Hjälp med bilval

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag har kört opel i många år och aldrig haft så driftsäker bil, 3 st vectra -99 i rad, ca 7-8år sammanlagt, ett bränslepumpsrelä och 3 handbromsvajrar, thats it.
och nu en corsa, kanonbra.

faan jag gillade ju roomstern, körde den inte men allt med utrymme och lösningar, storlek etc va riktigt bra.
Fabian kan funka på längden, på håret.

Kort säker Opel, hm?

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
jaha,
vad säger ni om Skoda Roomster?

Jag har provkört och sållat bort c-max, meriva och högst troligen även note.

Nu är det golf plus, och roomster, ev fabia som passar, (ev audi a3 om den är kort nog, ska prova en idag)
förändrat är också budgeten, kan tänka mig att lägga mer.
Om du kan tänka dig en Roomster, så skulle jag föreslå att du tittar på Renault Kangoo, Citroen Berlingo ("måste" dock vara nya modellen) och Dacia Lodgy (Logan var väl plastig och omodern).
Jag skulle helre ta någon av dem än en VAGprodukt.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Samtidigt som det är tacksamt med hjälp så tenderar det att bli objektivt på forum,
här på SH ska man t.ex inte köpa nått VAG relaterat, vilket leder till att golf plus/cross och skoda roomster går bort.
Dessutom hittar jag nästan bara golf plus med FSI motor och nått som pajjar om man inte tankar 98 måste va felkonstruerat.

Det leder till att jag inte kan köpa nån bil som har rätt längd och är högbyggd och har bra utrymmen/flyttbara stolar mm, för jag kommer inte på många fler bilar med de egenskaperna, under 4,3 meter.
Möjligen Nissan Note men den tycker folksam sådär om och 4/3 i Ncap,
och samma med C3 Picasso, samma säkerhet och en fransman, njäää

Om jag (motvilligt) släpper högbyggd så finns några 5dörrars att välja på, t.ex Astra, Corolla.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jaha hur gick det då..
det blev en Roomster och efter några hundra mil, transport av liten mc och våran lilla dotter så är jag skitnöjd.
snål är det också, 0,55 - 0,68 beroende på körsätt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Generellt verkar Skodaägarna nöjdast av syskonmärkena, låter som ett vettigt val för ändamålet =) Hoppas bara att du inte snubblat på ngn. DSG, en rostskyddsbehandling kan vara en bra investering om ni har för avsikt att behålla denna länge. De är inga rosthinkar men en behandling kommer till sin rätt medan grejjerna är i skick.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO