Jag tycker hela tråden är off topic
Överprisad retta ja.Du måste förstå att det finns ett motorcykelintresse på det här forumet. Och jag är nog inte ensam om att vilja läsa om dina resor, korta eller långa, i sadeln på en motorcykel som du gillar.
Oavsett om det är en R1 eller en skoter med dubbat, bara du gillar den!
Jag kollade lite på Blocket åt dig.
Vacker men kanske för dyr? Legat ute länge...
View attachment 511045
![]()
Yamaha Yzf-r1 50th anniversary edition 1.0 säljes i Västerås | Blocket
99900 kr - Sport - Västerås - Ny kedja, Nya Pirelli däck, ny service, besiktad 31 Maj 2026. ,på bilderna kan man se att det är omgjort ,i Tyskland, med carb...www.blocket.se
Gammal, från 2003, men går bra på vägen! Halva priset mot den ovan. Kanske lite tråkig att köra? Den har gått under 250 mil om året...
View attachment 511046
![]()
Yamaha R1 säljes i Avesta | Blocket
45000 kr - Sport - Avesta - Trevlig sporthoj Betalar 3700 / helförsäkring per år Går bra på vägen Påkostad genom åren och välfylld servicebok 5360 mil ( bil...www.blocket.se
Känslan att köra hoj har Chris och jag gemensamt annars har vi lite olika körstil...
Jag tjenner mej KrengT. Fettisdagen finns och firas men inget för oss som kör utan dubbla Härliga Hansson under skinnstället.Den här är ju kvar, så....problemet kan ju lösas sjukt enkelt tänker jag, och så kan en tråd som handlar om "småfetas förening" knoppas ut:
![]()
Yamaha YZF-R1 / NY 0MIL / AKRAPOVIC / 2881KR/MÅN / säljes i Jönköping | Blocket
246900 kr - Sport - Jönköping - EN UNIK MÖJLIGHET ATT KÖPA EN AV DOM SISTA NYA BLÅA YZF-R1 2024......HELT NY 0MIL ALDRIG KÖRD.......FINANSIERING / AVBETALNI...www.blocket.se
Den avknoppade tråden kan jag troligvis tillföra en hel del råmaterial.![]()
Men det är ju något av det *viktigaste* i ditt liv, din vikt är vad som håller dig kvar på planeten Jorden! Utan din vikt hade du bara lyft och flugit iväg ut i rymden. Och där finns inga hojar.Låt oss aldrig mer tala om det här med vikt och bmi.
Så.
Karta över de roligaste vägarna i Roslagen mottages tacksamt, jag lyckas bara hitta raka sträckor genom skogar eller smala moppevägar.Överprisad retta ja.
Säg till om du vill ha en karta över hela Roslagens bästa vägar.
Tack för de vänliga orden.![]()
276an Åkersberga-Norrtälje? Förvisso genom skog.Karta över de roligaste vägarna i Roslagen mottages tacksamt, jag lyckas bara hitta raka sträckor genom skogar eller smala moppevägar.![]()
Försöker hitta ett smidigt sätt att rita i Google Maps, går så där.Karta över de roligaste vägarna i Roslagen mottages tacksamt, jag lyckas bara hitta raka sträckor genom skogar eller smala moppevägar.![]()
Jag har influensa så det går lite långsamt med min karta men just 276 är no go zone tycker jag.276an Åkersberga-Norrtälje? Förvisso genom skog.
Calimoto är din vän. Skit i 276:an. Vik av mot brottby från e18. Vid golfbanan viker du av mot rumsättra och traglar dig fram till Bergshamra. Där knyter du på 276 sista 2 mil till Norrtälje.Karta över de roligaste vägarna i Roslagen mottages tacksamt, jag lyckas bara hitta raka sträckor genom skogar eller smala moppevägar.![]()
Jag skulle vilja föreslå följande förändring:Calimoto är din vän. Skit i 276:an. Vik av mot brottby från e18. Vid golfbanan viker du av mot rumsättra och traglar dig fram till Bergshamra. Där knyter du på 276 sista 2 mil till Norrtälje.
Helt rätt. Fick för mig att steffe ville till Norrtälje. Roslagen har galet fina vägar som är trafiktomma. Öregrund får man inte missa. Kör lugnt på svinningevägen, kameror samt jag bor längs den vägen.Jag skulle vilja föreslå följande förändring:
Ta av till Vaxholm i Arninge och sedan mot Svinninge för att sedan passera Åkersberga, vidare vägen mot Brottby förbi fängelset, sedan tillbaka två km mot Vallentuna för att sedan åka mot Kårsta förbi Karby Skola. Väl i Kårsta finns otaliga möjligheter tex via Gottröra, Rånäs, Råby, Knutby.
Roslagen![]()
Finns det kul vägar åt Öregrund, jag känner transport?Helt rätt. Fick för mig att steffe ville till Norrtälje. Roslagen har galet fina vägar som är trafiktomma. Öregrund får man inte missa. Kör lugnt på svinningevägen, kameror samt jag bor längs den vägen.
Kul vägar till Östhammar, sedan 15 min tråk till öregrund.Finns det kul vägar åt Öregrund, jag känner transport?
Staden är fantastisk, enig.
Hur åker man roligt till Östhammar, via Rimbo?Kul vägar till Östhammar, sedan 15 min tråk till öregrund.
Är man i trakterna så fortsätter man lite norrut och hamnar i Östhammars bruk. 100% skoj vägar. Och bruket är klart sevärt
Om du utgår från gottröra macken åker du mot Knutby, sedan mot Alunda och därefter siktar mot Gimo.Hur åker man roligt till Östhammar, via Rimbo?
76 är lång och rak...
Ah, den är lite trist i början men när man kommit ca 1 mil från Åkersberga är den värsta berg och dalbanan (#dralban). Dock får man undvika rusningstrafiken ut till öarna förstås. Uppskattar dock de övriga tipsen i området till nästa gång jag är där med mc.Jag har influensa så det går lite långsamt med min karta men just 276 är no go zone tycker jag.
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj