Hjälp? Markus undrar om han ska köpa R1 eller R9

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
BMI-skalan gör sitt bästa för att bidra till att fler får anorexia. 67 kg ska vara ok för min längd medans sanningen är att jag hade nog varit nära döden om jag hade vägt så lite. Samma bmi påstår att 90 kg är övervikt för min längd vilket också är ren bullshit.

1740592697601.png

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tycker hela tråden är off topic

Du måste förstå att det finns ett motorcykelintresse på det här forumet. Och jag är nog inte ensam om att vilja läsa om dina resor, korta eller långa, i sadeln på en motorcykel som du gillar.
Oavsett om det är en R1 eller en skoter med dubbat, bara du gillar den! :kär

Jag kollade lite på Blocket åt dig. :krama
Vacker men kanske för dyr? Legat ute länge...

1740592704886.png

Gammal, från 2003, men går bra på vägen! Halva priset mot den ovan. Kanske lite tråkig att köra? Den har gått under 250 mil om året...
1740592856469.png

Känslan att köra hoj har Chris och jag gemensamt annars har vi lite olika körstil... :crash

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
2006 var nog en av de bättre årsmodellerna. Sista femventilaren och sista årsmodellen innan fly-by-wire och O2-sensorer förstörde det roliga. Den gula femtioårsfärgsättningen är ganska ovanlig och blir dessutom jämt och ständigt förväxlad med LE-modellen som hade dyrare fjädring och fälgar (detta eftersom LE’n fanns med flera färgsättningar i USA men endast svart i Sverige).

Jag blev nästan sugen. Tills jag läste den något pårökta annonstexten. Och tills jag noterade avgassystemet från Yoshimura. Yoshimura är synonymt med Suzuki och inget man monterar på en Yamaha. På en Yamaha monterar man Akrapovic. Och på just en 2006’a får man på nåder montera även Termignoni, eftersom WSB-hojen faktiskt hade detta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du måste förstå att det finns ett motorcykelintresse på det här forumet. Och jag är nog inte ensam om att vilja läsa om dina resor, korta eller långa, i sadeln på en motorcykel som du gillar.
Oavsett om det är en R1 eller en skoter med dubbat, bara du gillar den! :kär

Jag kollade lite på Blocket åt dig. :krama
Vacker men kanske för dyr? Legat ute länge...

View attachment 511045

Gammal, från 2003, men går bra på vägen! Halva priset mot den ovan. Kanske lite tråkig att köra? Den har gått under 250 mil om året...
View attachment 511046

Känslan att köra hoj har Chris och jag gemensamt annars har vi lite olika körstil... :crash

Överprisad retta ja.
Säg till om du vill ha en karta över hela Roslagens bästa vägar.
Tack för de vänliga orden. ❤️

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Den här är ju kvar, så....problemet kan ju lösas sjukt enkelt tänker jag, och så kan en tråd som handlar om "småfetas förening" knoppas ut:

Den avknoppade tråden kan jag troligvis tillföra en hel del råmaterial. :giggle:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Den här är ju kvar, så....problemet kan ju lösas sjukt enkelt tänker jag, och så kan en tråd som handlar om "småfetas förening" knoppas ut:

Den avknoppade tråden kan jag troligvis tillföra en hel del råmaterial. :giggle:
Jag tjenner mej KrengT. Fettisdagen finns och firas men inget för oss som kör utan dubbla Härliga Hansson under skinnstället. :7peta

Men tillbaka till ämnet, Finländarna är lyckligast i världen och en anledning är att de är nöjda utan att ha det värsta. Så kanske det är läge att lämna Rettan.:fakta

Jag är lycklig som en Finländare då jag inte har den bäst SportHojen och gillar att bada bastu. Rökbastu helst naturligtvis :fakta

Swedie har visat att man inte får gå ner för långt heller så en R9 verkar inte helt fel enligt reklamen.

Om man nu inte tror att reklam är ärlig så går det att se hur det går om man tävlar med en R9 :tummenupp

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Överprisad retta ja.
Säg till om du vill ha en karta över hela Roslagens bästa vägar.
Tack för de vänliga orden. ❤️
Karta över de roligaste vägarna i Roslagen mottages tacksamt, jag lyckas bara hitta raka sträckor genom skogar eller smala moppevägar. :hej

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Karta över de roligaste vägarna i Roslagen mottages tacksamt, jag lyckas bara hitta raka sträckor genom skogar eller smala moppevägar. :hej
Calimoto är din vän. Skit i 276:an. Vik av mot brottby från e18. Vid golfbanan viker du av mot rumsättra och traglar dig fram till Bergshamra. Där knyter du på 276 sista 2 mil till Norrtälje.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Calimoto är din vän. Skit i 276:an. Vik av mot brottby från e18. Vid golfbanan viker du av mot rumsättra och traglar dig fram till Bergshamra. Där knyter du på 276 sista 2 mil till Norrtälje.
Jag skulle vilja föreslå följande förändring:
Ta av till Vaxholm i Arninge och sedan mot Svinninge för att sedan passera Åkersberga, vidare vägen mot Brottby förbi fängelset, sedan tillbaka två km mot Vallentuna för att sedan åka mot Kårsta förbi Karby Skola. Väl i Kårsta finns otaliga möjligheter tex via Gottröra, Rånäs, Råby, Knutby.

Roslagen ♥️♥️♥️

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Jag skulle vilja föreslå följande förändring:
Ta av till Vaxholm i Arninge och sedan mot Svinninge för att sedan passera Åkersberga, vidare vägen mot Brottby förbi fängelset, sedan tillbaka två km mot Vallentuna för att sedan åka mot Kårsta förbi Karby Skola. Väl i Kårsta finns otaliga möjligheter tex via Gottröra, Rånäs, Råby, Knutby.

Roslagen ♥️♥️♥️
Helt rätt. Fick för mig att steffe ville till Norrtälje. Roslagen har galet fina vägar som är trafiktomma. Öregrund får man inte missa. Kör lugnt på svinningevägen, kameror samt jag bor längs den vägen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Helt rätt. Fick för mig att steffe ville till Norrtälje. Roslagen har galet fina vägar som är trafiktomma. Öregrund får man inte missa. Kör lugnt på svinningevägen, kameror samt jag bor längs den vägen.
Finns det kul vägar åt Öregrund, jag känner transport?
Staden är fantastisk, enig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kul vägar till Östhammar, sedan 15 min tråk till öregrund.
Är man i trakterna så fortsätter man lite norrut och hamnar i Östhammars bruk. 100% skoj vägar. Och bruket är klart sevärt
Hur åker man roligt till Östhammar, via Rimbo?
76 är lång och rak...

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag har influensa så det går lite långsamt med min karta men just 276 är no go zone tycker jag.
Ah, den är lite trist i början men när man kommit ca 1 mil från Åkersberga är den värsta berg och dalbanan (#dralban). Dock får man undvika rusningstrafiken ut till öarna förstås. Uppskattar dock de övriga tipsen i området till nästa gång jag är där med mc.

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen