R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja, Ceed:en faller på att man måste serva dyrt för att behålla garantin. Inget problem för de flesta men jag känner som du att man kan göra det bättre själv.
Astran är mindre än Vectran men fortfarande helt ok i storlek trots allt. Förbrukningen brukade ligga på runt 0.7l/mil och jag hade samma motor som den du visar. En långkörning till Göteborg med väldigt mycket överlast (ca 6-700kg) så låg snittförbrukningen på 0.63 om jag inte minns fel, det är sådana onödiga saker man brukar komma ihåg länge
Men Forden är jäkligt bra den med, kanske bättre till och med. De har ryckt upp sig rejält och man får ganska problemfria bilar för lite pengar. Själv har jag varit sugen på S-maxen men den är fortfarande för dyr för min plånbok
Jag skulle nog ha slagit till på Forden trots allt, jag inbillar mig att de är lättare att bli av med fort också om du inte skulle trivas med den. Nu är ju inte Oplarna speciellt svårsålda men jag tror att C-maxen är populärare sett till att det inte finns lika många av dem.
Tackar, ska provköra en Astra.
Ja ceed är snart bara en ok kombi, för mina pengar blir det en årsmodell som inte längre är skattefri och garantin är det lite kvar på och den kostar att uppehålla.
Å andra sidan finns det ju många välservade Ceed att välja på..
Tack för infon, något bättre läge än vi trodde.
Volvo sne50 kanske?
9-3an körd på bensin eller diesel är inte farligt törstig,framförallt behåller de en rimlig förbrukning även när man lämnar stan till skillnad från majoriteten av de undermotoriserade jappsen...
T
Skit i airbagbekymret, ungen SKA sitta bak. Av flera orsaker. Mitt lilla yngel har gjort det sen dag 1, det fungerar garanterat och sällskapet med frun är trevligare när båda sitter fram...
Damen är inte helt övertygad, och jag vill nog ha kvar valfriheten, men tack för rådet.
Tjena. Kör själv en Mitsubishi Grandis 06a. 2,4L Aut. Fullutr 6 sits. Mycket trevlig kärra med fin komfort. 2 vuxna. 2 pågar 7 o 10. En 16 mån bebis i barnstol. Avstängningsbar airbag pass. Aut lådan är en 4 stegs tiptronic. Kan väl sluka lite soppa med hela familjen och lite last, men fan va den rullar fint. Inga probs att hålla 150 på motorväg heller. Servicar är nog inte dyrare än andra bilar. Nöjd med den änsålänge
Ska kolla upp den
Låter helt ok, lite törstig kanske.Vill slå ett slag för Zafiran. Vi hade en ny från 07 till 09 som vi (Familj 5 pers) åkte på skidsemester i Hemavan(136 mil TUR), åkte ner till Adenau och jag och farsan åkte ett varv på ringen(den toppade 215 på autobahn!!!! ), Paris och sen från Paris åkte vi i ett sträck hem till Varberg på västkusten. Vad jag minns så klagade ingen på komforten iaf. Jag läste ut hela Eragon i baksätet! Morsan tjatar fortfarande om att vi aldrig skulle sålt den.^
Tips: Mycket utrustning.
http://www.blocket.se/stockholm/Opel_Zafira_1_8_ENJOY_140hk_OPC_Line_lag_mil_51271088.htm?ca=20&w=3
Diesel:
http://www.blocket.se/malmo/Opel_zafira_enjoy_II_1_9_turbo_diesel_50991072.htm?ca=20&w=3
09a för 80, diesel. Dock gått nästan 25K redan!!
http://www.blocket.se/goteborg/Opel_Zafira_1_9_CDTI_7_SIST_47563676.htm?ca=20&w=3
Hoppas du hittar den rätta.
Crossgolf tände jag på men jag läser på flera ställen att den är löjligt bullrig,
och att köpa bil för 80k och behöva bygga om och köpa däck-fälgar för att inte bli döv, njae
Golf plus ska tydligen va snarlik i utrymme men tystare.
Huvet sprängs av det här valet och barnvagnsval och husrenovering och , och, ,, hehe.
Tack för hjälpen alla, keep em coming.