Hjälp? Markus undrar om han ska köpa R1 eller R9

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Men man ser många andra i samma ålder och även yngre som inte tränar något och som har dålig kosthållning. Det är när man kommer upp i min ålder som många får problem med hälsa och krämpor.

Det är ungefär dom som tror att muskler är ett problem och ungefär som Trump tror att fysisk aktivitet sliter ut kroppen i förtid.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är ungefär dom som tror att muskler är ett problem och ungefär som Trump tror att fysisk aktivitet sliten ut kroppen i förtid.
Jag vill vara tydlig med att jag själv är i särdeles dåligt skick och knappast en förebild för någon. Jag rekommenderar alla att träna regelbundet och äta nyttigt även om det inte är något jag ägnar mig åt.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag vill vara tydlig med att jag själv är i särdeles dåligt skick och knappast en förebild för någon. Jag rekommenderar alla att träna regelbundet och äta nyttigt även om det inte är något jag ägnar mig åt.
- Äta nyttigt är precis lika tråkigt som det låter. (och smakar)

För oss som gärna syndar med smörgåstårta, donkenmat, öl, pizzor med bacon på osv. är det enda substitutet regelbunden träning.
Jag provade faktiskt att deffa en period för att se vad jag kunde uppnå med hård träning och strikt kost. Jobbigaste veckan i livet.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Smörgåstårta är underskattat 👍

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Man köper givetvis en R1 även om man inte kan hitta en ny i butik längre. Stilbildande ikon i sporthojsvärlden och även många totalt ointresserade människor vet vad en R1:a innebär, dvs nästan lika snabb död som ett nackskott. Varje gång man gränslar den så kommer man att känna ett visst välbefinnande och pirr i kroppen.

En R9 är bara en sminkad gräsklippare med höga ambitioner i jämförelse.

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska