snacka skit :D
Då kändes det genast mer lungt och avslappnat!

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
Tipps: Sitt inte och tänk på vad du har gjort för något, ex sånt som du har gjort fel. Tänker man på allt som man kan ha gjort fel så missar man att tänka på det man ska och kuggar sig. Alltså lev i nuet när du kör upp.
Det är välldigt bra för nervociteten att snacka med uppkörningskontrolanten, snacka om vad som hällst det hjälper.
Ta me dig farsan å kör i korsningar i en timma så att du slipper känna dig nervös för dem när du kör upp.

Bara för att man har kuggat x gånger i rad så får man ju inte vänta längre på nesta uppkörningstillfälle. Kan dock tänka mig att körskolor vill att eleven tar någon mer lektion innan nesta uppkörning om eleven misslyckas. Av körslolornas elever måste 7 av 10 lyckas med uppkörningen annars så får de inte vara körskolor.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
RacerDave skrev:
Där har du indirekt svarat på frågan själv, klarar du inte av att prata och manövrera bilen sammtidigt så är har du helt enkelt inte tillräckligt med körvana. Nervositeten kommer många gånger av osäkerhet, så tror jag även att det är i ditt fall. Så sitt inte här, slit med dig farsgubben ut och öva.
Du kanske har rätt! Jag får öva så mycket jag kan helt enkelt!

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Att skylla på nervositet håller inte riktigt. Alla är nervösa innan men när man väl börjat köra så bör nervositeten släppa. Om inte så beror det på att man är osäker. Kör mer! Det är inte trafikvana du saknar utan bilvana. GL :tummenupp

\Masonit

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...