Hjälp? Markus undrar om han ska köpa R1 eller R9

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur ställer du dig till det?

Eftersom du dömer ut någon som överviktig endast baserat på bmi så tycker jag redan vi har ställt oss klart angående det ämnet.

Men vill du ha mer information om de förhållanden du använder dig av så kan du ju Googla och läsa lite om bmi och hur pass träffsäkert det är. Ta första bästa träffen och se ifall dom utelämnar att nämna nåt om det.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Eftersom du dömer ut någon som överviktig endast baserat på bmi så tycker jag redan vi har ställt oss klart angående det ämnet.

Men vill du ha mer information om de förhållanden du använder dig av så kan du ju Googla och läsa lite om bmi och hur pass träffsäkert det är. Ta första bästa träffen och se ifall dom utelämnar att nämna nåt om det.
Ser man ut som Barbaful så är man fet!!!
1740332587986.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hade några chefer som hört att man kunde mäta buken liggandes, höjden.
Så de låg på koncernchefens rum på hans bord och höll på med en linjal.
Detta var ett börsnoterat bolag.
Fatta nivån.

:rofl Det är ju just uppe i ledningen dom kan göra sånt där.

Fast nu påminner du om min styvfarsa, som drog in magen när han skulle ta bukmåttet.
Inte som ett skämt utan snarare nåt utslag av narcissism eller någon annan hjärnskada.
När man påpekade saken så nekade han, han drog minsann inte alls in magen trots att alla kunde se det.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Intressant åsikt. Själv så tycker jag inte att det är effekten som definierar vad som är sporthoj eller inte.
Nej men jag tänker lite så att sportmaskin och effekt ska gå hand i hand. Åker man tex en Audi RS8 så ska motorn sitta i också, vissa har ju bytt plast på sin Audi TT så att det ser ut som en RS8 :huvet.Men en gammal häck med toktrimmad motor är ju mer än okej i mitt tycke :)

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Yamaha R9 drivs av den kraftfulla 890cm3 CP3-motorn, en trecylindrig parallelltwin som med cirka 120 hästkrafter på topp är tillräcklig med kraft för att tillfredsställa både erfarna förare och dem som är nya inom sportsegmentet.

Trecylindrig paralelltwin? det var något nytt, nu får de bestämma sig twin eller tripple :3freak

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja, det är också min tolkning vad måttet är till för.
Min far sade att måttet är till för dem som saknar en spegel.
- As mentioned above by Markus daddy (not that creepy kind of daddy) -
BMI är helt klart en luddig måttstock på annat än just förhållande längd/vikt.
Är man någorlunda vältränad och inte heroine chic-deffad så kommer man troligen klassas som ohälsosamt överviktig.
Enklast är att ställa sig framför spegeln o örfila upp sitt ego med brutal objektivitet.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
BMI måste ju bli lätt missvisande för någon som är världsmästare i rullstolsracing. Hundra kilo arm, bröst och ryggmuskler...fördelat på en meter kroppslängd på grund av amputerade ben...

Tjockis...!

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
BMI måste ju bli lätt missvisande för någon som är världsmästare i rullstolsracing. Hundra kilo arm, bröst och ryggmuskler...fördelat på en meter kroppslängd på grund av amputerade ben...

Tjockis...!
- Eller vilken bodybuilder somhelst i princip, då urtypen är kort med mycket muskelmassa.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Är vi något OT nu möjligen, eller handlade det om vilken hoj som orkar bära iväg med Markus?

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!