flugan
Vem vet
Lite lagomnazurro skrev:2624738... och spänna värmaren för allt vad jag är värd!
Lite lagomnazurro skrev:2624738... och spänna värmaren för allt vad jag är värd!
nazurro skrev:2624617Ok då är det dags för nästa Rookie fråga:
hur sätter jag på däcksvärmarna???
Fick ett par Diamond på posten idag. Vad är trixet för att få de spänt över hela däcket? När jag försöker fattas det minst 10cm för att jag ska kunna fästa ihop kardborrändarna...
Strandelin skrev:2624755Hade 2 st par av annat fabrikat där det blev ett rejält mellanrum när de var på däcken, tur att det var bytesrätt...
nazurro skrev:2634255Dra mig baklänges - jag har fått fel däcksvärmare! Vilken tur att jag kollade måtten....Den större av de två jag fick var för framdäcket och det var den jag försökte dra över bakhjulet.
christer skrev:2634483Det kan faktiskt skilja en del även om du beställt rätt, har man två olika profilhöjder på däcken så märks det skillnad, inte så att det blir en glipa på en dm, men ändå
Snacka om trådlyftLyfter tråden !
Ska börja köra nästa år, har börjat med att handla en risig racebuss vw transporter !
Ska försöka handla hoj nu med all utr.(rookie 600) som man behöver.(dvs depåstöd extra fälgar, däcksvärmare, laptimer osv)
Kom med förslag !
Visst kan man köpa allt för en fet penning, jag tänkte mig handla av nån som ska lägga av eller ska byta upp sig.
Budget hoj + utr 30 000 till 70 000 kr beroende på hur prisvärt det är.
Är en riktig rookie som bara har kört på allmäna åkningar innan med tex 49 tid på Anderstorp som bäst(675 daytona) dvs. det mesta duger bara det är snorbilligt
Tips mottages gärna via pm, då slipper vi spamma tråden !
Spännande läsning, även om den inte var helt färsk. Men här kommer lite nya frågor:
1. Anmäler man sig till hela serien (rookie600) på än gång innan säsong? eller en tävling i taget?
2. I det förstnämnda fallet vad är sista anmälningsdatum?
3. Hur många förare brukar ställa upp i tävlingarna?
4. Vilken plats måste man kvala på för att få köra tävlingen?
5. Vilka tider krävdes för att kvala in till tävlingarna (bana för bana) under 2008?
...allt just nu, kommer utan tvekan mer //Razz
du mailar och får ett startnummer till tony at karlskoga.com i din klass
ca 2 veckor före mendet går att efteranmäla till enibland högre avgift.
Är det två veckor innan varje tävling du menar då? så man kan få ett startnummer och sen ändå bara betala för och köra ett eller två race?
Okej, här kommer mitt första inlägg, ganska seriöst dessutom.
Jag har använt sökfunktionen, och google.
Var hittar man reglementet till Rookie 600/1000 klasserna??? Vill veta materialkrav, krav på utrustning osv. Roadracing.se gav ingen hjälp, inte svemo.se heller.
Vem är det som är arrangör för rookieklasserna?
Vem bestämmer reglementena?
Tack, men det är väl bara allmänna regler som gäller för alla rrklasserna?
Men skit samma, det jag undrar över just nu är som följer.
1. Som jag har förstått det är trimning fri i rookie, förutom överladdning och lustgas. Korrekt?
2. Om jag har har rätt i mitt antagande i fråga ett, innebär det fri portning av topp, byte av kolvar/kolvringar/stakar/ventiler/fjädrar/brickor/lyftare osv???
3. Kraschkåpor, får de vara av valfritt, underförstått lämpligt, material? Tänker på glas/kolfibergjutningar, och får de väga mindre än original?
4. Kedjeskyddet, "hajfenan", får det vara hemmapulat i typ alu eller glas/kolfiber, eller måste den ha någon form av klassning?
5. Om man flyttar fotpinnarna, får adapterplattan vara hemmapulad?
Sen undrar jag vad som krävs av den personliga utrustningen.
Hjälm, d-ringsspänne och märkning 22-05. Mer? Fri färg på visir?
Vad finns det för krav på stövlar,ställ och handskar?
Osvosv, men vi börjar såhär.
Hoppas det finns någon som har tid och kunskap att svara.
Tack på förhand!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |