Hej vänner!
Behöver nu eran hjälp. Har enligt rubriken en för mig ny hoj med 2200 mil på mätaren som går riktigt dåligt =(
Säljaren säger att han ej haft problemet men kört extremt lite de 2 åren han ägt den. ca 120 mil på 2 år varav max 10 mil i våras/iår.
Problemet är att hojen troligen inte går på alla cylindrar och särskilt inte när den bli varm. Märkte inget vid relativt lugn provkörning utan först på motorvägen på väg hem när hojen inte varvar högre än 5500 varv och bluddrar rejält. Min första tanke var gammal soppa, men den beter sig likadant nu med full tank ny soppa och injectioncleaner ihälld. När jag slår av på gasen tycker jag den börjar gå jämnare igen. Ibland "kvicknar" den till och går jämnt för ett ögonblick och varvar då på bra. Olja, Tändstift samt luftfilter bytte tidigare ägare i våras.
Känns sådär att börja med att skruva isär hojen det första man gör, särskilt då jag inte har någon erfarenhet av Triumph sedan tidigare...
Min tanke är: Fukt vid tändstift? Något som inte monterats tillbaka rätt alt. klämts när han monterade tillbaka luftburk/tank? Hittade idag en lös kontakt under tanken vid motorn som ser ut såhär:
Hade ju varit strålande om den kontakten var orsaken till problemet =)
Om någon har tillgång till nedladdningsbar verkstadshandbok skulle det uppskattas oerhört!! Även tips för demontering tages tacksamt emot!
Så, tacksam för all hjälp jag kan få! Hade varit grymt att få några mil på hojen nu innan vinterdvalan...
Behöver nu eran hjälp. Har enligt rubriken en för mig ny hoj med 2200 mil på mätaren som går riktigt dåligt =(
Säljaren säger att han ej haft problemet men kört extremt lite de 2 åren han ägt den. ca 120 mil på 2 år varav max 10 mil i våras/iår.
Problemet är att hojen troligen inte går på alla cylindrar och särskilt inte när den bli varm. Märkte inget vid relativt lugn provkörning utan först på motorvägen på väg hem när hojen inte varvar högre än 5500 varv och bluddrar rejält. Min första tanke var gammal soppa, men den beter sig likadant nu med full tank ny soppa och injectioncleaner ihälld. När jag slår av på gasen tycker jag den börjar gå jämnare igen. Ibland "kvicknar" den till och går jämnt för ett ögonblick och varvar då på bra. Olja, Tändstift samt luftfilter bytte tidigare ägare i våras.
Känns sådär att börja med att skruva isär hojen det första man gör, särskilt då jag inte har någon erfarenhet av Triumph sedan tidigare...
Min tanke är: Fukt vid tändstift? Något som inte monterats tillbaka rätt alt. klämts när han monterade tillbaka luftburk/tank? Hittade idag en lös kontakt under tanken vid motorn som ser ut såhär:
Hade ju varit strålande om den kontakten var orsaken till problemet =)
Om någon har tillgång till nedladdningsbar verkstadshandbok skulle det uppskattas oerhört!! Även tips för demontering tages tacksamt emot!
Så, tacksam för all hjälp jag kan få! Hade varit grymt att få några mil på hojen nu innan vinterdvalan...