Ah! När jag testade med spännbandet så blev det ju aldrig fyllt pga dålig kompressor. Men imorgon ska jag testa att dra spännbandet igen lite lagom och fylla. Poppar det så tömmer jag luften och lossar spännbandet så man inte repar däcket när jag lossar bandet eller nåt.Man kan dra ett spännband runt däcket medan man fyller det tills kanten är på plats.
Första videon jag hittade och har ej kollat men så gjorde jag eller snarare en kompis eftersom jag också var rädd samt slog på däcket eller studsade (ca 15:30):
Om jag inte svimmar av rädsla för trycket innan så lär ju def smällen ta död på mig.Du behöver inte vara rädd för att det ska explodera. Kör på tills det poppar. Kommer att smälla jävulen
Har smörjt en mass gånger och testat. Men får ta av däcket och inspektera om det fortsätter läcka då.Med lite luft i däcket, rulla det under belastning. Då kommer däckssidorna att gnugga mot fälgkanten och lättare hamna på plats.
Smörja är också bra just för att få däcket att krypa.
Om det läcker från samma ställe fast du har 2 bar i däcket så är något väldigt fel. Ta bort däcket igen, dubbelkolla så det är rätt dimension och inget ligger mellan däck och fälg eller att fälgen är skadad, på med smörja och dit med det igen.
Haha, jag har kollat på när däcksproffs gör detta på mina däck. Ofta är de uppe på 5 bar innan de poppar.Om jag inte svimmar av rädsla för trycket innan så lär ju def smällen ta död på mig.
;-D samma för mig. Jag släppte däcket och kastade mig typ bakåt sen fick en erfaren kompis fortsätta. Vet i fasiken hur högt trycket var men det var högt, jag hade även åkt förbi en bilverkstad tidigare som inte lyckades.Har varit över 5 bar med slangdäck på min gamla GS800. Rejäl pistolskottknall när det väl poppar på plats.
Håller med Tror att vi alla kan hålla med om att igenkänningsfaktorn är stor. Heja KurtanBästa tråden på länge!
Hehe kul att kunna glädja...Bästa tråden på länge!
Om jag inte svimmar av rädsla för trycket innan så lär ju def smällen ta död på mig.
Hahahah Kastade mig bakåt! Du har min sympati till 100%. Bra taktik också, jag tror att kasta sig är bästa alternativet än att "titta bort". Samma vid explosioner liksom.Kolla videon så slipper du fråga mer
;-D samma för mig. Jag släppte däcket och kastade mig typ bakåt sen fick en erfaren kompis fortsätta. Vet i fasiken hur högt trycket var men det var högt, jag hade även åkt förbi en bilverkstad tidigare som inte lyckades.
1. Kör med MichelinDet här har blivit privat mellan maxxis däcket och mig. Snart släpper alla spärrar och jag köper däckmaskinen på Biltema för 39800:-
Jag får upp däcket i 2Bar nu! Men när jag drar på mer så kommer luft ifrån läckan. Hur högt kan man köra, inget poppande ännu. Känns som jag är nära...
Blir absurt dock att filma sin egen död men ska se om det går att få lite film ...Det här är så spännande nu. Tror du får rigga en kamera så vi kan se smällen (och framför allt reaktionen). Annars blir det omöjligt att i efterhand svara på om du hade rätt tryck eller inte.
Finns michelin till supersport Virago?1. Kör med Michelin
2. Använd mycket smörja
3. Riktiga däckjärn
4. Akta skivorna!
5. Mer smörja
6. Teknik, inte våld
7. Kör med Michelin
life hack i spenaten: Använd kompisens sidostöd för att trycka loss däcket från fälgen
bästa life hack ever: Slanglösa däck, konvertera fälgarna! En sak är att byta under kontrollerade former hemma i garaget. En helt annan sak är att laga en slang 22.30 en regnig natt mitt i jävlar ingenstans och pannlampan pajar.
Åh fy fan. Får dricka starksprit innan jag fyller...Däcken brukar sällan poppa helt på plats före 5 bar.
Åh fy fan. Får dricka starksprit innan jag fyller...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|