Hjälp mig att hjälpa farsan att hitta rätt hoj!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
En Kawasaki zx9r är en toppen "glidare" med pulver så det räcker och blir över.
En 94-96:a kostar inte mycket och dom är tokbilliga att försäkra.
Mycket båge för rätt pengar till farsgubben!
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
en bmw kanske?

k1200r ser lite speciell ut (formgivarna har fått tuppjuck), har tekniska prylar långt upp i avgaset.

ska tydligen ha nån typ av snoffsig "duolever" dämpare fram som gör att hojen behåller samma tryck på däcken även om man nitar fram.

kanske lite för ny, men antagligen hyffsad försäkring.

länk

dock boxer så handikapp-skak och muller uteblir nog lite.

tycker bmw har bättrat sig på senare år utseendemässigt :)
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag med :tummenupp



Seriöst alltså.

Alla tycker såklart olika, självklart.
När jag hade en Bandit 1200 så tog jag en provtur på en flång ny GSX1400.
Banditen var ljusår roligare att köra, tveklöst. GSXen är väldigt förutsägbar.
Den drar mkt jämnt över hela registret, så jämt att man inte uppfattar att det trots allt är lite pulver i spisen. Chassit är stabilt som en gråsugga vid ett övergångsställe, inga överraskningar där heller. Om du frågar míg så vill jag nog ha liite karaktär på hojen, annars tycker jag att det blir ganska tråkigt.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Alla tycker såklart olika, självklart.
När jag hade en Bandit 1200 så tog jag en provtur på en flång ny GSX1400.
Banditen var ljusår roligare att köra, tveklöst. GSXen är väldigt förutsägbar.
Den drar mkt jämnt över hela registret, så jämt att man inte uppfattar att det trots allt är lite pulver i spisen. Chassit är stabilt som en gråsugga vid ett övergångsställe, inga överraskningar där heller. Om du frågar míg så vill jag nog ha liite karaktär på hojen, annars tycker jag att det blir ganska tråkigt.

Man kan ju självklart ha flera hojar :tummenupp :)
750n jag har nu är nog min drömhoj! Tänkte behålla den tills den rostar isär :):tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Låter som min far det där. :)

Utan någon som hellst erfarenhet whatsoever tror jag på SV1000 eller aprilia tuono, kanske Buell om gubben är riktigt skrammel frälst.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
en bmw kanske?

k1200r ser lite speciell ut (formgivarna har fått tuppjuck), har tekniska prylar långt upp i avgaset.

ska tydligen ha nån typ av snoffsig "duolever" dämpare fram som gör att hojen behåller samma tryck på däcken även om man nitar fram.

kanske lite för ny, men antagligen hyffsad försäkring.

länk

dock boxer så handikapp-skak och muller uteblir nog lite.

tycker bmw har bättrat sig på senare år utseendemässigt :)


Jag lägger också min röst på BMW, främst pga riktigt låg driftskostnad.
Ang vibrationer så tycker jag att du skall sticka ut och provköra en BMW av sent typsnitt med boxermotor....
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Han ska förstås ha en ZZR1400. Helskön hoj som jag hade köpt utan att blinka om jag skulle skaffa den typen av hoj.

Tror inte han blir besviken på effekten...
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
faktiskt såg Fazer 1000 riktigt fin ut den med, gillade den mer än banditen. sen verkade den ju inte vara så slö direkt :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
GSX1400 :tummenupp

Annars så är Suzuki V-Strom en mycket trevlig hoj. Jag har kört 650-versionen som var skoj att köra, så då borde ju 1000-kubikaren vara ännu skojigare.

Billig att försäkra, bekväm för längre resor och inga problem att köra aktivt med. Kanske inte direkt något för de sämsta grusvägarna, men den gör sig bra på allt från de minsta och kurvigaste asfaltvägarna upp till motorvägar.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Jag röstar också för en Bandit 1200..
En stabil hoj med mycket potential. Billig försäkring!!

Nackdelen är orginalfjädringen som är aningens för mjuk.. Annars är det en klockren hoj :tummenupp
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
honda super blackbird...
snabb
billig försäkring
underbar sittställning
snabb
ser snygg ut
tung på pappret men inte när man kör..kan man köra så e vikten inget problem
snabb sa jag det.....
och en sjuhelvetes kvalité
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag tycker helt klart en Suzuki Sv 1000 då de bjuder på en riktigt sportig körupplevelse fast ändå lite touring + att den nästan är helkåpad så han skyddas ifrån vinden om han vill ligga på lite mer.

Annars tycker jag Kawas Z1000 som ligger bra i pris och jag tror man kan ha riktigt kul med...

Men det bästa är väl att ta en helg och besöka en rad olika handlare med honom så han får testa.. Om han fastnar gör En Gixxer 1000 K6.a så kan du juh höra av dig till mig hehe :) :)

///Micke
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top