Kreuger
Team CaWalli Kawasaki Superbike
Ingel skrev:håller med vad de tidigare skrivit, prova även släpp ut lite (väldigt lite) luft i framdäcket för bättre fäste, just när du tränar.
på min SM brukar jag lägga all vikt på styret, jag hänger typ på armarna, så får jag upp den även när det regnar. på din hoj är det som sagt bara att försöka ha vikten så långt fram som möjligt.
tycker personligen det är lättare med hög fart (100+), mjukbromsa lite och sen knipa till.
En liten följdfråga bara... Hur gör ni med växellådan, det känns som om den tar väldigt mycket stryk vid nedslaget. Både på min jättegamla Honda XR och min nya (100-mils) Honda 600 CBR så strular växlarna efter ett nedslag. Själv brukar jag dra in koppling och växla ner till ettan och hålla inne kopplingen under hela luftfärden. men som sagt, växellådorna krånglar.
Jag kopplar också ur och växlar ner i luften. Om jag gör stoppien från 100 knyck till stillastående så har jag då ettan i när bakhjulet landar och det är bara att dra iväg igen på slangen utan att ha satt i nån fot, ser rätt bra ut
Det där snacket om att däcksval inte spelar nån roll får ni väl ta och ge upp. Det är en jävla skillnad på däck
![Fakta :fakta :fakta](/img/smilies/fakta.gif)
Öva på! ju fler som kan ju roligare!