Min farsa skall kanske byta i år och har väl kommit fram till att:
SV1000 + Fazer 1000 har för dyr försäkring.
Suzuki 1400 (och andra nakna i den klassen) är för bullsiga och tunga. Blackbirden är intressant med rätt så låg försäkring men den är rätt stor och körställningen kanske inte passar en 55-årig rygg i alla lägen?
Honda CBF1000 samt BMW F800ST samt den mer offroadiga F800GS är de som är mest intressanta. Har man råd är givetvis boxrarna grymt fina alternativ (försäkringen är ju så låg att det är otroligt i jämförelse med japsalternativen). Samt att de har blivit mycket lättare på sistone.
CBFen är mycket fin, inte blodigt dyr försäkring heller samt att den är väl beprövad med fireblademotorn.
BMW F800ST är lite slöare i jämförelse, men å andra sidan så låter den grymt roligare med Akrapovicrör (fråga mig, jag vet
Men hojen har ändå helt okej med pulver om man absolut inte måste marscha i 220+ knyck. Min farsa är inte så intresserad utav det och han tycker att den är pigg så det räcker till och blir över. För tillfället har han en Suzuki 650 v-storm, och han skulle vilja ha lite mer pulver än så.
Det är väl ungefär vad farsan min har kommit fram till....